PDA

View Full Version : Kijk uit met Bugera



tradin-war-stories
17 december 2008, 21:45
ik heb een half jaar geleden een Bugera 333XL top met de bijbehorende cab aangeschaft.

Maar een maand geleden deed het geluid niet meer (de stand by knop branden maar die andere lampje niet), dus ik terug naar de winkel. Ze konden het probleem niet vinden.

Ik kreeg weer een nieuwe...maar een paar dagen terug, viel deze ook spontaan uit. En dit keer branden beide lampjes niet. En natuurlijk ook geen geluid.

dus nu kan ik een valve king 100 peavey head ervoor in de plaats krijgen. iemand hier ervaring mee oa qua geluid?

groet
Robert

MattellicA
17 december 2008, 22:00
ik heb een half jaar geleden een Bugera 333XL top met de bijbehorende cab aangeschaft.

Maar een maand geleden deed het geluid niet meer (de stand by knop branden maar die andere lampje niet), dus ik terug naar de winkel. Ze konden het probleem niet vinden.

Ik kreeg weer een nieuwe...maar een paar dagen terug, viel deze ook spontaan uit. En dit keer branden beide lampjes niet. En natuurlijk ook geen geluid.

dus nu kan ik een valve king 100 peavey head ervoor in de plaats krijgen. iemand hier ervaring mee oa qua geluid?

groet
Robert

Wist je dat Bugera van Behringer is? :o

Valveking wordt nogal geprezen en is qua kwaliteit stukken beter... Choose wisely, young Jedi... :D

hugo123
17 december 2008, 22:09
Is Bugera zo slecht, ik wou ze wel gaan testen en misschien aanschaffen, hmmm, nu ik dit lees, iemand nog meer ervaringen met bugera?

sjaak1990
17 december 2008, 22:12
Behringer, dus op veel onderdeeltjes is bespaard. Ik heb toch vreselijke geluiden uit behringer versterks gehoord zeg hahah bugehringer heb ik geen ervaring mee maar ik weet wel dat je beter een peavey kan nemen.

macwilliams
17 december 2008, 22:17
ben ik blij dat ik toch wat anders gekocht heb. Veel geluk met je peavy ik heb zondag die van timmu gehoord en als die representatief voor de hele lijn is... :)

Mitch
17 december 2008, 22:21
Die heeft toch zo'n bak uit de jaren '80? Wat zegt dat in vredesnaam over de huidige Peavey amps? Een 2204 is toch ook niet vergelijkbaar met een JVM410?

macwilliams
17 december 2008, 22:33
Die heeft toch zo'n bak uit de jaren '80? Wat zegt dat in vredesnaam over de huidige Peavey amps? Een 2204 is toch ook niet vergelijkbaar met een JVM410? En als die goed klinkt en peavy handhaaft niet het motto achteruitgang door innovatie dan is mijn opmerking een compliment voor peavy. En die is dan ook nog eens gerechtvaardigd.


Kijk nu wat je me laat doen.... 'kben helemaal booooosss

Barkeepert
17 december 2008, 23:18
bugehringer heb ik geen ervaring mee maar ik weet wel dat je beter een peavey kan nemen.Gewoon, per definitie? :p

Rutger Molenberghs
17 december 2008, 23:22
Dan is Behringer nog niet veranderd sinds ik er een amp van had. Dat ding had ook altijd wel wat.
Natuurlijk is het de vraag of die valveking geschikt is voor jou. Als je je geluid daar niet in vindt, dan is het misschien de moeite waard om een derde oplossing te zoeken. Maar als die Peavey je qua geluid bevalt, dan is het misschien verstandiger om die te nemen. Dan wordt dat stukje onzekerheid dat je nu met Bugera hebt toch weggenomen. Ik zou zeggen: probeer die Peavey zeker eens uit!

arcane
17 december 2008, 23:34
Ik vind het allemaal wat dramatisch van iedereen hier hoor.
Één melding van een defecte bugera, en iedereen raadt het ding af.
Als iemand meldt dat zijn Rectifier of JCM800 defect is dan is er niets aan de hand.
Dat het een Bugera een onderdeel van Behringer is (waar ik zelf ook wel negatieve ervaringen mee heb) wil nog niet zeggen dat het allemaal zo slecht is. Als er meerdere slechte berichten komen over deze amps, dan wil ik wel overwegen of ik het rotzooi ga vinden.

