PDA

View Full Version : VoxJam



Michielio
17 december 2008, 16:12
Guys,

Ik moet wat kleiners hebben. Veel geluidjes in een klein doosje.
Gisteren bij de plaatselijke toko wezen kijken, komt meneer de verkopert met een Jamvox aanzetten.
Heeft er iemand ervaring mee?

Er komt dan wel een 15/30 watt buisje onder. Maar daar kom ik wel uit.

rocker_71
17 december 2008, 17:55
In de nieuwste Gitarist (met D-H erin!) staat een review hiervan en deze waren erg te spreken over dit apparaat.
- Goede versterker en effect modellen
- Gitarist vriendelijk
- Uitgebreid

MjS
17 december 2008, 18:17
Ja ik heb die goede review ook gelezen! Verbaasde me dat ze het geluid goed vonden, want er zitten twee erg kleine speakertjes in. Blijkbaar goed op elkaar afgestemd...

Swampash
17 december 2008, 20:11
Het gaat niet om de speakers maar om de interface/software. De speakers zijn een leuke extra als je geen active monitors heb. Bijvoorbeeld bij een laptop.

MjS
17 december 2008, 20:23
Het gaat ook om de speakers, die zitten er immers standaard bij...

Michielio
17 december 2008, 21:32
Neu, het gaat hem hier niet om de speakers.. Het hele ding is net 2 pakken melk groot, dus... mijn marshall ms-2 beukt vermoedelijk meer.

Het is inderdaad de software en het apparaat. Zoals ik al zei, ik speel voor de muizen op zolder en wil veel afwisseling uit een klein doosje kunnen toveren.
Ik dacht zelf eerst aan een spider 2 of 3 van line 6.
Vox heeft de valvetronix serie. Heb ik gisteren de 15 watt met buis van getest, die blaast een 30 watt transistor zo de zaak uit. (is ook geen vergelijk natuurlijk)

Maar goe, jullie zijn redelijk enthousiast. Ik ga hem van het weekend maar es proberen. Ik laat het nog wel even weten.

:rockon:

Swampash
17 december 2008, 23:00
http://www.myjamvox.com/videos.html

Bovenstaand filmpje laat behoorlijk goed zien waar jamvox voor bedoeld is. Voornamelijk de guitar extraction is bijzonder goed en leuk.

MjS
18 december 2008, 00:50
Mijns inziens is het selling point van die JamVox juist de integratie van datgene wat 'normaal' gesproken losse onderdelen zijn. Dus niet losse software, interface en speakers, maar gewoon het hele pakketje. Dat de speakers voor jou persoonlijk er niet toe doen kan natuurlijk zo zijn, ik zou er ook geen behoefte aan hebben. Feit is dat ze er in zitten en niet zomaar; je hebt verder in principe niks meer nodig als je zo'n ding hebt.

Zoek je echter iets om gitaar mee te spelen & op te nemen met behulp van je computer en heb je geen behoefte aan fancy guitar extraction functies, kun je je ook verdiepen in bijvoorbeeld de Toneports van Line 6. Eventueel met softwarepakketten als Amplitube, Guitar Rig of Revalver.

Je wilt in feite iets veelzijdigs om op zolder mee te spelen? Dan kun je misschien beter kijken naar de Valvetronix serie inderdaad. De JamVox legt de nadruk wel op opnemen en meespelen (allen met behulp van de computer).

Michielio
18 december 2008, 09:07
Dat de speakers voor jou persoonlijk er niet toe doen kan natuurlijk zo zijn, ik zou er ook geen behoefte aan hebben. Feit is dat ze er in zitten en niet zomaar; je hebt verder in principe niks meer nodig als je zo'n ding hebt.


Haha, De speakers doen er natuurlijk wel degelijk toe, maar ik heb nu een slordige 80 marshalls tot mijn beschikking.
En Two 3-inch full-range speakers deliver powerful and high-quality sound: rated power output is 0.75W+0.75W lees ik als net geen 2 x 1 watt.
Correct me if i'm wrong.



Dan kun je misschien beter kijken naar de Valvetronix serie inderdaad.

Die komt eronder! :dance:

Michielio
19 december 2008, 15:34
Zo, ik heb hem gisterenmiddag even snel getest. Dat viel helemaal niet tegen. Het kastje produceert een slordige 5watt.
de mogelijkheden zijn gewoon eindeloos.
Daar wordt de sint wel vrolijk van! :cheerup:

Michielio
18 februari 2009, 14:00
update: ik heb hem sinds het weekend.
installeren = eitje.
Mijn Marshall afstellen was het meeste werk.
Want in feite raak je die niet meer aan.
Wat het meeste opvalt en wel te verwachten natuurlijk, is dat met name de amps van Vox zelf clean beter klinken.
De gxt functie is een kunst apart, dit vereist echt handigheid.
De effecten zijn goed, niks mis mee.

:blast::blast: