PDA

View Full Version : Hoe klinkt deze mix?



ben vanhoof
15 december 2008, 17:42
Ik heb een mix gemaakt van een song van onze groep. Hoe vinden jullie deze klinken? Geheel, maar ook instrumenten apart. De bas moet nog ingespeeld worden.

http://users.fulladsl.be/spb19129/Opnames/Greed%20pc%20.mp3

STW
15 december 2008, 20:22
hoi,
ik ben een relatieve leek, maar here we go:
gitaar en drums vind ik heel behoorlijk klinken
misschien kan de gitaar een ietsiepietsie zachter, en iets meer laag in de kick, maar da's ook een kwestie van smaak
zang kan wel wat compressie gebruiken denk ik, af en toe lijkt de zang iets verder weg dan op andere momenten
maar er is vooral niets dat me stoort in de mix, dus da's goed

en ja.. en mix zonder bass is toch n beetje als een foto zonder zwart, als een auto zonder wielen.. etc etc

(muzikaal vind ik het niet zo boeiend.. maar daar vroeg je natuurlijk niet naar)

ben vanhoof
15 december 2008, 20:26
Hm alles is opgenomen met een line6 toneport, de drums met ez drummer. Valt toch niet zo hard op, wel?

Il_Falco
15 december 2008, 20:33
ik vind het echt goed klinken, alleen heel schel. en ik denk niet dat het met de bas erbij veranderd. maar de kick vind ik ook maar droog klinken. (maar realistisch!)

ben vanhoof
15 december 2008, 21:37
Bas doet wel vrij veel bij deze opnames vind ik. Bij een ander liedje heb ik de bas er wel bij ingespeeld. Gitaar en drumsettings 't zelfde, zang nog wel met een andere geluidskaart: http://users.fulladsl.be/spb19129/Opnames/Lazarus%20.mp3

ijzerbroot1
17 december 2008, 10:09
Ik vind het echt wel goed klinken. Ik ben niet zo thuis in de terminologie maar ik zou de gitaar wat minder in your face mixen, naar mijn smaak staat ie teveel op de voorgrond waardoor het de aandacht wegkaapt voor de rest. En verder zou een wat vollere bassdrum de boel wel wat gelijktrekken. Maar ; goed gedaan, mag je trots op zijn!

Han S
17 december 2008, 10:22