PDA

View Full Version : KXK zelf bouwen



Geoffrey
17 december 2008, 20:16
Voor velen waarschijnlijk een walgelijke en veeeel te puntige gitaar.. voor enkelingen bloedmooi.
http://kxkguitars.com/gm3.jpg
Ik zou deze graag zelf gaan bouwen maar ik zie me er totaal geen beginnen aan.. alsook heb ik het nodige gereedschap niet en daar bovenop nog eens twee linkse handen :(
Zijn hier forumleden die dit eventueel wel zien zitten?
Ik zou er graag aan helpen..maar ik denk dat ik nogal veraf woon.. :confused:

Uiteraard kan ik deze op laten maken bij KXK maar ik heb er dat geld momenteel niet voor over en hun ik het liever een "plaatselijke" gitaarbouwer.

G.G.
17 december 2008, 20:44
1700 dollar is ongeveer 1200 euro. Dat ga je dus in NL niet voor veel minder krijgen hoor.

Noid
17 december 2008, 21:02
Klopt wat GG zegt: laten bouwen bij een gitaarbouwer hier zal waarschijnlijk niet goedkoper zijn. Waarom zou je niet proberen om hem zelf te bouwen?

Geoffrey
17 december 2008, 21:04
Ik heb er het gereedschap en de plaats eigenlijk niet voor.. en dan vooral ook de tijd niet.

Qua prijzen bij gitaarbouwers weet ik dus nog niets af.. daarom wou ik het eerst even aan jullie vragen.

barno
17 december 2008, 21:06
Zelfs als een bouwer een miniem uurloon rekent, komt je dat duurder uit dan een fabrieksmodelletje kopen, denkik.
Zelfbouw wil hier op het forum immers meestal zeggen: bijna alles handmatig, terwijl die gitaren normaal in fabriek uit een grote cnc-machine komen gerold.

Zelfbouw is enkel goedkoop als je het ook zelf doet (en dan pas nadat je alle materiaal hebt gekocht en eerst enkele eerste minder gelukte gitaren hebt gebouwd ...)
wil je niet ontmoedigen hoor, het is een hele mooie hobby, but timeconsuming ...

Geoffrey
17 december 2008, 21:15
Dat is nu helaas net het probleem.. tijd.
Dan kijk ik toch maar beter uit voor een originele KXK.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!!

Squier4ever
17 december 2008, 21:25
RAN guitars in polen oid mss?

Gothra
18 december 2008, 15:57
RAN guitars in polen oid mss?

+1 maar voor RAN ben je ook zo'n 1500 euro hiervoor kwijt

Geoffrey
18 december 2008, 19:52
Ik bekijk even de site van RAN.. maar ik denk dat ik dan toch maar voor een originele KXK ga..
Toch bedankt voor het voorstel!!!

gengar
19 december 2008, 11:48
interessante mensuur en gitaar. Als ik er niet bang voor zou zijn dat je er iemand mee gaat vermoorden zou ik hem wel voor je bouwen :blast:
Ik denk dat er misschien best wel een hobbiebouwer is die hem voor je wil maken voor weinig dus ik denk dat je de reacties toch wel even in de gaten moet houden.
succes

Geoffrey
19 december 2008, 15:44
Was ik ook al van plan om nog even te wachten.. de communicatie lijkt me gewoon makkelijker en vlotter als ik deze in Nederland of België kan laten maken dan dat ik naar KXK of RAN moet.

Ook heb ik het niet zo op het verschepen van een gitaar.. ik ga deze dan liever zelf ophalen.

Ik heb niet de intentie om er iemand mee te vermoorden :D maar een ongelukje is gauw gebeurd ;)