PDA

View Full Version : goede multi-effectenpedalen



ibanez260
17 december 2008, 10:50
na heel lang zoeken op het net heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
ik ben nl van plan om een effectenpedaal te kopen maar ik weet niet goed welke
ik vin de distortions die er in zitten minder belangrijk als de effecten zelf omdak ik zelf een boss metal-zone heb
en ik heb wel een groot genoeg budget denk ik om voor kwaliteit te gaan
de zoom g9.2tt vanwege de lamp die er in zit
weten jullie nog goede merken of producten??

Geoffrey
17 december 2008, 10:51
Welke heb je al getest?

CardioClash
17 december 2008, 18:45
Als je goede distortions wilt kan je beter geen multi-effect kopen.
Ik heb een BOSS GT-8, maar ga waarschijnlijk daar nog een Blackstar pedaaltje naast kopen. Dan gebruik ik de BOSS voor de delays, chorus, flanger, phaser, wah en al die andere zooi die er op zit want die zijn best wel ok.

pannekoek
17 december 2008, 19:07
boss gt-10
line-6 pod x3 live

dendee
18 december 2008, 18:46
vox tonelab le?

Gitaar4LifeDude
18 december 2008, 19:06
ik vind zelf de tc electronics nova system heel goed maarja ik weet niet of je budget dat toelaat.

Bram+
18 december 2008, 19:13
Misschien een Line 6 X3 (live)? Strikt genomen is dat wel meer dan (alleen) een multi-fx, maar schijnt qua hardere/stevige sounds wel z'n mannetje te staan. Lijkt me zelf ook leuk speelgoed.

ibanez260
18 december 2008, 21:01
Als je goede distortions wilt kan je beter geen multi-effect kopen.
Ik heb een BOSS GT-8, maar ga waarschijnlijk daar nog een Blackstar pedaaltje naast kopen. Dan gebruik ik de BOSS voor de delays, chorus, flanger, phaser, wah en al die andere zooi die er op zit want die zijn best wel ok.

vind je de boss gt-8 te ingewikkeld??
of minder gebruiksvriendelijk?
want in elke review erover word dat steeds vermeld..

Nitefly7
18 december 2008, 22:34
standaard-beginnersvraagjes:

- welke gitaar ?
- welke versterker ?
- welk budget heb je?
ben je echt-echt tevreden over die Metal Zone?

als je al geld wilt uitgeven aan 'n multi-effects pak dan meteen een goede, geen Eur100 als de Digitech RP-80/50 whatever.. RP-500 zou wel kunnen..
Boss GT-8 is een zeer degelijk apparaat, best makkelijk te begrijpen, en je kan losse distortionpedaaltjes in de fx-loop van de GT-8 zetten; de GT is dan alleen maar voor modulatie, delay etc.. en dit doet ie IMHO erg goed..!

Tonelab is ook wel grappig apparaat, en heeft ingebouwde pedalen..

Novasystem ziet er wel tof uit, goeie TC-chorus e.d.

maar als je 't geld hebt, en geen geld over hebt voor de Nova System, overweeg de Line6 M13 dan eens... lees/hoor/etc ik erg veel goede dingen over...!

p.s. hoewel ik de nieuwe Zooms niet goed ken, en ik het merk wel op waarde schat; zou ik toch eerder naar de Boss en Line6 of Vox kijken..

in de lagere prijsklasse kun je inderdaad zo'n Zoom-ding halen.. maar eigenlijk kun je voor dat geld beter 1 of 2 goede losse pedalen halen (bijvoorbeeld een chorus en een delay van Boss of Digitech..)