PDA

View Full Version : Peavey 5150 of Marshall JCM 800 4212



Murdock
15 december 2008, 12:45
Hoi,

Kan mijn Peavey 5150 combo ruilen tegen een Marshall JCM 800 4212 combo

graag jullie mening hierover.

Sarco
15 december 2008, 12:53
Als je metal speelt zou ik het niet doen tenzij je een closed back cabinet aan die Marshall kan hangen en een tubescreamer liggen hebt.

Murdock
15 december 2008, 12:57
Als je metal speelt zou ik het niet doen tenzij je een closed back cabinet aan die Marshall kan hangen en een tubescreamer liggen hebt.

Speel geen metal maar classic rock, heb wel een tubescreamer,maar geen
closed cabinet

Braindead
15 december 2008, 14:04
Een 5150 en een jcm 800 is een wereld van verschil. Hoe moeten wij nu voor jou uitmaken wat jij zou moeten doen? Jij moet erop spelen. Mijn mening doet er hier weinig toe. Heb je al ervaring met een jcm 800? De 800 heeft amper gain vergeleken met een 5150 en een 800 moet je behoorlijk opentrekken om een beetje lekker te kunnen scheuren. Testen en vergelijken dus. Op zich is een jcm800 wel geschikt voor classic rock.

Voor mij is het ondekbaar een 5150 weg te doen maar wie ben ik.

RedBuell
15 december 2008, 15:52
Uit een 5150 is ook een goeie classicrock sound te halen alleen wordt de amp veel voor metal gebruikt dus gaan veel mensen ervan uit dat het een " echte metal amp" is, persoonlijk vind ik dat veel te kort door de bocht voor deze amp. Met presence en resonance kan je best veel kanten op zonder je eq al te heftig te tweaken.

Ik heb een 5150II en in de gebruiksaanwijzing staan zelfs instellingen voor shouthern/classic rock die gewoon lekker klinken.

Braindead
15 december 2008, 20:59
Klopt, heb je gelijk in. Maar ja, waarom in een ferrari met 30 kmpu over het fietspad terwijl je met 300 over de snelweg kunt.... Die Peavey koop je voornamelijk toch voor metal. Als je geen metal speelt maar alleen classic rock zou je de jcm 800 kunnen overwegen, of je kiunt op je 5150 wat gas terugnemen..


Uit een 5150 is ook een goeie classicrock sound te halen alleen wordt de amp veel voor metal gebruikt dus gaan veel mensen ervan uit dat het een " echte metal amp" is, persoonlijk vind ik dat veel te kort door de bocht voor deze amp. Met presence en resonance kan je best veel kanten op zonder je eq al te heftig te tweaken.

Ik heb een 5150II en in de gebruiksaanwijzing staan zelfs instellingen voor shouthern/classic rock die gewoon lekker klinken.

Rexx
15 december 2008, 21:22
Het is en blijft jou keus, maar ik zou voor geen goud een 5150 ruilen voor een marshall.

Geoffrey
15 december 2008, 21:28
Ik zou zeker mn Peavey 5150 zeker niet ruilen voor een Marshall!!!

Het hangt er ook vanaf als je de Marshall-sound beter klinken vind dan je Peavey.. vergelijk ze naast elkaar.

Rocketman
15 december 2008, 23:37
Ik heb mijn 5150 + 2 gitaren + 1300 euro geruild voor een Gretsch. Maar ja wie ben ik.

robert-gitarist
15 december 2008, 23:56
Och als ik een 5150 had staan en ik speel toch classic rock, dan zou ik meteen een JCM800 nemen :) tubescreamer de bij en gaan met die handel :blast:
Okee, je hebt iets van 8/9 knoppen minder maar kwa waarde ga je er geloof ik niet zoveel mee achter uit toch? Bedoel z'n JCM800 combo is ook nogal stevig aan de prijs (vind ik), maar ik kan het ook helemaal mis hebben natuurlijk ;) Voor classic rock vind ik namelijk een JCM800 erg geschikt, hoe het klinkt met een 5150 weet ik niet, ik heb daar namelijk alleen maar ervaring mee met het zware werk zeg maar (metal).

Maar zoals al gezegt is, test ze beide eens naast elkaar en kijk dan welke voor jouw het beste is.

Murdock
16 december 2008, 10:44
Och als ik een 5150 had staan en ik speel toch classic rock, dan zou ik meteen een JCM800 nemen :) tubescreamer de bij en gaan met die handel :blast:
Okee, je hebt iets van 8/9 knoppen minder maar kwa waarde ga je er geloof ik niet zoveel mee achter uit toch? Bedoel z'n JCM800 combo is ook nogal stevig aan de prijs (vind ik), maar ik kan het ook helemaal mis hebben natuurlijk ;) Voor classic rock vind ik namelijk een JCM800 erg geschikt, hoe het klinkt met een 5150 weet ik niet, ik heb daar namelijk alleen maar ervaring mee met het zware werk zeg maar (metal).

Maar zoals al gezegt is, test ze beide eens naast elkaar en kijk dan welke voor jouw het beste is.

Je kunt uit een 5150 ook een behoorlijke classic rock sound halen, maar het
is natuurlijk net geen marshall.en inderdaad wat je zegt , qua waarde ontlopen
ze elkaar niet veel.

Dick Wolkendeck
16 december 2008, 13:50
5150 is prima voor classic rock. Eddie speelt toch ook geen metal? Ik krijg er nog wel een bluesgeluidje uit: tubescreamer ervoor, via de crunch van de 5150.

De gain van de 5150 lead chanel op 2, max 3, met een les paul en je bent in Lynyrd Skynyrd gebied. En dan alle toonregelaars op 5.

Jimwoud
16 december 2008, 14:45
5150 is prima voor classic rock. Eddie speelt toch ook geen metal? Ik krijg er nog wel een bluesgeluidje uit: tubescreamer ervoor, via de crunch van de 5150.

De gain van de 5150 lead chanel op 2, max 3, met een les paul en je bent in Lynyrd Skynyrd gebied. En dan alle toonregelaars op 5.

+1, classic rock doet een 5150 erg overtuigend. Het eerste kanaal is daar perfect voor.