PDA

View Full Version : effecten en bassman



jan_bervoets
18 december 2008, 03:52
ik was vandaag versterkers gaan testen in een paar winkels en ik heb een deville geprobeerd , die ging te hard voor me en een deluxe hadden ze niet een vox ac15 daar scheelde iets mee :D van het moment dat ze hem opzette begon het te kraken en gek te doen en een bassman een laboga en een marshall

nu ik hou van clean sounds maar ook blues blues/rock zo'n jimmy hendrix of cream geluide en de deville kwam volgens mij hier het dichts bij maar die bassman die is ook mooi op lage volumes en zijn clean :o ik had moeite met de versterker af te zetten :D maar die heeft weinig gain nu dacht ik er een pedaaltje op te proberen maar dat mocht niet ...?

nu is mijn vraag pakt zo'n bassman pedaaltjes voor vintage overdrive of iets in die aard ?

Eko
18 december 2008, 07:37
Bassman nemen pedalen alsof ze er voor gebouwd zijn. Als een winkel dat niet eens laat uitproberen moet je ernstig vrezen voor de kwaliteit van de winkel.

M Kactus
18 december 2008, 07:56
ik was vandaag versterkers gaan testen in een paar winkels en ik heb een deville geprobeerd , die ging te hard voor me en een deluxe hadden ze niet een vox ac15 daar scheelde iets mee :D van het moment dat ze hem opzette begon het te kraken en gek te doen en een bassman een laboga en een marshall

nu ik hou van clean sounds maar ook blues blues/rock zo'n jimmy hendrix of cream geluide en de deville kwam volgens mij hier het dichts bij maar die bassman die is ook mooi op lage volumes en zijn clean :o ik had moeite met de versterker af te zetten :D maar die heeft weinig gain nu dacht ik er een pedaaltje op te proberen maar dat mocht niet ...?

nu is mijn vraag pakt zo'n bassman pedaaltjes voor vintage overdrive of iets in die aard ?

Ja, hoor. De meeste pedaaltjes zijn geen probleem voor een Bassman. Ikzelf vind het een van de uitgelezen versterkers voor blues(rock), en daar sta ik niet alleen in. Je moet haast wel met pedaaltjes werken, want voor je hem overkop kunt laten doen gaan, moet hij best wel hard staan.
Naar welke winkel ben je geweest, als ik mag vragen ?

Comfortably Daniel
18 december 2008, 08:58
Inderdaad...lekker pedaaltje ervoor en gaan met die handel. Heerlijke sounds uit de Bassman :)

jan_bervoets
18 december 2008, 10:16
ben naar jacky claes geweest in hasselt , de kleine winkel en naar j'nr maar daar vond ik ze niet zo behulpzaam...en daar kwam ook kennis te kort , het enige dat ze konden zeggen was " die gaat goed in distortion en clean" maar over speakers en klasse enzo wisten ze niets : /

in jacky claes lieten ze me niet met een pedaal werken

paulusdeBKB
18 december 2008, 12:23
Misschien hadden ze gewoon geen zin in scheurherrie ? :listen::dance: