PDA

View Full Version : aanschaf Hughes and Kettner



pieter-jan1
17 december 2008, 22:55
hallo allemaal,

ik heb dringend een nieuwe versterker nodig aangezien mijn samick (enige versterker) gisteren de geest gegeven heeft. anyway .. ik had toch iets anders nodig :p

nu ben ik aan het rondkijken en ik vind vele Hughes and Kettner versterkers die me wel aanstaan (afgaande op de youtube filmpjes). ik ken het merk eigelijk niet en ik heb er dus enkele vraagjes bij. de bedoeling is hem te gebruiken met een les paul en eventueel af en toe een jackson (weet het, heel uiteenlopend, vooral met de lp dus). is dit een goede combinatie of gaat het vloeken?
en is Hughes and Kettner btw een goed merk qua kwaliteit e.d.?

nog even vermelden :
- prijsklasse 150-250€
- muziek zoals Guns 'n roses, RHCP, e.d. soms blues en rock en de dingen zoals het filmpje onderaan

andere sugesties voor versterkers zijn natuurlijk ook welkom ! (zo dacht ik bijvoorbeeld eerst aan een marshall tot ik het geluid van de Hughes and Kettner hoorde :satisfie:)

alvast bedankt
PJ

nog een verduidelijkend filmpie : http://www.youtube.com/watch?v=xyZkQ93vKFc&feature=related

Fiendish
17 december 2008, 23:13
Met maximaal €250 als budget blijft het behelpen.
Ik denk trouwens niet dat je die specifieke H&K uit het filmpje nergens gaat vinden voor zo'n lage prijs, sterker nog, de betere amps van H&K vind je niet onder de €500, en dan hebben we het over een 2de hands amp.

Ik zou doorsparen voor een fatsoenlijke, duurdere amp, of tijdelijk een Vox ADVT nemen als je echt niet kan wachten.

Dan over H&K : er zijn hier een aantal mensen die het helemaal niks vinden, ik heb zelf een H&K Statesman en ben er zeer tevreden mee, dus het beste dat je zou kunnen doen is er een paar zelf uitproberen, en kijken wat je er van vind.

pieter-jan1
17 december 2008, 23:40
Met maximaal €250 als budget blijft het behelpen.
Ik denk trouwens niet dat je die specifieke H&K uit het filmpje nergens gaat vinden voor zo'n lage prijs, sterker nog, de betere amps van H&K vind je niet onder de €500, en dan hebben we het over een 2de hands amp.

Ik zou doorsparen voor een fatsoenlijke, duurdere amp, of tijdelijk een Vox ADVT nemen als je echt niet kan wachten.

Dan over H&K : er zijn hier een aantal mensen die het helemaal niks vinden, ik heb zelf een H&K Statesman en ben er zeer tevreden mee, dus het beste dat je zou kunnen doen is er een paar zelf uitproberen, en kijken wat je er van vind.


heb je andere suggesties binnen die prijsklasse (2dehands dus) ? ...
als gewone slaapkamermuzikant die een goede sound wil lijkt me dit bedrag toch hoog genoeg. zo goed ben ik nu ook weer niet :satisfie:

Fiendish
17 december 2008, 23:50
Niet in jouw prijsklasse, maar misschien dat er anderen hier zijn met ideeen.

richwoodplayer
17 december 2008, 23:52
ik zelf krijg waarschijnlijk een roland cube 30x voor mijn verjaardag.
je kan ook even op gitaarmarkt kijken, daar staan ook zat versterkers onder de 250 euro.
al ben ik zelf ook nog opzoek naar wat anders.

pieter-jan1
18 december 2008, 00:01
ik vind bijvoorbeeld een marshall valvestate voor 250. kan dit met die muzieksoort en in combi met een les paul?

ook vox komt in de buurt en line 6 ook wel blijkbaar. de cube 30 heb ik op gespeelt bij mijn leraar, was ik niet echt van overtuigd :satisfie: maar dat zijn smaken die verschillen

richwoodplayer
18 december 2008, 00:03
ik speel zelf ook met een les paul en dezelfde muziek soort, ik denk wel dat het zou kunnen ja!
maar ik wacht toch de roland cube af, kan ik ook oefenen met effecten enzo, is voor mij toch handiger.

pieter-jan1
18 december 2008, 00:12
gewoon uitproberen dus :p

paulusdeBKB
18 december 2008, 00:26
Ik ben zelf altijd zeer te spreken geweest van de Hughes & Kettner Attax serie. Da's geen profi spul maar duidelijk een 'step up' tov Samick. Marshall Valvestate is vergelijkbaar qua concept, maar klinkt naar mijn smaak te gefokt. Die Attax amps moeten 2e-hands goed verkrijgbaar zijn voor <250.

Verder vind ik de Fender Studio 85 / Deluxe 85, allebei met rode knoppen ook erg goed te pruimen. Die zijn tweedehands ook niet zeldzaam en gaan doorgaans voor schappelijke prijsjes weg. Scheur van de Attax (met preamp-buisje) klinkt wrs wel wat lekkerder, ik kan me niet meer herinneren hoe ze in directe vergelijking met elkaar klonken.

Koop iig een amp met een grote speaker: 12" of 10", maar ga niet kleiner.

Il_Falco
18 december 2008, 08:41
heb een hughes and kettner matrix. en qua kwaliteit: top. al 3 jaar. geen enkel probleem gehad. gain kanaal is op deze niet zo super fantastisch maar heb al op andere exemplaren(attax, edition tube) gespeeld, was daar wel tevreden over.

http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=17
Dit is een goede thuisversterker. heb echter alleen nog maar de kleine versie kunnen testen ( 30R)

rock 'n roll
18 december 2008, 09:45
Ik heb een H&K edition tube 20th anniversary, gekocht voor €510 als ik het me goed herinner (stond wel in promotie toen).
Leuke versterker kan van alles aan maar geen echte high-gain toestanden dan word hij iets te modderig, maar aangezien ik dat nooit nodig heb geen probleem voor mij.
Toen ik hem een paar weken had kreeg hij wel eens kuren, kraken en schommeling in het volume maar dat heeft zichzelf gewoon verholpen zonder mijn hulp.

macwilliams
18 december 2008, 09:49
Ik heb net mn attax200 verkocht, met footswitch voor €200,- . Ik denk eerlijk gezegd niet dat de jongen die hem van mij gekocht heeft voor het zelfde geld een betere versterker kan kopen. Ik heb er met veel plezier op gespeeld maar hij stond gewoonweg niet goed bij de nieuwe bank en salontafel.

beetje spam....
Bij B1 in zwolle staan een losse head (attax 100) als die ongeveer zo goed is als de 200 kun je daar nu voor een koopje terecht.

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC08260.jpgze zijn best lomp dat wel

Joene1988
18 december 2008, 12:38
Tjah, ik heb dr zelf ook eentje, gewoon een transistor versterker. Ik vind dat er niet zoveel mis mee is, het klinkt lekker, met wat pedaaltjes ervoor...

Maarja, ik doe hem toch weg omdat ik een kleine buizenbak wil;)

pieter-jan1
18 december 2008, 22:02
Tjah, ik heb dr zelf ook eentje, gewoon een transistor versterker. Ik vind dat er niet zoveel mis mee is, het klinkt lekker, met wat pedaaltjes ervoor...

Maarja, ik doe hem toch weg omdat ik een kleine buizenbak wil;)

die staat dus tekoop? :hippie:



(hoop dat dit geen spam is)

Joene1988
18 december 2008, 22:49
eeeuh nouwja, te koop, te koop, dat ligt eraan... PM maar, ik wil de boel hier niet spammen

arcane
18 december 2008, 23:09
van mij heb je een mail ;)

Joene1988
19 december 2008, 11:32
niet;) tien tekens