PDA

View Full Version : boost pedaal



MennoRoymans
16 december 2008, 01:28
Wederom hallo,

ik heb een vette metal sound uit mijn randall rgt-100 head. In mijn band speel ik lead en heb ik dus iets nodig wat het volume van mijn amp tijdens solos kan boosten. Ik heb wat rondgekeken naar boostpedaaltjes, maar ik krijg het idee dat die dingen je echt een andere sound geven. Dit is niet per definitie wat ik wil, maar ik heb ook geen ervaring met die dingen dus ik weet niet wat ze met mijn sound doen, kan iemand me hier iets voor aanraden?

bedankt,
Menno

Arvoitus
16 december 2008, 01:46
Eeventueel een Tubescreamer in de fx-loop.

En even de zoekfunctie gebruiken op het forum.

Realeigo
16 december 2008, 07:27
Eeventueel een Tubescreamer in de fx-loop.

En even de zoekfunctie gebruiken op het forum.

Ja tuurlijk! Goed idee! Hij wil een booster die zijn geluid ontzettend kleurt!

Nee een tubescreamer is niet zon goed idee!

Xotic AC booster al geprobeerd?

Eko
16 december 2008, 07:40
Meest simpele oplossing is een equalizer zoals van Boss. Daar zit behalve een regeling voor je geluid ( die je helemaal in het midden kunt laten) aan de rechterkant een volumeregeling die pas werkt als je het pedaal intrapt, zoals tijdens solo`s. Na de solo makkelijk weer uit te trappen en klaar. Jaren zo gedaan.

WillemdaGuide
16 december 2008, 08:52
of een MXR micro amp....klaar.

mel-aers
16 december 2008, 09:13
de MXR 401 Booster/line driver is ook goed. die verhoogt het volume van -20 tot + 20 decibel

rijsberman
16 december 2008, 09:20
Hiero. (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=76&products_id=796) Twee tientjes. Wel ff zelf in elkaar solderen. :D

Rick trodat
16 december 2008, 10:04
Je kan een mxr boost/line driver kopen. Deze haalt in eerste instantie de sprankeling terug in je sound, als je em zacht zet. Zet je em harder, dan kan je een boost krijgen van 10db, of 20db. Erg handig, vervormt je geluid dus niet.

peter_heijnen
16 december 2008, 10:09
Hiero. (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=76&products_id=796) Twee tientjes. Wel ff zelf in elkaar solderen. :D
Heb er gisteren eentje gebouwd, kleurt ook maar klinkt wel geweldig!

Als het zo recht mogelijk moet, kun je deze (http://www.musikding.de/product_info.php/info/p616_Das-Lineal---Booster-Bausatz.html) checken voor 16 euro.

En btw, de xotic ac-booster kleurt ook, net als een tubescreamer maar dan net met een ander kleurtje. De rc-booster daarentegen... Maar in beide gevallen ben je 200 euro verder.

MennoRoymans
16 december 2008, 17:01
bedankt jongens,

ik zie een investering in een equalizer pedaal wel zitten, wat voor toegevoegde waarde heeft zon ding precies voor je geluid? Enkel feedback verminderen?

Mitch
16 december 2008, 17:34
Nee, klankvorming. Een equalizer is niet per se een feedback-buster tenzijn je al je hoog eruit draait, maar dat wil je niet voor leads ;) Realiseer je trouwens wel dat je, als je metal speelt en veel gain gebruikt, je een boost wel in de FX loop moet gebruiken en niet tussen gitaar en amp, anders krijg je alleen maar meer gain.
Voor de rest staan er al wel heeeeeeel veel tips over boosts in diverse topics, gebruik zeker de zoekfunctie nog. Staat een hoop nuttigs in de archieven!