PDA

View Full Version : Peavey bandit 112 goed?



richwoodplayer
17 december 2008, 21:48
ik zat te kijken op gitaarmarkt, en kwam de peavy bandit 112 tegen:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=100548

ik wou graag weten of dit een goede versterker.
heb er zelf geen verstand van.

MattellicA
17 december 2008, 22:06
ik zat te kijken op gitaarmarkt, en kwam de peavy bandit 112 tegen:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=100548

ik wou graag weten of dit een goede versterker.
heb er zelf geen verstand van.

Spaar is voor een buizenbakkie om je Gibson aan te hangen :satisfie:

richwoodplayer
17 december 2008, 22:12
ja, als ik me gibson heb afbetaald, maar ik krijg dus een amp voor me verjaardag, dat zou dus een roland cube x30 worden. maar ik wil even kijken wat nog meer goeie mogelijkheden zijn.
die ik dan krijg is tijdelijk, die verkoop ik later weer en koop dan een marshall stack.
dus ik wil graag weten of deze peavy een goede versterker is voor rock/metal.
het is in hilversum dus niet ver van mij vandaan, dus als het een mogelijkheid is:satisfie:

Jimwoud
17 december 2008, 23:04
Is zeker wel een leuke versterker hoor. Kijk ook naar een Marshall Valvestate. Ook prima bakken voor weinig.

Als je dan later een stack wilt gaan kopen, probeer ook iets anders dan Marshall.

richwoodplayer
17 december 2008, 23:29
Is zeker wel een leuke versterker hoor. Kijk ook naar een Marshall Valvestate. Ook prima bakken voor weinig.

Als je dan later een stack wilt gaan kopen, probeer ook iets anders dan Marshall.

ja, ik zat ook al te kijken naar koch en bogner, ook engl, maar dat is op het moment allemaal nog te duur voor mij.
ik zie het wel als ik er geld voor heb. dan ga ik even uitgebreid uitproberen.

maar, zal ik toch de roland cube 30 nemen (volgens de winkel in hilversum is de nieuwe roland cube x30 met 2 speakers??) of zal ik kijken voor een peavy en/of marshall?

peter_heijnen
18 december 2008, 08:28
Als het voor alleen thuis is zou ik de cube nemen, daar zit alles al op en aan.

Maar die peaveys zijn dus echt niet verkeerd. Als je ook buiten de deur wilt spelen is de bandit waarschijnlijk de betere optie, ook vanwege de 12"speaker ipv de 10" bij de cube.

LP_CL
18 december 2008, 10:46
Persoonlijk vind ik de bandit lekkerder dan de cube.

marter544
18 december 2008, 11:42
Ja prima ding. Je moet geen sound verwachten zoals uit een high-end tube amp komt, maar de bandit klinkt zeker niet verkeerd.. Snoeihard ook voor zo'n klein ding.

richwoodplayer
18 december 2008, 19:18
maar ik wil toch ook weer wat effecten erbij hebben, en als ik die er dan nog los bij moet kopen, ben ik nog duurder uit.
dus ik denk dat ik toch voor de roland cube ga, kan ik een beetje experimenteren met effecten enzo..

heb net mijn vox amp plug classic rock binnen, dus die sluit ik dan aan op mijn versterker, klinkt echt niet verkeerd dan! dus kan voorlopig vooruit tot mijn verjaardag :rockon:

Geoffrey
18 december 2008, 19:47
Ik zou toch voor de Peavey bandit gaan!!

pasqual
18 december 2008, 22:33
maar ik wil toch ook weer wat effecten erbij hebben, en als ik die er dan nog los bij moet kopen, ben ik nog duurder uit.
dus ik denk dat ik toch voor de roland cube ga, kan ik een beetje experimenteren met effecten enzo..

