PDA

View Full Version : Eerste buizenamp: Peavey Valveking



M@rtijn
16 december 2008, 18:44
Ik heb sinds vandaag mijn eerste "echte" buizenbak. Het gaat om een Valveking 112 van Peavey. Ben er erg blij mee maar nu heb ik ook nog een vraag. Zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten bij het gebruik van een buizenamp? Ik weet wel dat je een buizenbak het beste even kunt opwarmen in de standby stand (voor 5 minuten ofzo?). Zijn er nog andere dingen die ik echt moet weten of is het een kwestie van aanzetten en spelen maar?

Groetjes Martijn

nico verduin
16 december 2008, 18:48
Aanzetten zoals je aangeeft is prima. Uitzetten: Effe een minuutje of 10 laten afkoelen.
Verder dat je er veel plezier van mag beleven.

sjaak1990
16 december 2008, 19:31
Niet te vaak aan en uit. Als je binnen een aantal uur weer wilt spelen gewoon standby. Verder niet zoveel om op te letten.

minoin
16 december 2008, 19:39
Goed op je oortjes letten...

DeiDRagonas
16 december 2008, 19:51
Gefeliciteerd joh.. Valveking is niet mn ding, maar toch cool.

Verder gewoon je ding doen met die amp. Wat de rest ook al zegt.. Niet teveel stoten en vervoeren als je buizen nog warm zijn. Verder gewoon lekker speuln!

R

M@rtijn
16 december 2008, 19:59
Bedankt voor jullie reacties, ik dacht eerst ook niet echt dat Valveking mijn ding zou zijn maar na hem een keer goed te hebben getest kreeg ik er precies de sound uit die ik wou (met mijn beperkte budget). Je moet even spelen met de instellingen maar ik heb er wel degelijk een mooi geluid uit weten te krijgen met mijn Epi LP (blues/rock achtig).

Dan ga ik nu maar weer gewoon speuln :satisfie:

M@rtijn
16 december 2008, 21:17
Aanzetten zoals je aangeeft is prima. Uitzetten: Effe een minuutje of 10 laten afkoelen.
Verder dat je er veel plezier van mag beleven.

Hoe bedoel je afkoelen trouwens? Gewoon uitzetten en even 10 minuutjes laten staan voordat je hem verplaatst ivm de buizen?

DeiDRagonas
16 december 2008, 21:20
Hoe bedoel je afkoelen trouwens? Gewoon uitzetten en even 10 minuutjes laten staan voordat je hem verplaatst ivm de buizen?


Jep, dat bedoelt ie waarschijnlijk... Wat de rest ook zegt dus.

R

Powerchordschuiver
16 december 2008, 21:22
Nooit aanzetten/gebruiken zonder speakert eraan.

DeiDRagonas
16 december 2008, 21:24
Nooit aanzetten/gebruiken zonder speakert eraan.

Goeie idd......

rijsberman
16 december 2008, 21:38
Nooit aanzetten/gebruiken zonder speakert eraan.

Gelukkig is het een combo.

DeiDRagonas
16 december 2008, 21:59
Gelukkig is het een combo.

Waar dat ook voor geldt natuurlijk...

R

Mi-J'Den
17 december 2008, 00:34
Niet te vaak aan en uit. Als je binnen een aantal uur weer wilt spelen gewoon standby. Verder niet zoveel om op te letten.

Ik begreep eigenlijk dat je standby eigenlijk alleen gebruikt om je buizen te laten opwarmen voordat je speelt of als je ff niet speelt. Bij uitzetten dus gewoon uit. (en voordat je je amp verplaatst uiteraard laten afkoelen) Ik las nl. dat lang standby juist slechter is voor je buizen dan gewoon aan of uit zetten. Maar ik weet niet meer waarom dat zo zou zijn, en ik geloof dat de meningen hierover nogal verschillen. Hoe dan ook, uren lang op standby, ik weet niet hoor?

soup
17 december 2008, 00:45
Niet te vaak aan en uit. Als je binnen een aantal uur weer wilt spelen gewoon standby. Verder niet zoveel om op te letten.
Binnen een aantal uur, right.


