PDA

View Full Version : hoogte elementen :-(



pieter-jan1
16 december 2008, 18:06
hallo, ik heb al even gezocht, maar niets gevonden. het kan ook zijn dat ik de verkeerde zoekwaarde ingeef...

mijn oom vond het intressant om even mijn elementen lager te draaien om te zien of het geluid dan beter zou worden. veranderen deed het wel, maar beter :confused:

nu dus de vraag .. wat veranderd er als je ze lager/hoger draait (het geluid natuurlijk, maar hoger/lager/dieper/ieler/...) en hoe krijg je deze aan beide kanten op dezelfde hoogte? waarschijnlijk een noob vraag, maar ik heb hier nog niet zoveel verstand van.

het zijn beide humbuckers (uit een jackson)


alvast bedankt
PJ :p

Rinze
16 december 2008, 18:23
Kijk maar even hier (http://www.rinzesgitaarweb.nl/afstellen.html), er staat op die pagina ook een pdf-versie om af te drukken en op de rest van mijn site vind je onder andere bij de pagina's over de opbouw van de gitaar en het geluid nog wel meer info.

AgileGhost
16 december 2008, 19:17
In principe zal de output hoger worden en het geluid dus harder/scheller worden naarmate je de pickup hoger draait.

sjaak1990
16 december 2008, 19:26
Dichter bij snaren, eerder feedback en meer output.

Rinze
16 december 2008, 20:06
Dichter bij de snaren, meer stringpull bij enkelspoelselementen. Verder is het een kwestie van smaak en uitproberen. Dichter bij de snaren geeft meer output en een meer dichtgesmeerd geluid, verder van de snaren af klinkt opener. Te ver van de snaren af geeft slappe shit.

pieter-jan1
17 december 2008, 17:02
bedankt voor de reacties :)
hij staat ondertussen weer goed