heb net mijn vox amp plug classic rock binnen, dus die sluit ik dan aan op mijn versterker, klinkt echt niet verkeerd dan! dus kan voorlopig vooruit tot mijn verjaardag :rockon:

waarom vraag of die bandit wat is als toch voor de roland gaat?
ik zou voor de bandit gaan; een goeie clean, mooie crunch en leuke gain.
lossen effecten hoeven niet duur te zijn: marktplaats etc......

in ieder geval: veel succes met je keuze en groeten Pasqual.

richwoodplayer
18 december 2008, 23:54
ik vroeg het omdat ik toch heel erg aan het twijfelen ben.
een gitarist die ik heel goed ken en die ook super goed kan spelen, die raad mij dus de roland cube 30 aan om vertrouwd te raken met de effecten en je er allerij soorten geluiden uit kan halen.
ik vertrouw die gast blindelings vandaar dat ik meer uitkijk naar de cube.
maar ik ga misschien wel een keer langs bij die man in hilversum om die bandit uit te proberen.

Kellet
19 december 2008, 00:03
maar ik ga misschien wel een keer langs bij die man in hilversum om die bandit uit te proberen.

Hey richwoodplayer,

Ik ben degene die de Bandit verkocht.
Ik heb hem dus net een paar uur geleden verkocht :dontgeti:. Sorry.

Groet,

Kelvin

richwoodplayer
19 december 2008, 00:05
ah, ok.
dan word het verder zoeken en anders gewoon de roland cube afwachten;)
gefeliciteerd nog met je verkoop:cheerup:

Geoffrey
19 december 2008, 16:00
Test eerst toch maar even een bandit voor je blindelings een cube koopt..

duckman
19 december 2008, 16:04
check ook eens of je een 2de hands line 6 flextone I,II of III kunt scoren.
Of een line6 duoverb.

marter544
19 december 2008, 16:18
Test eerst toch maar even een bandit voor je blindelings een cube koopt..

Een bandit is ook niet heel bijzonder hoor.. Wat ik zelf erg mooi spul vind, de Vox AD series. Liefst de 60 en 120 watt versies.

richwoodplayer
19 december 2008, 16:51
Een bandit is ook niet heel bijzonder hoor.. Wat ik zelf erg mooi spul vind, de Vox AD series. Liefst de 60 en 120 watt versies.

ik kan nier hoger gaan dan 200 euro voor mijn verjaardag:D

Geoffrey
19 december 2008, 20:30
Een bandit is ook niet heel bijzonder hoor.. Wat ik zelf erg mooi spul vind, de Vox AD series. Liefst de 60 en 120 watt versies.

De bandit doet wat ie moet doen..
Maar hij gaat richwoodplayer gaat over van de ene naar de andere amp zonder de rest van zn opties te bekijken.
Persoonlijk heb ik de beste ervaringen met de bandit.. maar er zijn zeker nog meerdere amps in zn prijsklasse.

Steven Otto
19 december 2008, 20:45
http://www.guitarworld.com/article/immortal_the_brothers_grim?page=0,4
But when I want to make riffs at home, I like the Peavey Bandit. That’s the ultimate home black metal amplifier. The Bandit rules!
Aldus Abbath van Immortal.

Doen! :seriousf:

pannekoek
19 december 2008, 23:33
ja, als ik me gibson heb afbetaald, maar ik krijg dus een amp voor me verjaardag, dat zou dus een roland cube x30 worden. maar ik wil even kijken wat nog meer goeie mogelijkheden zijn.
die ik dan krijg is tijdelijk, die verkoop ik later weer en koop dan een marshall stack.
dus ik wil graag weten of deze peavy een goede versterker is voor rock/metal.
het is in hilversum dus niet ver van mij vandaan, dus als het een mogelijkheid is:satisfie:


cube 30x is echt een geweldige versterker!

sinds een week heb ik mijn marshall top niet meer vanwege een stukke zekering (waarschijnlijk) dus nu zit ik voorlopig met mijn cube30x

ik heb echt gigantisch veel lol met die versterker zeg! wat een vette geluiden komen eruit!