1. Het voelt en lijkt me gewoon geen goed idee
2. Stel dat je het vergeet en hij blijft meer dan een paar uur aanstaan.

Ik neem het risico niet.



En opwarmen bij mij is max. 1-2 min, zo'n noodzaak is het toch niet of wel?

macwilliams
17 december 2008, 06:29
Binnen een aantal uur, right.


1. Het voelt en lijkt me gewoon geen goed idee
2. Stel dat je het vergeet en hij blijft meer dan een paar uur aanstaan.

Ik neem het risico niet.



En opwarmen bij mij is max. 1-2 min, zo'n noodzaak is het toch niet of wel?

Nee joh dat opwarmen is bullshit, net als bij auto's. Instappen en vol gas wegrijden. :D

almarvk
17 december 2008, 09:28
Lees gewoon de handleiding maar 's goed door. Daarin staat dat je 'm een minuutje moet opwarmen. Ook staan er een boel voorbeeld instellingen in.


edit: topictitel aangepast

iWishmaster
17 december 2008, 10:28
Dat voorverwarmen komt ook niet zo heel precies (zet geen stopwatch naast je versterker ofzo). Ik zet 'em altijd aan, ga mn gitaar stemmen en check mn settings (volume!) en zet 'em dan aan.

Moet trouwens echt een keer op dat bakkie gaan spelen ergens, als iedereen hier dat ding de budget-hemel in prijst ...

x.a.d
17 december 2008, 10:30
Even voor de duidelijkheid...

Opwarmen moet een buizen versterker altijd. De gloeidraad die er in zit begint te gloeien, verwamt de buis, maar er loopt nog geen signaal. ( buizen werken pas als ze warm zijn. Nadat de buizen even opgewarmt zijn kan je de Standby schakelaar omzetten en zal de versterker meteen geluid geven.

Afkoelen is niet mogelijk. Het enige wat er gebeurt als je na het spelen de standby switch om zet is dat er geen signaal meer door gaat... Aangezien de gloeidraden blijven branden, is afkoelen een fabeltje....

Wat het beste is, je buizen een tijd laten branden of de versterker afzetten als je even niet speelt.... Dat zou ik niet durven zeggen. Ik denk dat je toch iedere 3 jaar even nieuwe buizen er in moet zetten en de versterker moet laten biassen. Ik zou de versterker uitzetten....minder stroom verbruik, minder risico en de buizen slijten toch wel.

iWishmaster
17 december 2008, 10:44
Even voor de duidelijkheid...

Opwarmen moet een buizen versterker altijd. De gloeidraad die er in zit begint te gloeien, verwamt de buis, maar er loopt nog geen signaal. ( buizen werken pas als ze warm zijn. Nadat de buizen even opgewarmt zijn kan je de Standby schakelaar omzetten en zal de versterker meteen geluid geven.

Afkoelen is niet mogelijk. Het enige wat er gebeurt als je na het spelen de standby switch om zet is dat er geen signaal meer door gaat... Aangezien de gloeidraden blijven branden, is afkoelen een fabeltje....

Wat het beste is, je buizen een tijd laten branden of de versterker afzetten als je even niet speelt.... Dat zou ik niet durven zeggen. Ik denk dat je toch iedere 3 jaar even nieuwe buizen er in moet zetten en de versterker moet laten biassen. Ik zou de versterker uitzetten....minder stroom verbruik, minder risico en de buizen slijten toch wel.

Huh? Buizen slijten niet als de amp uit staat en afkoelen gebeurt pas als de amp helemaal uitstaat. Er zitten 2 dingen in een buis die kunnen 'slijten':
-De gloeidraad
-De anode (plaat)

Wanneer de gloeidraad 'op is' (werkt precies als een gloeilamp), wordt de buis niet meer warm en doetie helemaal niks meer: dit is duidelijk te zien aangezien de buis niet meer gloeit.
De anode (plaat) raakt geleidelijk aan op naarmate je de versterker gebruikt (afhankelijk van het volume, tijd en van hoe heet de bias staat). Hierdoor veranderd het geluid langzaam aan en na een lange tijd wordt het ook slechter, totdat deze helemaal op is (het zal duidelijk zijn dat je de buis vóór die tijd moet vervangen).

