PDA

View Full Version : Heb nog wat adapters liggen .....



zeppo
18 december 2008, 16:39
Vraagje ...

Net het overbodig worden van wat oude apparatuur heb ik opeens twee 9V adapters liggen, met een redelijk amperage (1,2 A geloof ik)

Kan ik deze net als een 1Spot gebruiken? Dus gewoon een daisychain kopen en daar de kleinere pedalen mee voeden?

Ik heb het vermoeden dat dat wel moet lukken, maar beter even de experts :satisfie: hier gevraagd ....

Nielsje
18 december 2008, 16:48
Vraagje ...

Net het overbodig worden van wat oude apparatuur heb ik opeens twee 9V adapters liggen, met een redelijk amperage (1,2 A geloof ik)

Kan ik deze net als een 1Spot gebruiken? Dus gewoon een daisychain kopen en daar de kleinere pedalen mee voeden?

Ik heb het vermoeden dat dat wel moet lukken, maar beter even de experts :satisfie: hier gevraagd ....

Ligt eraan. Vaak heb je voor modulatie pedalen (delay, flanger, whatever) toch wel een gestabiliseerde voeding nodig, omdat je anders nare bijgeluiden gaat krijgen. Voor een simpele drive moet het wel lukken.

is het een gewone voeding, of een geschakelde voeding? Vaak hebben geschakelde voedingen, waarbij ze oorspronkelijk niet zijn bedoeld voor fx toelie, nare bijgeluiden (bijvoorbeeld nokia laders, die hebben een hoge irritante fluittoon).

Herman
18 december 2008, 17:09
Je hebt niet heel toevallig een whammy adapter gevonden he, want ik moet nog even een hebben..:dontgeti:

zeppo
18 december 2008, 19:34
Ligt eraan. Vaak heb je voor modulatie pedalen (delay, flanger, whatever) toch wel een gestabiliseerde voeding nodig, omdat je anders nare bijgeluiden gaat krijgen. Voor een simpele drive moet het wel lukken.

is het een gewone voeding, of een geschakelde voeding? Vaak hebben geschakelde voedingen, waarbij ze oorspronkelijk niet zijn bedoeld voor fx toelie, nare bijgeluiden (bijvoorbeeld nokia laders, die hebben een hoge irritante fluittoon).
Niels,

interessante woorden gebruik je daar .... :dontgeti:

gestabiliseerd / geschakeld / gewoon ... kan ik op een eenvoudige manier (bijv. met een multimeter) erachter komen wat voor een adapters het zijn?

Ter info: een adapter van mijn router, en eentje van mijn oude ADSL modem .....

Lexvandoef
18 december 2008, 20:09
Dat soort adapters (van de modem ed) zijn 9 van de 10 keer geschakelde voedingen.

JER00N
18 december 2008, 20:54
Ligt eraan. Vaak heb je voor modulatie pedalen (delay, flanger, whatever) toch wel een gestabiliseerde voeding nodig, omdat je anders nare bijgeluiden gaat krijgen. Voor een simpele drive moet het wel lukken.


Een overdrivepedaal oid kan net zo goed (of juist) last hebben van brom in de voeding...

Geschakelde voedingen zijn niet per definitie slechter of beter dan 'ouderwetse'/lineaire voedingen. Ze zijn over het algemeen wel een stuk lichter en kleiner. Dat is vaak het grootste verschil waaraan je een geschakelde voeding kan herkennen. Omdat er geen zware trafo in zit scheelt het behoorlijk in gewicht.

Ik zou het gewoon proberen, als ze lawaai veroorzaken hoor je dat vanzelf. Wel even opletten op de +/- kant natuurlijk :)

zeppo
18 december 2008, 23:53
Ik heb vanavond nog even navraag gedaan bij mijn geleerde buurman / mede gitarist, en nu weet ik dat groot en zwaar idd niet-geschakeld is.

Ga het gewoon eens proberen,niet geschoten is altijd mis. Als ik een daisychain koop, kan ik die altijd nog gebruiken wanneer ik een 1spot zou moeten aanschaffen.

tubeonly
19 december 2008, 09:38
Je hebt niet heel toevallig een whammy adapter gevonden he, want ik moet nog even een hebben..:dontgeti:


Ik heb nog wel een oude whammy MET adapter liggen ;)