macwilliams
20 december 2008, 00:01
Een klein fender buizen ampje klinkt ook heel goed. Zie onderschrift.

richwoodplayer
20 december 2008, 00:49
yep, ik heb nu al wat opties.
maar tot nu toe de 3 opties waarvoor ik twijfel:

peavy bandit: lekker scheur geluid, wat ik wil hebben dus.
roland cube: oefenen met effectjes
geld van de amp vragen voor me verjaardag en doorsparen voor een lekkere grote buizen amp.

ik twijfel nog.

A_monkey
21 december 2008, 11:20
je kunt ook de bandit nemen en doorsparen voor een multieffect of losse pedaaltjes of iets dergelijks

JER00N
21 december 2008, 13:58
Ik heb zelf een Bandit 112, de nieuwste (3e?) generatie. T'is wel een fijne amp voor het geld (300 euro nieuw). Ik ben nog steeds een beetje aan het zoeken naar de juiste instellingen voor het leadkanaal, vooral sinds ik in een band zit. Belangrijk is volgens mij dat je niet te veel hoog indraait bij lead omdat het anders wat fuzzy wil gaan klinken bij hoge gain levels. Het schijnen ook behoorlijk betrouwbare en stevige amps te zijn (ik heb hem zelf nog maar een jaar dus daar kan ik zelf nog niet zo veel over zeggen).

De effecten op die Roland zijn misschien wel leuk, maar volgens mij wil je op een gegeven moment toch over op losse effecten omdat je daarmee veel flexibeler bent (zelfde reden waarom ik nu m'n multi-effect verkoop en overstap op losse kastjes). Een tweedehands multieffect erbij is dan misschien leuker, of bijv. alleen een chorus. Op de bandit zelf zit nl. ook al een reverb.

richwoodplayer
21 december 2008, 15:08
ik heb aan mijn ouders gevraagd of ik het geld wat de roland cube zou gaan kosten (200 euro) gewoon in cash mag krijgen, en dan door mag sparen voor een marshall (stack).
mijn vraag is dus: welke marshall (heads) zijn goed?
ik wil er zelf niet meer dan 800 euro uitgeven aan de marshall, aangezien er dan als ik een stack koop, ook nog een 4 x 12" cab bij gaat komen.

richwoodplayer
21 december 2008, 16:17
is dit een leuke stack om naartoe te sparen?
ik weet niet of het wat is aangezien ik geen verstand heb van versterkers, maar het ziet er wel leuk uit :satisfie:

http://www.thomann.de/nl/marshall_mg100hdfxmg412aset.htm

Nielsje
21 december 2008, 16:24
Nee, Marshall MG versterkers zijn nou niet bepaald de versterkers die bekend zijn vanwege 'het marshall geluid'.

Koop voor 500 euro liever een leuke 2e hands buizencombo..

richwoodplayer
21 december 2008, 16:46
zoals?
er staan heel veel marshall buizen combo's, die zullen ook allemaal niet even goed zijn.
ik zou het fijn vinden als er een paar types werden genoemd rond de 500 - 600 euro.
die later ook goed geschikt zullen zijn voor wat optredens in kroegen of clubs ofzo.

marter544
21 december 2008, 16:50
Ik zou iig voor een combo gaan voor dat geld. En waarom per sé een marshall? Met die MG ga je echt een baggergeluid hebben, dan kun je beter die Bandit hebben. Wat ik mooi spul vind in die prijsklasse, is bijvoorbeeld een Engl Thunder, Marshall JTM etc. etc., wat voor een geluid wil je er uit hebben? Een vloeiende lead, of een keiharde metal scheur?

Nielsje
21 december 2008, 16:51
zoals?
er staan heel veel marshall buizen combo's, die zullen ook allemaal niet even goed zijn.
ik zou het fijn vinden als er een paar types werden genoemd rond de 500 - 600 euro.
die later ook goed geschikt zullen zijn voor wat optredens in kroegen of clubs ofzo.

