PDA

View Full Version : betere sound door koptelefoon



k3nny
16 december 2008, 20:48
Beste leden,
vandaag nog eens met het effectenpedaal digitech rp80 gespeeld. Nu krijg ik er op mijn versterker niet echt een mooi geluid uit(niet zuiver). Toen ik eens met de koptelefoon speelde(goedkoop ding) klonkt dit veeeeeeeeeeeel zuiverder en dit geluid zou ik ook graag door mijn versterker horen... Weten jullie soms hoe dit kan? Komt het misschien door de settings van mijn versterker?
Versterker: peavey Bandit 112 (nieuw model)
Gitaar: Epiphone les paul '56 reissue
Alvast bedankt!

DeiDRagonas
16 december 2008, 20:52
Staat de amp simulatie van je Rp80 nog aan? Dan klinkt het namelijk "super" over headphones en mixer, maar ruk over je amp..
R

k3nny
16 december 2008, 20:57
hmm dit zou best kunnen ga ik eens even bekijken,, is het die amp cabinet modeling funcite wat je bedoelt?

DeiDRagonas
16 december 2008, 20:59
is het die amp cabinet modeling funcite wat je bedoelt?

Jep..............

k3nny
16 december 2008, 21:05
probleempje...
om de "global cabinet modeling" aan te zetten moet ik de knop van de drums inhouden terwijl ik het aansluit op het stroomnet. hierna volgt er een tekst dat deze aan staat. nu het probleem: ik krijg hem niet uitgezet want dit staat nl. niet in de handleiding...

DeiDRagonas
16 december 2008, 21:24
Uitzetten is zeker gewoon de stekker eruit trekken dan?

Die Amp cabinet modelling meuk moet dan trouwens dus UIT he... Die zet je aan als je met headphones speelt, want dat simuleert als het ware dat je ipv over headphones over een amp speelt. Gebruik je dus een echte amp, zet je dit uit.

R

Nitefly7
16 december 2008, 21:38
de Bandit heeft een FX-loop toch?
probeer die Digitech dan eens (met amp-modelling AAN) op de fx-return aan te sluiten.. zo voorkom je dat de preamp eq bovenop de Digitech amp-modelling wordt gestapeld; je versterker fungeert dan als een grote eindtrap/power amp + speakers... vaak kan dit erg fijn klinken, en sowieso beter dan amp-modelling door het preampgedeelte van een amp...

DeiDRagonas
16 december 2008, 21:59
de Bandit heeft een FX-loop toch?
probeer die Digitech dan eens (met amp-modelling AAN) op de fx-return aan te sluiten.. zo voorkom je dat de preamp eq bovenop de Digitech amp-modelling wordt gestapeld; je versterker fungeert dan als een grote eindtrap/power amp + speakers... vaak kan dit erg fijn klinken, en sowieso beter dan amp-modelling door het preampgedeelte van een amp...

Ook erg goeie tip inderdaad. Zo heb ik jaren met een Pod2.0 direct in mn eindtrap geplugd gespeeld. Dit kan zowel met cab modelling aan als uit, wat je maar beter vind klinken in combinatie met je amp. Met de AVT's die ik had was het beter om de amp modelling alsnog uit te zetten.

R

geertjan_83
17 december 2008, 20:40
In mijn mening komt de digitech (en ook andere modelling apparaten) het beste tot hun recht over een zo clean mogelijke versterking. Een gitaar versterker kleurt je geluid altijd, daar is hij immers ook voor bedoeld. De digitech is eigenlijk in weze al een versterker op zich. Hij hoeft alleen nog maar harder. Hierbij kun je denken om hem in een PA systeem te prikken, of een keyboard versterker of een active speaker o.i.d.