Wanneer je de amp op standby zet, staat er geen (hoog)spanning op de anode, waardoor deze niet slijt. Er staat nog wel spanning op de gloeidraden, dus die slijten nog steeds. De gloeidraden gaan normaal gesproken echter vele malen langer mee dan de anode. Vandaar dat je de amp beter op standby zet als je 'em niet gebruikt: de anode blijft warm (dus je hoeft niet te wachten de volgende keer), maar er staat geen spanning op (dus slijt niet). Spanning zetten op een koude anode vermindert de levensduur namelijk wel sterk.

Laten afkoelen voordat je 'em vervoert is volgens mij een fabeltje. Ik kan dat in ieder geval niet thuisbrengen: als iemand daar meer over weet hoor ik het graag!

Geoffrey
17 december 2008, 10:48
Dat voorverwarmen komt ook niet zo heel precies (zet geen stopwatch naast je versterker ofzo). Ik zet 'em altijd aan, ga mn gitaar stemmen en check mn settings (volume!) en zet 'em dan aan.

Moet trouwens echt een keer op dat bakkie gaan spelen ergens, als iedereen hier dat ding de budget-hemel in prijst ...

Doe ik ook zo.. en na het spelen terug op stanby, gitaar in de koffer, kabels oprollen en dan kan je hem wel volledig uitdoen.

Moet je zeker eens testen.. voor de prijs heb je een zeer degelijke amp!

@TS: proficiat met je nieuwe aankoop!!!

iWishmaster
17 december 2008, 10:53
Doe ik ook zo.. en na het spelen terug op stanby, gitaar in de koffer, kabels oprollen en dan kan je hem wel volledig uitdoen.


Precies, dat doe ik ook. Schiet me trouwens net iets te binnen:

Het is misschien verstandig de amp nog even op standby te laten staan, totdat ook werkelijk alle hoogspanning weggevloeid is uit de condensatoren. Anders koelen de anodes al af, voordat de spanning helemaal weg is (want zoals ik al zei, er mag geen spanning op een koude anode komen te staan).

M@rtijn
17 december 2008, 15:06
Ok, bedankt voor jullie reacties. Hier heb ik zeker wel wat aan! Ik heb nog even een vraag over de volume boost, ik merk weinig verschil als ik die aanzet (eigenlijk geen hoorbaar verschil). Kan dat komen omdat ik op laag volume speel (thuis) of omdat ik die Class A/Class AB switch op 12 uur heb staan (tussen A en AB in)?

Orpheo
17 december 2008, 15:13
waarom je 'm moet laten afkoelen. de warmte zorgt ervoor dat het glas wat zachter/brosser wordt van de buisjes, dus ze kunnen makkelijker breken. maar tja, lijkt me geen schadelijk iets hoor, afkoelen voor je vervoert. als je met zoiets kleins de kans op beschadigingen intern kunt voorkomen, fabel of geen fabel, lijkt me dat een klein 'offer'.

Geoffrey
17 december 2008, 15:35
Ok, bedankt voor jullie reacties. Hier heb ik zeker wel wat aan! Ik heb nog even een vraag over de volume boost, ik merk weinig verschil als ik die aanzet (eigenlijk geen hoorbaar verschil). Kan dat komen omdat ik op laag volume speel (thuis) of omdat ik die Class A/Class AB switch op 12 uur heb staan (tussen A en AB in)?

Dit heb ik eigenlijk niet getest.. maar ik denk dat die volume boost pas goed werkt op een hoger volume dan op slaapkamervolume.

M@rtijn
17 december 2008, 15:50
Ok bedankt voor je reactie, ik zal het wel eens proberen op hoger volume... (heb je hem zelf ook? :satisfie:)

Geoffrey
17 december 2008, 16:00
Zelf heb ik hem niet.. maar hij komt er zeker nog bij in mn collectie! :satisfie:

pasqual
17 december 2008, 22:43
Ok bedankt voor je reactie, ik zal het wel eens proberen op hoger volume... (heb je hem zelf ook? :satisfie:)

ik heb zelf de 212 en die is te vergelijken met de 112, heeft alleen meer ballen. de volume boost is zeker hoorbaar maar dan moet je al op repetitie volume spelen. nadeel is alleen dat je met je footswitch alleen kunt schakelen zoals jij de knopjes op de amp hebt geselecteerd. dus: je kan niet of gain-boost of volume-boost apart schakelen, er zit namelijk maar één switch op je footswitch voor deze functie, de andere is voor clean/gain kanaal.
de texture-control is ook wel een leuke functie, moet je echt ff mee spelen.

