PDA

View Full Version : Stalen snaren.



KarelV
17 december 2008, 03:14
Hallo, ik wil leren gitaar spelen en heb een yahama g-65 (klassieke gitaar denkik)
Vroeger wat mee zitten klojo'n en zijn 3 snaren af, zou er stalen snaren willen opzetten indeplaats van nylon, gaat dat op dit soort gitaar of niet?Heb iets gelezen van dat het teveel druk op de nek van de gitaar zet dan krom gaat staan

KarelV
17 december 2008, 03:24
ja en hoeveel kost dat voor snaren op te laten zetten staal of nylon

budje
17 december 2008, 07:24
er zit in een klassieke gitaar geen trussrod (stalen staaf die kromtrekken van de hals tegengaat) dus die zal inderdaad krom gaan trekken met stalen snaren erop (en ik denk niet dat dat is wat je wil)

peter_heijnen
17 december 2008, 08:17
Laat in een winkel even uitleggen hoe je nieuwe nylon snaren opzet en zet dan een heel nieuw setje op je yamaha ipv alleen de drie kapotte snaren te vervangen, je hebt daar waarschijnlijk een erg leuk gitaartje aan.

Voor stalen snaren moet je een andere gitaar kopen.

--=HANS=--
17 december 2008, 11:45
er zit in een klassieke gitaar geen trussrod (stalen staaf die kromtrekken van de hals tegengaat) dus die zal inderdaad krom gaan trekken met stalen snaren erop (en ik denk niet dat dat is wat je wil)

Deels waar. Er zijn ook staalsnarige gitaren zonder trussrod. Het zit hem dan ook niet alleen in de hals, de hele constructie van een klassieke gitaar is anders. De spanning van snaren op een klassieke gitaar is lager en daardoor kun je de hele gitaar lichter bouwen. Los van de constructie kom je ook qua intonatie bedrogen uit.

KarelV
17 december 2008, 15:03
danku voor de info iedereen, weet trouwens iemand de prijs van zo nieuwe set nylon snaren dan mn moeder zegt dat het 40 euro is maar dat geloofk niet

guitargeek3
17 december 2008, 15:18
Voor €4,- kun je klaar zijn.
Maar gemiddeld kost een prima setje ongeveer €8,-.

KarelV
17 december 2008, 21:41
thx iedereen :)