PDA

View Full Version : Valveking Problemen.



MichaelSS
18 december 2008, 20:23
Hey allen,

Ik heb problemen met mijn valveking. Sinds kort kraakt en steunt hij als een gek. Ook produceert hij ongeloofelijk hoge tonen. Als ik bovenop de versterker tik is het gekraak etc. weer weg even later is het er weer.

Ik heb nieuwe snoeren geprobeerd maar niks werkt. Zelf als er geen snoeren aanzitten doet hij het.

Zal er een buisje kapot zijn? Zo ja, hoe vind ik het desbetreffende buisje?

Vallen de buisjes ook onder de garantie van de versterker?

Financiële tegenvallers kan ik momenteel niet gebruiken.

AART
18 december 2008, 20:46
Hey allen,

Ik heb problemen met mijn valveking. Sinds kort kraakt en steunt hij als een gek. Ook produceert hij ongeloofelijk hoge tonen. Als ik bovenop de versterker tik is het gekraak etc. weer weg even later is het er weer.

Ik heb nieuwe snoeren geprobeerd maar niks werkt. Zelf als er geen snoeren aanzitten doet hij het.

Zal er een buisje kapot zijn? Zo ja, hoe vind ik het desbetreffende buisje?

Vallen de buisjes ook onder de garantie van de versterker?

Financiële tegenvallers kan ik momenteel niet gebruiken.

Waarschijnlijk een preamp tube, kosten maar een tientje per stuk dus niet echt duurder dan een nieuw snoer voor een setje...

MichaelSS
19 december 2008, 10:07
Ey, bedankt voor je hulp!

Is er een manier om erachter te komen welke buis het is? Maakt het verder nog uit welke buis ik erin doe, of moet het exact dezelfde zijn?

MichaelSS
21 december 2008, 17:34
Iemand? :listen:

zjanke
21 december 2008, 17:48
Versterker aanzetten (volume beetje open) en zachtjes met een potlood tegen de buizen tikken: De slechte buis hoor je door je speaker(s).

Buisje vervangen door hetzelfde type is wel aan te raden. Je kunt spelen met andere types, maar het karakter van je amp verandert er door. Merken is een kwestie van voorkeur, Tung Sol ligt erg goed momenteel.