PDA

View Full Version : Juiste versterker keuze....?



cruncher
17 december 2008, 15:16
Naar aanleiding van mijn topic over pedaaltjes( http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=116677 ) ben ik genoodzaakt om op zoek te gaan naar een andere amp. Ik zoek een éénkanaals buizenversterker die ik zowel thuis als in de oefenruimte kan gebruiken en die heel goed pedaaltjes slikt en die het liefste ook nog een fx-loop heeft. Wie heeft hier tips voor mij en goede ervaringen? Graag advies!

almarvk
17 december 2008, 15:20
Budget?
Muziekkeuze?
etc?

Oftewel; heb je de zoekfunctie al doorgespit?

cruncher
17 december 2008, 15:23
Budget?
Muziekkeuze?
etc?

Oftewel; heb je de zoekfunctie al doorgespit? Hmmm, heb jij mijn topic over pedaaltjes wel gelezen?:seriousf:

Maar wel ff handig inderdaad om te vermelden;
Budget; 500,00
Muziekkeuze;blues met fender strat

almarvk
17 december 2008, 15:28
Dude, ik moet al te veel lezen op dit waardeloze forum ;)

tip: tweedehands Peavey Delta combo

macwilliams
17 december 2008, 15:33
Dude, ik moet al te veel lezen op dit waardeloze forum ;)

Hoe hou je het vol hoe hou je het vol, 't is vast een gave om zo'n last te kunnen dragen.

cruncher
17 december 2008, 15:39
Dude, ik moet al te veel lezen op dit waardeloze forum ;)

tip: tweedehands Peavey Delta combo

Bedankt voor de tip maar als je goed had gelezen zoek ik een éénkanaals versterker.

Kim Wilson
17 december 2008, 15:50
Waarom zou je je beperken tot eenkanaals amps?

Rutger
17 december 2008, 15:57
Lekker weinig knopjes natuurlijk!

Joene1988
17 december 2008, 16:24
Fender Blues Junior

bastiaanvanbeek
17 december 2008, 16:54
VOX AC15, heeft wel twee kanalen, maar toch niet zo veel knoppen

AART
17 december 2008, 17:07
JCM 800 2203 reissue is wel een leuke 1 kanaals amp met FX loop.

thuis kan ook wel, enkel wat oordopjes voor de buren erbij kopen.

cruncher
17 december 2008, 18:10
Waarom zou je je beperken tot eenkanaals amps?

Omdat die, als je hem opendraait, een vuil randje geeft.

pannekoek
17 december 2008, 18:42
Omdat die, als je hem opendraait, een vuil randje geeft.


dat is helemaal afhankelijk van de versterker zelf,

ik vind dat je je budget ietsjes omhoog moet halen:

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/209562924-fender-65-r-i-twin-reverb.html

cruncher
17 december 2008, 18:46
dat is helemaal afhankelijk van de versterker zelf,

ik vind dat je je budget ietsjes omhoog moet halen:

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/209562924-fender-65-r-i-twin-reverb.html


Fender Twin is toch ook een cleane amp?

pannekoek
17 december 2008, 18:51
Fender Twin is toch ook een cleane amp?

alleen clean, als je hem opendraaid met dat bekende randje wat je bij veel artiesten hoort. werkt erg goed met pedalen!

MD
17 december 2008, 20:54
Kustom Defender. Goed klinkende 1 kanaals 50 watt amp. Verkrijgbaar vanaf 400 euro. Moet je gewoon eens proberen. Ik weet alleen niet meer of hij een FX-loop heeft.

Comfortably Daniel
17 december 2008, 20:59
Fender Blues Junior, Blues Deluxe, Deluxe Reverb, Super Reverb, Twin Reverb.

Hoe hard moet/mag het eigenlijk zijn. Een Super of Twin is voor de meesten voor thuis gebruik namelijk echt teveel, maar op het podium is het zoooo lekker ;)

Ik zou in elk geval voor een Fender gaan, maar das maar net wat je mooi vindt natuurlijk.