Overigens lijkt mij een valveking wel een goede optie voor je als alternatief van de winkel, dat dan weer wel ;)

Luke-wannabe
17 december 2008, 23:47
Ach mijn broertje heeft al een half jaar een Bugera, en die doet het nog steeds prima!

vidar
18 december 2008, 01:16
Ik moet zeggen dat ik zelden (tot nooit) een echt fatsoenlijk geluid uit een valveking heb horen komen... Die dingen vind ik echt zo ontzettend overgewaardeerd! Dat wil niet zeggen dat ik de Bugera beter vind, want die ken ik niet, maar ik heb nooit begrepen waarom iedereen gelijk valveking gaat roepen als iemand een betaalbare buizenbak zoekt. In mijn oren klinkt ie niet veel beter dan een goede transistor uit die prijsklasse... ja met een betere speaker, enkele mods en andere buizen misschien wel, maar waar denk je dat je voor betaald bij de iets duurdere versterkers? Juist....

caliban
18 december 2008, 04:12
Ik vind het allemaal wat dramatisch van iedereen hier hoor.
Één melding van een defecte bugera, en iedereen raadt het ding af.
Als iemand meldt dat zijn Rectifier of JCM800 defect is dan is er niets aan de hand.
Dat het een Bugera een onderdeel van Behringer is (waar ik zelf ook wel negatieve ervaringen mee heb) wil nog niet zeggen dat het allemaal zo slecht is. Als er meerdere slechte berichten komen over deze amps, dan wil ik wel overwegen of ik het rotzooi ga vinden.

Overigens lijkt mij een valveking wel een goede optie voor je als alternatief van de winkel, dat dan weer wel ;)

Eerste serieuze antwoord in dit topic

minoin
18 december 2008, 09:32
Ik vind het allemaal wat dramatisch van iedereen hier hoor.
Één melding van een defecte bugera, en iedereen raadt het ding af.
Als iemand meldt dat zijn Rectifier of JCM800 defect is dan is er niets aan de hand.
Dat het een Bugera een onderdeel van Behringer is (waar ik zelf ook wel negatieve ervaringen mee heb) wil nog niet zeggen dat het allemaal zo slecht is. Als er meerdere slechte berichten komen over deze amps, dan wil ik wel overwegen of ik het rotzooi ga vinden.

Overigens lijkt mij een valveking wel een goede optie voor je als alternatief van de winkel, dat dan weer wel ;)

Helemaal mee eens, dat Tho's 6505 kapot was, betekend niet dat het troep is. En Behringer is niet de fabrikant maar de (enige) distributeur.

Arvoitus
18 december 2008, 10:48
Bij bugera sparen ze gewoon veel op onderdelen en vooral op de Quality control.
Dat wil dus zeggen dat er gewoon meer rotte appels tussen zitten.

caliban
18 december 2008, 11:22
Helemaal mee eens, dat Tho's 6505 kapot was, betekend niet dat het troep is. En Behringer is niet de fabrikant maar de (enige) distributeur.

Ik denk wel dat Behringer er voor meer tussen zit dan enkel maar distributie.

Luke-wannabe
18 december 2008, 11:48
Behringer, dus op veel onderdeeltjes is bespaard. Ik heb toch vreselijke geluiden uit behringer versterks gehoord zeg hahah bugehringer heb ik geen ervaring mee maar ik weet wel dat je beter een peavey kan nemen.
Dit vind ik toch ook wel zo'n belachelijke reactie. Alleen maar mensen napraten. Zo stom vind ik dat!

TimmU
18 december 2008, 12:06
Welkom op het internet !

almarvk
18 december 2008, 12:17
Ook mooi wat hij eerdere postte:


Ik zou kiezen voor een Bugera 333XL.

Voor rond de 810 euro heb je een volledig buizen bak (inclusief cabinet) met 3 kanalen, clean, crunch en lead. Laat je niet wijs maken door mensen die zeggen dat het een kutmerk is, de kwaliteit van het geluid is echt te gek.

Het is een veelzijdig ding; jazz, funk, blues, rock, extreme metal etc je speelt het er allemaal op.


oftewel; stemmingmakerij

Johannes
18 december 2008, 12:17
@TS:

Vind je die Bugera helemaal goed klinken? Waag nog een poging, misschien had je gewoon pech met die 2 exemplaren.

Vertrouw je het niet meer, en wil je sowieso iets anders? Probeer die Valveking als je een mooie deal kan krijgen. Klinkt de Valveking in jouw oren net zo goed, dan neem je die.

Ohja en reageer even op je eigen topic, wordt wel op prijs gesteld.

pimmetje
18 december 2008, 12:23
ik heb een half jaar geleden een Bugera 333XL top met de bijbehorende cab aangeschaft.

Maar een maand geleden deed het geluid niet meer (de stand by knop branden maar die andere lampje niet), dus ik terug naar de winkel. Ze konden het probleem niet vinden.

Ik kreeg weer een nieuwe...maar een paar dagen terug, viel deze ook spontaan uit. En dit keer branden beide lampjes niet. En natuurlijk ook geen geluid.

dus nu kan ik een valve king 100 peavey head ervoor in de plaats krijgen. iemand hier ervaring mee oa qua geluid?

groet
RobertAls ze het probleem niet hebben kunnen verhelpen (ruim) binnen je garantie-periode, terwijl je ze wel die kans hebt geboden... dan kan je toch ook gewoon je centen terug vragen?

Kan je je rustig weer ff orienteren op een nieuwe amp.

ben vanhoof
18 december 2008, 16:21
Ik moet zeggen dat ik zelden (tot nooit) een echt fatsoenlijk geluid uit een valveking heb horen komen... Die dingen vind ik echt zo ontzettend overgewaardeerd! Dat wil niet zeggen dat ik de Bugera beter vind, want die ken ik niet, maar ik heb nooit begrepen waarom iedereen gelijk valveking gaat roepen als iemand een betaalbare buizenbak zoekt. In mijn oren klinkt ie niet veel beter dan een goede transistor uit die prijsklasse... ja met een betere speaker, enkele mods en andere buizen misschien wel, maar waar denk je dat je voor betaald bij de iets duurdere versterkers? Juist....

Dan ben ik toch niet de enigste! Het clean is wel te snoepen, zoals dat bij de meeste versterkers wel is. Maar de crunch en vooral de lead sound trekt op geen kloten! Dan klinkt een randall rh100 die ong in dezelfde nieuwprijsklasse zit vele malen beter!!!

Mitch
18 december 2008, 17:43
Het is toch niet zo vreemd dat de Valveking gauw geroepen wordt als er gevraagd wordt naar een betaalbare buizenversterker? Zeker als het wat meer high gain moet is dit een amp in de betaalbare klasse. Dat het niet veel beter klinkt dan een goed ingestelde modelling amp, sja...het gaat om de betaalbaarheid.

Luke-wannabe
18 december 2008, 17:46
Nouja sowieso heeft die valveking al een buizen feel, dus dat is al een flinke + op een goed ingestelde modeling amp.

tradin-war-stories
19 december 2008, 16:27
Ook mooi wat hij eerdere postte:



oftewel; stemmingmakerij

Ja klopt mark! maar ik had die amp net een maand. qua geluid is de bugera zker niet slecht. Je kan er veel stijlen erop spelen. Maar dat ie zomaar uitvalt na een paar maanden had ik echt niet verwacht.

Maar ben toch erg teleurgesteld nu, het was ook te mooi om waar te zijn (qua prijs dan) .

tradin-war-stories
19 december 2008, 16:33
@TS:

Vind je die Bugera helemaal goed klinken? Waag nog een poging, misschien had je gewoon pech met die 2 exemplaren.

Vertrouw je het niet meer, en wil je sowieso iets anders? Probeer die Valveking als je een mooie deal kan krijgen. Klinkt de Valveking in jouw oren net zo goed, dan neem je die.

Ohja en reageer even op je eigen topic, wordt wel op prijs gesteld.

johannes,
daar zit zker wat in, meschien wel de pech vanwege twee rotte exemplaren? Zou best is kunnen. De kwaliteit van het geluid is helemaal niet slecht(!)

iedereen bedankt voor de tips!

tradin-war-stories
19 december 2008, 16:37
Als ze het probleem niet hebben kunnen verhelpen (ruim) binnen je garantie-periode, terwijl je ze wel die kans hebt geboden... dan kan je toch ook gewoon je centen terug vragen?

Kan je je rustig weer ff orienteren op een nieuwe amp.

exact pim.;)

marter544
19 december 2008, 16:50
Wat ik er van had begrepen (gelezen ergens door een amp tech), was dat er een bepaalde draad naar de output trafo gaat, en daar met een clipje vast zit, en die clip die kan het hoge voltage niet aan, en die brand dus door. Dat schijnt bijna bij al die uitvallende Bugera's het probleem te zijn. Dus miss lag daar bij jou ook het probleem, even na laten checken door een goede amptech of dat verhaal klopt.

tradin-war-stories
19 december 2008, 17:12
Wat ik er van had begrepen (gelezen ergens door een amp tech), was dat er een bepaalde draad naar de output trafo gaat, en daar met een clipje vast zit, en die clip die kan het hoge voltage niet aan, en die brand dus door. Dat schijnt bijna bij al die uitvallende Bugera's het probleem te zijn. Dus miss lag daar bij jou ook het probleem, even na laten checken door een goede amptech of dat verhaal klopt.

