PDA

View Full Version : Niet-zwevende tremolo met een tremolo-arm-met-vast-draai-rin



burt
10 maart 2003, 18:22
Er is vast een naam voor, maar die ken ik niet: bij sommige floyd roses zet je de arm niet vast met het schroefdraad aan de arm zelf, maar met een ringetje dat de arm strakker in z'n gat draait.

Ik wil voor m'n yamahaatje een nieuwe tremolo, maar er zit een gewone ouderwetse niet-zwevende tremolo op. Desalniettemin ben ik het schroefdraad systeem helemaal beu, dus ik wil graag een niet-zwevende tremolo hebben maar wel met zo'n ringetje-systeem. Bestaat dit? De dichtstbijzijnde gitarenboer geeft een verkapt 'nee' antwoord, maar hij is niet objectief geloof ik.

daron_kurt
10 maart 2003, 19:34
Ik heb een Ibanez RG320FAwn, die heeft zo'n systeem, ik heb een LO TRS || brug. Kijk maar eens op de Ibanez site voor meer info. (www.ibanez.com)

Ic3gl0vE
10 maart 2003, 19:46
maar de LO TRS II is wel zwevend en daar gaat het hier niet om. Mijn Jackson heeft ook wel zo'n ring maar ook dat is een zwevende brug.

Ik heb nog nooit een niet-floydrose-achtige tremelo gezien die met zo'n ringsysteem vast zat

UncomfortableDotOrg
10 maart 2003, 20:41
Op 2003-03-10 19:34, schreef daron_kurt:
Ik heb een Ibanez RG320FAwn, die heeft zo'n systeem, ik heb een LO TRS || brug. Kijk maar eens op de Ibanez site voor meer info. (www.ibanez.com)


Ruig! ik heb excact dezelfde gitaar als jou... mooiste ibanez uit de catalogus van 2002 alleen een beetje shitty elementen

burt
11 maart 2003, 03:17
Op 2003-03-10 19:34, schreef daron_kurt:
Ik heb een Ibanez RG320FAwn, die heeft zo'n systeem, ik heb een LO TRS || brug. Kijk maar eens op de Ibanez site voor meer info. (www.ibanez.com)


'right... dat moest ik weten. Nou eigenlijk niet dus, want dat betekent dat ik behoorlijk kan boren en frezen, en dat vind ik toch een beetje eng, maar in ieder geval weet ik dat ik aan een zwevende tremolo moet dan...

michielv
11 maart 2003, 08:10
Hummm, volgens mij heeft een Wilkinson tremolo ook zo'n soort bevestiging.

http://www.warmoth.com/Guitar/Hardware/wilkinsontrem.htm

of http://www.warmoth.com/common/frames/Bridges.htm
en dan in het menu op de Wilkinson tremolo klikken.