2 minpuntjes: de reverb! wat een galmbak! en ook jammer dat je geen master volume hebt, maar dat is een kwestie van je volumes goed op elkaar afstemmen.

probeer ook eens de gain instelling: in het begin had ik de gain vol open staan maar ik was niet helemaal tevreden over de respons. ik heb toen de gain op de helft gezet ( met boost ) en dan klinkt ie véél dynamischer en toch meer als genoeg vervorming. veel plezier met je VK.

groeten Pasqual.

Il_Falco
18 december 2008, 08:47
ik heb zelf de 212 en die is te vergelijken met de 112, heeft alleen meer ballen. de volume boost is zeker hoorbaar maar dan moet je al op repetitie volume spelen. nadeel is alleen dat je met je footswitch alleen kunt schakelen zoals jij de knopjes op de amp hebt geselecteerd. dus: je kan niet of gain-boost of volume-boost apart schakelen, er zit namelijk maar één switch op je footswitch voor deze functie, de andere is voor clean/gain kanaal.
de texture-control is ook wel een leuke functie, moet je echt ff mee spelen.

2 minpuntjes: de reverb! wat een galmbak! en ook jammer dat je geen master volume hebt, maar dat is een kwestie van je volumes goed op elkaar afstemmen.

probeer ook eens de gain instelling: in het begin had ik de gain vol open staan maar ik was niet helemaal tevreden over de respons. ik heb toen de gain op de helft gezet ( met boost ) en dan klinkt ie véél dynamischer en toch meer als genoeg vervorming. veel plezier met je VK.

groeten Pasqual.

dat weerhoudt me om er een mee te slepen naar huis. ik vind het een nadeel dat zo'n amp geen mastervolume heeft.

@ts: feli met de aankoop!

pasqual
18 december 2008, 22:40
dat weerhoudt me om er een mee te slepen naar huis. ik vind het een nadeel dat zo'n amp geen mastervolume heeft.

@ts: feli met de aankoop!

het is inderdaad minder, maar geen reden om 'm niet te kopen, voor mij.
als je de VK goed weet in te stellen, dan is er goed mee te spelen. dan moet je uiteraard niet constant aan het volume komen tijdens optredens en repetities.

groeten pasqual.

metalllexica
22 december 2008, 15:42
het is inderdaad minder, maar geen reden om 'm niet te kopen, voor mij.
als je de VK goed weet in te stellen, dan is er goed mee te spelen. dan moet je uiteraard niet constant aan het volume komen tijdens optredens en repetities.

groeten pasqual.

wat bedoel je met goed instellen? Ik ben namelijk ook van plan de 112 te kopen:)

richwoodplayer
22 december 2008, 20:17
hoeveel kost een peavy valveking 2e hands en nieuw ongeveer?

marter544
22 december 2008, 23:30
Geld, want stenen nemen ze niet aan...

M@rtijn
23 december 2008, 09:30
hoeveel kost een peavy valveking 2e hands en nieuw ongeveer?

Nieuw heb ik er 399 voor betaald. Niet verkeerd al vind ik het zelf, moest even onderhandelen maar dat werd zonder problemen een goede prijs.