bedankt voor de info, ik ga ze er even over bellen

tradin-war-stories
3 januari 2009, 21:07
Wist je dat Bugera van Behringer is? :o

Valveking wordt nogal geprezen en is qua kwaliteit stukken beter... Choose wisely, young Jedi... :D

haaha thanks Obi wan. valveking moet ik nog uitproberen maar de desbetreffende winkel in utrecht heeft de amp nog steeds niet binnen(!)

zeiler
3 januari 2009, 21:51
Ik heb pas een bugera amp over een marshall 4x12 gehoord (geen idee welke), maar ik vondt het toch echt een heerlijk geluid hoor! mooie, duidelijke clean en ook de lead vond ik niet verkeerd :o!

weet dus niet hoe het zit qua kwaliteit enzo, maar het geluid vond ik best wel lekker!

just my humble opinion!

MegaDrive
4 januari 2009, 00:18
Ik heb nog geen Bugera live gehoord, maar ben wel al ongeveer een jaar in het bezit van een Valveking 100 top. Was er eerst ook niet zo kapot van, maar sinds ik de Ruby stock tubes heb vervangen is het precies mijn ding. Met JJ 6L6GC, Tung Sol 12AX7 (V1) en JJ 12AX7 ben je 80 EU verder, maar dan heb je een andere amp, zowel clean als op oober high gain. Het is begrijpelijk dat Peavey de verkoopprijs laag wil houden en zo de drempel voor instap in buizen laag, maar dit is echt zoveel verschil in sound dat het gewoon zonde is. Ter vergelijk: mijn ultieme scheurgeluid is nog altijd die van een JCM800 2210 op standje teveel, maar de VK100 met nieuwe tubes en (toegegeven) een BBE in de loop komt heul dichtbij en is daarbij wel een stuk flexibeler in het gebruik in studio en op de planken. Dat doe ik tweewekelijks sinds ik hem heb en betrouwbaarheid van Peavey spul staat ook hier buiten kijf.

Overigens ben ik sinds deze amp overgestapt van G12T-75 naar V30 naar Governors naar G12T-100 speakers en die laatste 2 combineren m.i. erg goed. Ik vind het jammer dat er zoveel gezeik is over deze amp, met name van lui die hem niet hebben (gehad), er een kwartier op gespeeld hebben in de gitaarzaak of zich hoe dan ook niet hebben verdiept in het ding. Laat staan geexperimenteerd. Stemmingmakerij en hearsay...

Doen! En bestel nieuwe tubes meteen mee.

crapton
5 januari 2009, 23:00
... ben wel al ongeveer een jaar in het bezit van een Valveking 100 top. Was er eerst ook niet zo kapot van...

Ik vind het jammer dat er zoveel gezeik is over deze amp, met name van lui die hem niet hebben (gehad), er een kwartier op gespeeld hebben in de gitaarzaak of zich hoe dan ook niet hebben verdiept in het ding. Laat staan geexperimenteerd. Stemmingmakerij en hearsay...

Misschien snap ik je verhaal niet goed, maar ik lees dat de standaard Valveking tamelijk k*t klinkt. Pas na je mods ben je er tevreden mee.

Dan is het toch geen stemmingmakerij als mensen m als standaard testen en het ook k*t vinden?

Betaalbare & redelijk goede buizenamp: H&K Statesman Q40, is ook nog draagbaar... :satisfie:

guitarkid
6 januari 2009, 09:44
Misschien snap ik je verhaal niet goed, maar ik lees dat de standaard Valveking tamelijk k*t klinkt. Pas na je mods ben je er tevreden mee.

Dan is het toch geen stemmingmakerij als mensen m als standaard testen en het ook k*t vinden?

Betaalbare & redelijk goede buizenamp: H&K Statesman Q40, is ook nog draagbaar... :satisfie:

Ik denk dat er mee bedoelt wordt dat de VK voor het geld gewoon goed klinkt, maar met een paar (betaalbare) modificaties echt goed wordt.
Ik heb de VK head al een tijdje en ben er zeer tevreden mee, hoewel ik wel dingen herken in de (lichte) kritiek die ik er af en toe over lees. Daar kom je na veel spelen natuurlijk wel achter en misschien niet in de winkel tijdens een test. Maar andere buizen doen echt wonderen en het blijft m.i. ook dan veel waar voor zijn geld. 't Zal echter nooit de Holy Grail worden, da's logisch.. :)

Gr. C.