PDA

View Full Version : Zeg het eens



Rock&Roll
10 maart 2003, 17:46
wat doen jullie zoal om te garanderen dat je amp een mooie klank blijft behouden als je moet optreden zonder PA voor een doorsnee zaal??

PeeVee
10 maart 2003, 18:10
Eeeeh... Twee ouwe Fender Super Reverbs meenemen, eventueel nog een fijn op smaak gemaakte Vibrolux Reverb voor het geval het een klein kroegie is?

BLOK182
10 maart 2003, 18:16
Tja, recht voor de speaker blijft het altijd wat minder, maar tis meer een kwestie van flink opendraaien en een beetje mikken een beetje van de mensen af.

PeeVee
10 maart 2003, 23:49
Effe aux serieux dan... Ik zet mijn amps altijd DWARS over het podium... krijg je geen boze geluidsmannen of schadeclaims van mensen met gescheurde trommelvliezen... Zet 'm een beetje voor de drummert... dan wordt die ook niet schreeuwend gek... Onze slapperende (contra)bassist zet ons Ampeg stackje er recht tegenover... Kunnen we elkaar lekker horen... Zie ook http://www.letsbuzz.nl

andy
11 maart 2003, 00:07
Ik maak me altijd meer zorgen hoe het in de zaal gaat klinken MET PA.

Rutger
11 maart 2003, 09:26
ik vind optreden zonder PA eigenlijk best irritant. Dan weet ik niet goed of mn amp nou hard genoeg/te hard staat in de zaal. En je hebt ook niet altijd iemand bij je om in de zaal ff te gaan luisteren en aanwijzingen te geven. Ik wil me helemaal niet druk maken over het zaalgeluid, laat dat iemand anders maar doen. Maar idd wat je zegt, dan moet je wel een PA en een geluidsman hebben die je kunt vertrouwen dat het wel goedkomt.