pasqual
24 december 2008, 00:02
wat bedoel je met goed instellen? Ik ben namelijk ook van plan de 112 te kopen:)

om 2 redenen: ten eerste: het volume van het clean-kanaal en gain-kanaal ff goed instellen t.o.v. elkaar om geen volume verschil te krijgen; is ff zoeken.
ten tweede: voor dat je je sound te pakken hebt, ben je wel ff verder; er zitten tal van mogelijkheden op die het geluid erg beïvloeden; de texture control knop aan de achterkant. hiermee kun je de versterker instellen van 40 watt t/m 100 watt uitgangsvermogen ( de 212 ). dit heeft invloed op het eerder of later "openbreken" van de amp ( natuurlijke vervorming ). en buiten de normale toonregeling heb je ook nog de volgende functies: resonance; lage frequenties response. en presence; hoge frequenties responce. dit werkt niet zozeer als extra bas of treble maar meer als extra "ballen".

ik ben er erg tevreden met de 212. ik moet er wel bij vermelden dat ik de speakers heb vervangen voor 2 eminence the governors voor een beetje meer "mijn" geluid. nu moet ik toegeven dat de orginele speakers ook zeer behoorlijk zijn want het verschil is niet wereldschokkend maar wel hoorbaar. een kwestie van smaak, uiteindelijk.

groeten Pasqual.

metalllexica
24 december 2008, 15:40
om 2 redenen: ten eerste: het volume van het clean-kanaal en gain-kanaal ff goed instellen t.o.v. elkaar om geen volume verschil te krijgen; is ff zoeken.
ten tweede: voor dat je je sound te pakken hebt, ben je wel ff verder; er zitten tal van mogelijkheden op die het geluid erg beïvloeden; de texture control knop aan de achterkant. hiermee kun je de versterker instellen van 40 watt t/m 100 watt uitgangsvermogen ( de 212 ). dit heeft invloed op het eerder of later "openbreken" van de amp ( natuurlijke vervorming ). en buiten de normale toonregeling heb je ook nog de volgende functies: resonance; lage frequenties response. en presence; hoge frequenties responce. dit werkt niet zozeer als extra bas of treble maar meer als extra "ballen".

ik ben er erg tevreden met de 212. ik moet er wel bij vermelden dat ik de speakers heb vervangen voor 2 eminence the governors voor een beetje meer "mijn" geluid. nu moet ik toegeven dat de orginele speakers ook zeer behoorlijk zijn want het verschil is niet wereldschokkend maar wel hoorbaar. een kwestie van smaak, uiteindelijk.

groeten Pasqual.

oké bedankt, kan je me nog wa extra info geven over die texture control knop? :)

pasqual
25 december 2008, 10:57
oké bedankt, kan je me nog wa extra info geven over die texture control knop? :)

de texture knop zit aan de achterkant en hiermee stel je het uitgangsvermogen in. helemaal open heb je 100 watt en helemaal dicht 60 % minder, dus 40 watt. het leuke hiervan is dat als je clean speelt de versterker eerder "openbreekt". d.w.z. dat je een mooi crunchy randje krijgt zonder op pijnlijk hoge volumes te moeten spelen. als je op het gain kanaal speelt wordt het iets modderiger, wat ik weer minder geslaagd vind. kwestie van smaak. kortom, dit is een zeer bruikbare feature en in te stellen naar smaak. op de 112 zal dit uiteraard hetzelfde effect hebben, alleen zijn de bijbehorende cijfers dan anders ( 50 watt vs 15 watt ). je kan het eigenlijk vergelijken met een 30 watt buizenamp zoals de peavey classic 30. als deze amp clean bespeeld op repetitie volume, breekt hij ook open, dus met een randje. aangezien dit niet altijd wenselijk is, is het mooi dat je dat met deze amp ( valveking ) zelf kunt bepalen.

ik zou zeggen: proberen dat ding en misschien overwegen om de 212 aan te schaffen omdat de meerprijs niet zo veel scheelt. ik weet alleen je muzieksmaak niet. voor zware metal is ie niet ontworpen, wel voor stevige rock/ hardrock en blues.

groeten Pasqual.

ibanez260
25 december 2008, 11:13
de texture knop zit aan de achterkant en hiermee stel je het uitgangsvermogen in. helemaal open heb je 100 watt en helemaal dicht 60 % minder, dus 40 watt. het leuke hiervan is dat als je clean speelt de versterker eerder "openbreekt". d.w.z. dat je een mooi crunchy randje krijgt zonder op pijnlijk hoge volumes te moeten spelen. als je op het gain kanaal speelt wordt het iets modderiger, wat ik weer minder geslaagd vind. kwestie van smaak. kortom, dit is een zeer bruikbare feature en in te stellen naar smaak. op de 112 zal dit uiteraard hetzelfde effect hebben, alleen zijn de bijbehorende cijfers dan anders ( 50 watt vs 15 watt ). je kan het eigenlijk vergelijken met een 30 watt buizenamp zoals de peavey classic 30. als deze amp clean bespeeld op repetitie volume, breekt hij ook open, dus met een randje. aangezien dit niet altijd wenselijk is, is het mooi dat je dat met deze amp ( valveking ) zelf kunt bepalen.

ik zou zeggen: proberen dat ding en misschien overwegen om de 212 aan te schaffen omdat de meerprijs niet zo veel scheelt. ik weet alleen je muzieksmaak niet. voor zware metal is ie niet ontworpen, wel voor stevige rock/ hardrock en blues.

groeten Pasqual.
krijg je er ook metallica uit??

pasqual
25 december 2008, 11:28
krijg je er ook metallica uit??

misschien met de juiste pedalen ervoor maar niet met de gain van de versterker. of je moet al een lossen top hebben met de juiste speakerkast.
dan moet je het toch meer richting marshall zoeken denk ik.

groeten Pasqual.

metalllexica
25 december 2008, 22:23
de texture knop zit aan de achterkant en hiermee stel je het uitgangsvermogen in. helemaal open heb je 100 watt en helemaal dicht 60 % minder, dus 40 watt. het leuke hiervan is dat als je clean speelt de versterker eerder "openbreekt". d.w.z. dat je een mooi crunchy randje krijgt zonder op pijnlijk hoge volumes te moeten spelen. als je op het gain kanaal speelt wordt het iets modderiger, wat ik weer minder geslaagd vind. kwestie van smaak. kortom, dit is een zeer bruikbare feature en in te stellen naar smaak. op de 112 zal dit uiteraard hetzelfde effect hebben, alleen zijn de bijbehorende cijfers dan anders ( 50 watt vs 15 watt ). je kan het eigenlijk vergelijken met een 30 watt buizenamp zoals de peavey classic 30. als deze amp clean bespeeld op repetitie volume, breekt hij ook open, dus met een randje. aangezien dit niet altijd wenselijk is, is het mooi dat je dat met deze amp ( valveking ) zelf kunt bepalen.

ik zou zeggen: proberen dat ding en misschien overwegen om de 212 aan te schaffen omdat de meerprijs niet zo veel scheelt. ik weet alleen je muzieksmaak niet. voor zware metal is ie niet ontworpen, wel voor stevige rock/ hardrock en blues.

groeten Pasqual.

tja mijn muzieksmaak is metal maar dat kan misschien met een pedaal verholpen worden niet? Ik heb gehoord dat de 212 op laag volume niet zo goed klinkt als de 112 dus zou ik voor de 112 gaan. Is die 50 watt genoeg voor boven een hardslaande drummer uit te komen? ;)

arcane
25 december 2008, 22:29
50 watt is meer dan genoeg.

pasqual
25 december 2008, 23:40
tja mijn muzieksmaak is metal maar dat kan misschien met een pedaal verholpen worden niet? Ik heb gehoord dat de 212 op laag volume niet zo goed klinkt als de 112 dus zou ik voor de 112 gaan. Is die 50 watt genoeg voor boven een hardslaande drummer uit te komen? ;)

de 212 klinkt op laag volume minder als tijdens repetities zoals zoveel buizenversterkers. voor thuis gebruik ik een kleine transistor amp. en 50 watt moet meer als voldoende zijn. ik zou zo'n valveking gewoon niet voor thuis aanschaffen. trouwens, misschien als je minder mids en met de damping ( presence en resonance ) klooit, dat je er wel een goed metal geluid uit krijgt.
je zal 'm toch echt zelf moeten uitproberen!!! ik kan hier wel van alles roepen en ja, ik ben erg tevreden met de valveking, maar ik speel dan ook geen metal maar stevige rock. dus mijn standaard ligt anders als bij jouw.

groeten Pasqual.

