PDA

View Full Version : (te) Goede Speakers?



mdb
17 december 2008, 20:00
Hey allemaal,

Ik heb onlangs een setje KRK rp5jes gekocht (lekker geluid!). Enige punt is dat wanneer ik een film (lees: dvdrip) kijk ik ontzettend veel kraak hoor en overslaande stemmen e.d. (in VLC media player) Is er een manier om dit tegen te gaan of iig te verminderen?

Thanks,
M.

MjS
17 december 2008, 20:18
Lijkt me niet aan je speakers liggen. Heb je het ook met andere speakers of een koptelefoon?

mdb
17 december 2008, 20:24
Ik heb geen problemen bij oordopjes. Kan het zijn dat mijn drivers voor de krkrp5s niet up to date zijn maar voor mijn oordopjes bv wel?

hole
17 december 2008, 20:44
Speakers en oordopjes hebben geen drivers (ik neem aan dat het geen USB of zo is). Ze zitten waarschijnlijk op een of andere output van je geluidskaart, en waarschijnlijk op twee verschillende?

Check je aansluitingen: zitten de speakers wel op een daarvoor bestemde uitgang? Wat is je config?

Zijn het trouwens actieve speakers?

MjS
17 december 2008, 20:51
De RP5's zijn inderdaad actieve speakers zónder een audio interface of iets dergelijks.

Kun je misschien zo uitgebreid mogelijk aangeven hoe, met wat en waarop je alles aansluit?

fivelastwords
17 december 2008, 21:17
Ligt aan VLC, bij mij op m'n mac in elk geval. Is iets met codecs...

mdb
17 december 2008, 22:38
De KRKs zijn aangesloten op mijn guitarport, die dan weer is aangesloten als USB. Ik heb echt geen flauw benul van codecs e.d. hoe weet ik welke ik moet hebben? Ik heb slechte ervaringen met vista en updates....

Bailey
17 december 2008, 23:10
De KRKs zijn aangesloten op mijn guitarport, die dan weer is aangesloten als USB. Ik heb echt geen flauw benul van codecs e.d. hoe weet ik welke ik moet hebben? Ik heb slechte ervaringen met vista en updates....

Staat je guitarport dan wel als primaire geluidskaart ingesteld bij windows geluidsapparaten voor afspelen?

MjS
18 december 2008, 01:11
Heb je een laptop? Heb je ook last als je de laptop op de accu laat werken (stekker er uit)?

En helaas zijn veel Vista drivers nog niet helemaal 100% stabiel. Mijn setup: laptop -> Tascam US-144 interface -> KRK RP5's, maar inderdaad met het afspelen van mp3tjes of filmpjes vaak last van wat haperingetjes. Ook met opnemen wil 'ie soms even de weg kwijt raken. Maar aangezien je het met koptelefoon niet hebt (ook aangesloten op de Toneport neem ik aan, anders moet je dat even proberen) ligt het niet aan de drivers of interface.

mdb
18 december 2008, 22:06
Staat je guitarport dan wel als primaire geluidskaart ingesteld bij windows geluidsapparaten voor afspelen?

Ja.

Ik den kdat het komt doordat mijn computer te traag is, als ik een DVD afspeel is het nog extremer. wanneer ik alles afsluit en een filmpje kijk is het aanzienlijk minder... Heb ik gelijk?