Kim Wilson
17 december 2008, 21:35
Omdat die, als je hem opendraait, een vuil randje geeft.
Dat kan een tweekanaals amp ook wel, hoor. En een Twin Reverb ook, alleen wil je er dan niet meer naast staan...

cruncher
17 december 2008, 22:13
Fender Blues Junior, Blues Deluxe, Deluxe Reverb, Super Reverb, Twin Reverb.

Hoe hard moet/mag het eigenlijk zijn. Een Super of Twin is voor de meesten voor thuis gebruik namelijk echt teveel, maar op het podium is het zoooo lekker ;)

Ik zou in elk geval voor een Fender gaan, maar das maar net wat je mooi vindt natuurlijk.


Dat kan een tweekanaals amp ook wel, hoor. En een Twin Reverb ook, alleen wil je er dan niet meer naast staan...

Moet thuis ook te gebruiken zijn. 50Watt, meer niet!

Kim Wilson
17 december 2008, 22:23
50 watt krijg je thuis ook niet aan het crunchen, hoor. Maar als je een ouwe Fender amp koopt en je laat daar een mastervolume inbouwen, kun je hem dus wel overal en op elk volume laten oversturen.

Maar als ik eerlijk ben, denk ik dat je nog een hoop naar versterkers moet luisteren. Je stelt wel behoorlijk strakke eisen, maar eigenlijk heb je er nog maar weinig verstand van. Als je denkt dat alleen eenkanaals amps kunnen oversturen, en dat je dat thuis met een 50 watter kunt redden, heb je nog een hoop te leren.

macwilliams
17 december 2008, 22:26
Moet thuis ook te gebruiken zijn. 50Watt, meer niet!Respect crunchy, als jij 50 watts thuis mag opendraaien heb je of geen buren en huisgenoten of ze houden heel veel van je. Die 5watts buizen die ik thuis heb gaat al veuls te hard. Ik ben jaloers...:sneaky:

cruncher
17 december 2008, 22:35
Respect crunchy, als jij 50 watts thuis mag opendraaien heb je of geen buren en huisgenoten of ze houden heel veel van je. Die 5watts buizen die ik thuis heb gaat al veuls te hard. Ik ben jaloers...:sneaky:

Tja, ik heb buren die het heerlijk vinden dat ik elke avond speel; sterker nog, ze hebben een kind van 2 jaar en als ik niet speel dan kan die kleine niet slapen! Echt waar! (ik zal wel slaapverwekkende muziek maken:dontgeti:)

Comfortably Daniel
18 december 2008, 08:56
Een ouwe Fender amp modden...tjah...in mijn ogen erg zonde, maar goed.

En inderdaad. 50W aan het crunchen krijgen is erg lastig in een kleine ruimte....als je erbij wilt blijven staan in elk geval. En aan de andere kant van de wijk horen ze je ook...ghehehehe

Misschien is de Deluxe Reverb (22W) een goeie keuze. Op grotere podia zal het dan waarschijnkijk wel nodig zijn uit te versterken.

Il_Falco
18 december 2008, 08:58
Is al gezegd: fender blues junior. klinkt goed op huiskamervolume, slikt goed pedaaltjes, en heeft een mastervolume.

het enigste minpunt: heeft gn fx-loop....

Kim Wilson
18 december 2008, 09:02
Een ouwe Fender amp modden...tjah...in mijn ogen erg zonde, maar goed.

...
Als het goed gebeurt, kun je het ook weer terug laten bouwen. Een Mastervolume is nou ook niet de meest ingrijpende modificatie.

caliban
18 december 2008, 11:26
Tja, ik heb buren die het heerlijk vinden dat ik elke avond speel; sterker nog, ze hebben een kind van 2 jaar en als ik niet speel dan kan die kleine niet slapen! Echt waar! (ik zal wel slaapverwekkende muziek maken:dontgeti:)

Geld voor vragen kerel!