metalllexica
27 december 2008, 16:53
de 212 klinkt op laag volume minder als tijdens repetities zoals zoveel buizenversterkers. voor thuis gebruik ik een kleine transistor amp. en 50 watt moet meer als voldoende zijn. ik zou zo'n valveking gewoon niet voor thuis aanschaffen. trouwens, misschien als je minder mids en met de damping ( presence en resonance ) klooit, dat je er wel een goed metal geluid uit krijgt.
je zal 'm toch echt zelf moeten uitproberen!!! ik kan hier wel van alles roepen en ja, ik ben erg tevreden met de valveking, maar ik speel dan ook geen metal maar stevige rock. dus mijn standaard ligt anders als bij jouw.

groeten Pasqual.

Ik heb gisteren de valveking 112 besteld, ik ga hem ook vooral gebruiken voor repetities en eventueel optredens want ik heb op men kamer ook een kleine transistor staan van 25 watt (fame megatone ml 30 r) en die gaat distortion net niet hard genoeg om boven de drummer uit te komen. Als ik hem harder zet begint hij te piepen. :confused:

pasqual
27 december 2008, 21:28
Ik heb gisteren de valveking 112 besteld, ik ga hem ook vooral gebruiken voor repetities en eventueel optredens want ik heb op men kamer ook een kleine transistor staan van 25 watt (fame megatone ml 30 r) en die gaat distortion net niet hard genoeg om boven de drummer uit te komen. Als ik hem harder zet begint hij te piepen. :confused:

maar heb je 'm ook geprobeert? je bent echt wel een paar uurtjes zoet om de juiste sound te vinden gezien de instel-mogelijkheden. succes ermee en gefeliciteerd.

groeten Pasqual.

pasqual
27 december 2008, 21:30
trouwens, heb je ook de footswitch erbij besteld? die komt niet standaard erbij namelijk. ik heb hier nog een geschikte liggen, merkloos met stalen behuizing en leds die het prima doet.

groeten Pasqual.

metalllexica
27 december 2008, 21:37
trouwens, heb je ook de footswitch erbij besteld? die komt niet standaard erbij namelijk. ik heb hier nog een geschikte liggen, merkloos met stalen behuizing en leds die het prima doet.

groeten Pasqual.

ja ik heb de footswitch erbij besteld. En ja ik heb de valveking getest maar het was wel de 212 maar ik denk niet dat er zo'n verschil op zit, hij klinkt goed maar ik heb tijd nodig om alles te ontdekken niet? Is het een goede keuze (de 112 dan)? :)

pasqual
28 december 2008, 00:14
lijkt me wel, ik heb 'm nooit getest de 112. hij zal wel iets minder spreiding en power hebben. je kan er nog altijd voor repetities een 112 cab aan hangen, dan zul je ongeveer hetzelfde bereiken als met de 212.

groeten Pasqual.

metalllexica
2 januari 2009, 19:08
Ok, bedankt voor jullie reacties. Hier heb ik zeker wel wat aan! Ik heb nog even een vraag over de volume boost, ik merk weinig verschil als ik die aanzet (eigenlijk geen hoorbaar verschil). Kan dat komen omdat ik op laag volume speel (thuis) of omdat ik die Class A/Class AB switch op 12 uur heb staan (tussen A en AB in)?

Ik heb net hetzelfde :) volgens mij is het ook vooral bedoelt voor hogere volumes

M@rtijn
4 januari 2009, 13:06
Ik heb net hetzelfde :) volgens mij is het ook vooral bedoelt voor hogere volumes

Ja klopt, ik heb met mijn volume een stuk hoger getest en toen werkte het zoals ik het wil ;)

Eomer
27 januari 2009, 12:17
Naar mijn mening is de Valveking prima geschikt voor metal. Onze tweede gitarist speelt over een Valveking top icm met een Engl kast en het geluid is gewoon erg vet. Meer dan genoeg gain en veel defenitie. Zelf speel ik over een 6505, maar die Valveking vind ik er zeker niet voor onder doen. Tijdens de opnames van onze promo hebben we er zelfs voor gekozen om op te nemen met de Valveking.

Vette bak hoor!