PDA

View Full Version : Buizentop uit Zweden. (Elmwood Modena 60)



rockwood
17 december 2008, 13:52
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een buizentop uit Zweden, de Elmwood Modena 60. Het is een 2 kanaals 60 watt buizentop met op elk kanaal een boost. 2 kanaals lijkt wat mager maar met de boost op elk kanaal krijg je ongelooflijk veel geluidsmogelijkheden en in de praktijk heb je meestal voldoende aan een clean, crunch, overdrive en leadgeluiden. Na bijna alles van Marshall tot Line6 vetta gebruikt te hebben en alle software-varianten op de Mac ben ik helemaal weg van de Modena 60. Hij klinkt bijzonder harmonisch met een beetje compressie en inspireert heel erg om meer risico te nemen, waaqrdoor je uitgenodigd wordt verder te gaan dan je dacht. Het clean is ongelooflijk sprankelend en het spelen van funk en country en jazz is een groot plezier. Bij het spelen van blues, heavy rock en metal vloeien de noten uit je handen en lijkt het allemaal vanzelf te gaan. Een inspirerende top die je laat spelen als nooit tevoren, een echte aanrader voor de kritische gitarist. Zoals elke boutiqueversterker is hij niet goedkoop maar goed gereedschap is nu eenmaal niet goedkoop en bij het bespelen van deze versterker hoor je meteen: dit is um! een goede effectprocessor erbij en je set is compleet voor de toekomst. Natuurlijk is een buizenversterker, althans het geluid een beetje subjectief, maar bijna alle gitaristen zijn constant op zoek naar die ultieme buizenversterker en na het bespelen van de Modena 60 is de zoektocht voor mij hier geeindigd. Ik verkoop niets meer en ruil ook niets meer in.

AART
17 december 2008, 16:55
zijn vette bakken hoor ik vaker. Ik wil wel eens zo'n M90 aan de tand voelen, volgens mij waren dat de high gain bakken?

Gefeliciteerd met je nieuwe amp trouwens, eindelijk een ultieme amp is fijn, ik heb gelukkig niet lang hoeven zoeken:)

Squier4ever
17 december 2008, 20:35
nice one, daar horen natuurlijk foto's bij!

Mitch
17 december 2008, 22:25
Hij klinkt bijzonder harmonisch met een beetje compressie en inspireert heel erg om meer risico te nemen, waaqrdoor je uitgenodigd wordt verder te gaan dan je dacht.


Bij het spelen van blues, heavy rock en metal vloeien de noten uit je handen en lijkt het allemaal vanzelf te gaan.

Een inspirerende top die je laat spelen als nooit tevoren, een echte aanrader voor de kritische gitarist.
Ik snap het niet meer. Ga je er nou beter van spelen, vanzelf van spelen of word je nou toch beter?

Werd ik al een beetje tureluurs van je openingspost dan haal je hier je betoog wel mee onderuit:

Ik verkoop niets meer en ruil ook niets meer in.
Schei uit man, we zijn gitaristen hoor :seriousf:

Magic Bean
17 december 2008, 22:48
Gefeliciteerd, mooi ding.

Ik denk dat TS probeert te zeggen dat de tone transparenter/complexer is dan de amps die hij hiervoor heeft gehad, waardoor hij geïnspireerd wordt.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat je met een dergelijke amp wat meer moet 'werken' voor je tone, wat ook een uitdaging kan zijn.

En ach, hebben we allemaal niets ns gezegd dat we de holy grail gevonden hadden?