Ik moet nu eigenlijk even naar de winkel om avondeten te scoren..

dus even kort:

Voor 500 e kan je een leuke marshall JCM 800, DSL 401, JTM60 combo kopen, die allen stukken beter zijn dat MG geval.

Het is heel erg misleidend om iets te kopen wat op 'the real deal' lijkt. Feit is echter dat de MG een kut versterker is (ja, echt waar, 't is een feit :D) en de speakerkast zal wel niet al te beste speakers hebben.

Je kan ook eens kijken naar een 2e hands ENGL combo, die heb je wellicht ook wel voor dat geld. Ga vooral eens testen hoe ze klinken, dan merk je het meteen.

richwoodplayer
21 december 2008, 17:05
ok, bedankt!
weet ik een beetje waar ik naar moet kijken ;)
ik zal een rondkijken.
als ik de gibson afbetaald heb zal ik eens naar de feedback gaan om wat uit te proberen.
misschien iemand die dan mee wilt? :D

LP_CL
21 december 2008, 17:09
Je wil een vette scheur voor 800€?
Peavey 5150 of 6505 combo tweedehands.
Of deze JVM 205:
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-JVM205C~ID~8325.asp

MAAR moest ik van jou zijn, dan zou ik zonder twijfelen voor dit SUPERKOOPJE gaan:
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Orange-Rocker-30w-Combo~ID~9611.asp

Gibson Les Paul + Orange full tube amp = win

Of als je toch liever bij je budget van 200€ blijft: *kuch* zie sig *kuch*

richwoodplayer
21 december 2008, 17:35
Je wil een vette scheur voor 800€?
Peavey 5150 of 6505 combo tweedehands.
Of deze JVM 205:
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-JVM205C~ID~8325.asp

MAAR moest ik van jou zijn, dan zou ik zonder twijfelen voor dit SUPERKOOPJE gaan:
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Orange-Rocker-30w-Combo~ID~9611.asp

Gibson Les Paul + Orange full tube amp = win

Of als je toch liever bij je budget van 200€ blijft: *kuch* zie sig *kuch*


ik wil toch doorsparen voor een lekkere buizen combo, die ook gebruikt kan worden voor optredens in kroegen ofzo, of in de studio.
het liefst een marshall en nog liever een goeie stack voor niet al teveel.
maar, ik moet zowiezo wachten tot ik er geld voor heb, dus dat word pas in mei/juni.
nog lang zat om lekker te twijfelen :D

LP_CL
21 december 2008, 17:39
Ik zou je graag heel goed aan je verstand brengen dat je voor 800€ geen goede buizen stack zal vinden. Zeker niet van marshall. Ga voor een combo. En probeer zeker eens die Orange. imo, VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEL beter qua tone dan elke andere marshall (tenzij dan een gebooste plexi of JCM 800, die zijn ook wel lekker).

richwoodplayer
21 december 2008, 17:42
Ik zou je graag heel goed aan je verstand brengen dat je voor 800€ geen goede buizen stack zal vinden. Zeker niet van marshall. Ga voor een combo. En probeer zeker eens die Orange. imo, VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEL beter qua tone dan elke andere marshall (tenzij dan een gebooste plexi of JCM 800, die zijn ook wel lekker).

ik denk dus ook dat ik ga kijken voor een marshall jcm 800 of 2000 combo, het liefst met 2 speakers :D
die jcm 800 hoor ik alleen maar goeie verhalen over, en de jcm 2000 heb ik zelf al een over gespeeld en die klonk echt waanzinig! (was een stack)
misschien dat ik wel doorspaar tot ik gewoon een stack kan kopen.
maar dat zie ik later wel

LP_CL
21 december 2008, 17:49
JCM 2000 ben ik niet zo gek van. De DSL valt nog mee, maar dan kan je imo beter voor een JVM gaan. En niet alle JCM 800's zijn even schitterend hoor.Er zijn vele verschillende modellen in de JCM 800 serie. Er zitten er enkele tussen die super zijn, maar ook deze modellen zal je niet vinden voor jouw budget.

Daarbij zou ik, als je een goede scheur wilt, en dan toch een marshall JCM 2000 stack wil kopen, zeker eens een peavey 6505 testen. Speelt die marshall met 2 vingers in de neus naar huis op het lead kanaal. Maar hij is wel een tikkeltje minder veelzijdig.

richwoodplayer
21 december 2008, 17:58
zolang je er blues, rock en mettal op kan spelen is het goed.
het is wel weer heel lang sparen.
dus misschien dat het toch een combo word.
ik weet het nog niet.

richwoodplayer
22 december 2008, 11:53
is een marshall valvestate ook een goeie versterker?
die zie ik staan rond de 500 euro ook, met 2 speakers enz.
en zitten daar buizen in?

MarkV
22 december 2008, 11:59
is een marshall valvestate ook een goeie versterker?
die zie ik staan rond de 500 euro ook, met 2 speakers enz.
en zitten daar buizen in?

Leuke bakken, zeer deugdelijk en betrouwbaar, maar niet 'the real deal' m.i.

Voor dat geld kan je ook een JCM800 of DSL krijgen en die zijn wat mij betreft toch echt een behoorlijk stukje beter.

richwoodplayer
22 december 2008, 12:07
Leuke bakken, zeer deugdelijk en betrouwbaar, maar niet 'the real deal' m.i.

Voor dat geld kan je ook een JCM800 of DSL krijgen en die zijn wat mij betreft toch echt een behoorlijk stukje beter.

ok, ik denk toch dat ik dan het besluit neem om voor een jcm 800 combo te gaan sparen :satisfie:
is de jcm 800 ook goed voor kleine optredens en in de studio?
of klinkt dat niet?

richwoodplayer
27 december 2008, 20:16
ik wou weten of dit een goeie versterker is, voor onderandere de oefenruimte.
http://link.marktplaats.nl/215009405

ik heb toch besloten om een combo te nemen (dan niet perse met buizen) voor niet al te veel. het is tot nu toe nog voor thuis en ik ben al bezig met een bandje om erin te komen die alleen nog maar samen oefenen.
iets beters kan ik dan altijd nog kopen als we eenmaal wat verder zijn en kleine concerten gaan geven.

Geoffrey
27 december 2008, 20:47
Ga de amp testen.. zo weet je het meteen.

richwoodplayer
27 december 2008, 20:50
ja idd, maar ik wou dus ook weten of deze versterker ook geschikt is voor de oefenruimte en kleine optredens. of zal het geluid dan heel erg slecht zijn als ik samen met andere speel?

MarkV
27 december 2008, 22:39
is de jcm 800 ook goed voor kleine optredens en in de studio?
of klinkt dat niet?


ja idd, maar ik wou dus ook weten of deze versterker ook geschikt is voor de oefenruimte en kleine optredens. of zal het geluid dan heel erg slecht zijn als ik samen met andere speel?

Wat bedoel je met die vraag precies? Qua volume of qua toon?

Voor een studio heb je al voldoende aan een 5 watt versterker. Voor een optreden, klein, en een bandje, moet je een versterker hebben die boven de drummer uit kan komen. Meeste 15 watt buizenversterkers kunnen dat al. Een hybride versterker, als de Valvestate serie (die VS265 is 2x65 watt), kan dat ook prima. Heb een tijd met een oude 8240 gespeeld (2x40 watt) en dat ding kon hard zat.

richwoodplayer
27 december 2008, 23:10
ah ok, dat wou ik even weten :)
nou nog een keer gaan testen en luisteren of ik het goed vind klinken:satisfie: