PDA

View Full Version : Koch studiotone Head of combo?



stratestic
16 december 2008, 16:09
Omdat ik een mooi clean erg belangrijk vind en toch een veelzijdige amp wil kwam de studiotone weer in beeld. Maar ik ben vergeten hoe het was, was de head nu veel beter dan een combo? Ik dacht daar ooit eens iets over gelezen te hebben maar kan het niet terugvinden. Zo ja wat is dan de beste speaker voor deze amp?

Nielsje
16 december 2008, 16:14
Dat soort dingen is erg afhankelijk van je smaak.

Redelijk recent nog een studiotone top gehoord op een Vernet 2 x 12 met M20's, geen slecht geluid.

De studiotone is, naar mijn mening, een best bruikbare versterker, maar mist toch wel wat karakter. Maar om even op je vraag in te gaan: Ik zou voor de top gaan.

BartL
16 december 2008, 17:35
Wat is eigenlijk het verschil tussen de eerste en latere series? (Misschien in een ander topic iets? Heb het niet gevonden)

Mitch
16 december 2008, 17:44
Je bedoelt de XL? Die is 40W....
Ik vind de combo een beetje dozig klinken maar van eigenaars van Studiotone combo's krijg k altijd te horen dat dat onzin is :D
De top over een goeie 1x12 of 2x12 is goed te pruimen. Niet het meest briljante clean ooit, maar wél leker veelzijdig, bruikbare sounds en ook de leadboost werkt erg goed. Forumlid Dude had daar problemen me geloof ik, maar op de top van mijn maat werkt dat uitstekend.

Onmeunig Hans
16 december 2008, 20:14
Wat is eigenlijk het verschil tussen de eerste en latere series? (Misschien in een ander topic iets? Heb het niet gevonden)

Je hebt idd een XL serie met meer power, maar je hebt ook een oudere en nieuwere serie. Het verschil zit in een schakelaar waarmee je meer sturing krijgt op het overdrive gebeuren. Via de site van Koch kun je de ouder en de nieuwe gebruikshandleiding vinden. Daarin kun je dat verschil wel vinden. het gaat om een switch aan de linkerkant van de knoppenrij.

hans

Mitch
16 december 2008, 21:16
O, is dat de regeling van de boost, kanaal '2+' zeg maar? Die werkt dus echt uitstekend. Slechts drie standen maar je kan dus keurig kiezen of je een beetje meer gain wil, duidleijk meer gain en extra volume of meer gain en een bak volume. E.e.a. afhankelijk van de gain instellingen natuurlijk, maar je kan heel simpel kiezen voor een extra rhythm kanaal of een duidelijke soloboost.

BartL
16 december 2008, 23:21
Met oude versie bedoelde ik de oude 20W t.o.v. de nieuwere 20 watt :)

Kwalitatief geen verschil neem ik aan?

Onmeunig Hans
17 december 2008, 21:20
Met oude versie bedoelde ik de oude 20W t.o.v. de nieuwere 20 watt :)

Kwalitatief geen verschil neem ik aan?

Nee, alleen dat ene schakelaartje dus. Als je een nieuwe gaat kopen zit ie er automatisch op. Vind je een gebruikte dan kan het zijn dat de schakelaar er niet op zit. Ik heb er een zonder die switch en mis niet wat ik niet heb. Maar dat kan voor iedereen anders uitpakken.

Hans