PDA

View Full Version : Basgitaar over een gitaar multi effect



Eternal Despair
10 maart 2003, 17:30
Zou het veel problemen geven als je met een bas op een gitaar multi effect aansluit? Gaat het geluid dan erg naar de tering?

Ik zag namelijk een lijp 2e hands multi effect staan... Maar er stond niet bij dat het speciaal voor gitaar of bas is. Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat hij voor de gitaar bedoeld is. Of is dit ook eeen foute conclusie ?

Shay
10 maart 2003, 17:52
vroeg ik me ook af .. ik heb mijn bas gewoon op mijn gt6 aangesloten en tot nu toe geen problemen .. maar ik heb wel gehoord dat het kwaad kan!!

iemand anders die wat helderheid kan geven hierover??

basswasp
10 maart 2003, 17:55
't kan geen kwaad, maar 't klinkt voor geen meter...

Robs
10 maart 2003, 18:07
Mooi zal het in ieder geval niet worden; misschien alleen bij wijze van kort geintje verwerkt in een nummer, maar structureel niet.

Of het kwaad kan? Het kan...
Volgens mij is het net als bij versterkers: omdat de tonen van de bas te laag zijn kan de unit het op een gegeven moment niet meer aanen gaat kapot. Of het zo'n vaart zal lopen? Geen idee. Ik zou echter niet een (dure) gitaareffectenbak kopen voor de bas.

Eternal Despair
10 maart 2003, 20:53
Maar shay bij jou klinkt het dus wel ok als je een basgitaar op een gitaar effectenbak aansluit ?

Shay
10 maart 2003, 23:59
ja ik gebruik het op een gt6 en dat klinkt redelijk.. tot nu toe niets vreemds gezien of gehoord. Maar het zou wel eens mis kunnen gaan .. ik hou mijn volume daarom laag !!

Oviv
11 maart 2003, 16:25
Misschien een boss gt-6b aanschaffen?

Eternal Despair
12 maart 2003, 15:53
Ik was beetje aan het rondkijken dus voor pedalen. En toen kwam ik in wierden (guitar center... topzaak) Daar hadden ze nog een mooi bass pod. En die lui kenende matsen ze je vaak wel dus dr gaat vast wel wat van de prijs af.

http://www.guitar.nl (guitar center site)

Echt geweldige zaak met fantastisch personeel!

basswasp
12 maart 2003, 16:32
BassPOD is heel wat anders dan een Multieffect...

Eternal Despair
13 maart 2003, 16:39
Ik weet het... Maar ik was ook niet perze opzoek naar een multi effect. Ik zocht gewoon iets waarmee ik een sound kan krijgen die ik strak/stoer enzo vind.

Snappie ? :razz:

basswasp
14 maart 2003, 09:08
Ja duidelijk, je wilt gewoon een strak/stoer geluid :razz:

niels_r
14 maart 2003, 09:28
Echt kwaad kan het volgens mij niet om met een bas door een gitaareffect te spelen. Het probleem is dat zo'n gitaareffect gemaakt is voor andere frequenties dan bas en dus zal het slechter klinken dan een effect speciaal voor bas.

Neals
15 maart 2003, 22:48
effectenpedalen veranderen idd je signaal.

Waardoor gitaarversterkers naar de kloten is dat is omdat die speakers vaak op hun klten krijgen.

sniekie
16 maart 2003, 17:06
volgens mij kan het niet zo heel veel kwaad, maar in ieder geval kan een multi-effecten bak en volgens mij ook gewoon losse pedaaltje niet de lage tonen kwijt. je raakt een deel van je berijk kwijt waardoor je geluid er niet echt bepaald beter van word. ik heb een keer mijn bas in een gewonen pod gedaan en dat klinkt ook niet echt super. ook heb ik een zoom voor gitaar op mijn bass aangesloten. voor gitaar klonk da ding ook al voor geen meter maar voor bass was het helemaal een zaad geluid. de distortion bijvoorbeeld. en ook chorus kwam er niet lekker uit. ik ben niet echt een effecten kenner en gebruik ze ook niet maar als je er wil zou ik gewoon een baas multi effect kopen of wat losse pedaaltje alleen kosten die vaak wat meer