PDA

View Full Version : Probleem boss DS1: no distortion :/



Mr. Elephant
15 december 2008, 21:59
Ik kocht vorige week een Boss ds1 pedaal, maar euhh hij blijkt niet al te goed te werken.. of eerder ik doe wss iets mis..
als ik hem aanzet wordt het geluid enkel veel luider maar krijg ik totaal geen distortion effect..

wat kan het probleem zijn? ik las op een ander forum iets over bekabeling?!


hit me

J-sus Rulez
15 december 2008, 22:01
hoe heb je het pedaal aangesloten?

Mr. Elephant
15 december 2008, 22:02
gitaar > pedaal > versterker ?!


wel 2 verschillende kabels..

BamBuFan1
15 december 2008, 22:03
Heb je het probleem zowel bij gebruik van een batterij als bij gebruik op netstroom?

J-sus Rulez
15 december 2008, 22:03
werken beide kabels? heb je deze pedaal ook getest dat hij effectief werkt?

Mr. Elephant
15 december 2008, 22:04
ik speel hem met batterij.. het lampje brandt dusja, moet wel werken?

nieuw gekocht trouwes!

Mr. Elephant
15 december 2008, 22:07
niet getest , moest rap gaan..

Aimé
15 december 2008, 22:07
Weet je hoe de controls werken?

Zet alle streepjes eens in het midden, naar boven toe dus.
Ja klinkt vrij logisch maar je weet nooit..
Misschien toch de kabels..

Mr. Elephant
15 december 2008, 22:11
nee, werkt niet in alles standen..


misschien domme vraag , maar ik moet toch gewone instrumentenkabels gebruiken ?! zou het gebruik van 2 verschillende kabels een oorzaak kunnen zijn?

Aimé
15 december 2008, 22:17
edit: 2 kabels met elk een jack-plug-hoe-noem-je-dat-toch?

robert-gitarist
15 december 2008, 23:49
Gewoon een instrument kabel, thats will do :)

Verder, volume van de gitaar open staan? Ik heb zelf een keer mee gemaakt dat ik me hele pedalenbak uit mekaar heb lopen trekken, alle kabels na gelopen en pedalen en wat bleek, uiteindelijk stond de volume van me gitaar gewoon dicht :seriousf:

kabels goed aangesloten? gitaar--->input DS-1--->output DS--->versterker

We hebben hier namelijk ook wel eens voorbeelden gehad van mensen die de gitaarkabel in de output van het pedaal hadden gedaan, dat werkt ook niet echt :D

budje
16 december 2008, 08:03
ik speel hem met batterij.. het lampje brandt dusja, moet wel werken?

nieuw gekocht trouwes!

Toch, probeer eens een andere batterij, veel pedalen krijgen kuren als de batterij minder word (en over gebruiksaanwijzingen gesproken, als je niet speelt de in-jack eruit halen, want anders staat ie gewoon aan en loopt je batterij leeg!!!)

Dastard
16 december 2008, 21:28
Hoe is het ondertussen met het pedaal ?
Doet ie het al ?
Je hebt 5 jaar garantie op Boss pedalen, geen idee of je hem nog kunt ruilen, meeste winkels hanteren een week omruil garantie.
Dus mocht ie het niet doen, dan is de zaak om het zo snel mogelijk om te ruilen of je geld terug te vragen.
Succes.

Nitefly7
16 december 2008, 21:34
Ik kocht vorige week een Boss ds1 pedaal, maar euhh hij blijkt niet al te goed te werken.. of eerder ik doe wss iets mis..
als ik hem aanzet wordt het geluid enkel veel luider maar krijg ik totaal geen distortion effect..

wat kan het probleem zijn? ik las op een ander forum iets over bekabeling?!


hit me

hoe heb je de knoppen staan?
probeer eens het volume laag te houden, de gain/distortion volledig open en dan rustig het volume aan zetten; de DS-1 is geen heftige distortion zoals een Big Muff of een Fultone OCD, maar wel een snijdend/feller geluid...

TimmU
17 december 2008, 12:29
Nou , de DS-1 vind ik best wel een heftige distortion hoor, kun je goed mee beuken.