PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Studio / The Paul



bosboom
10 maart 2003, 16:31
Ik ben bezig mijn Gibson Explorer Gothic te verkopen / ruilen met iemand die een Gibson les Paul Studio kwijt wilt. Nu staan op de diverse verkoopsites ook vaak advertenties van Gibson The Paul's. Kan iemand mij vertellen welke gitaar beter is: een The Paul uit plus minus '78 of een Les Paul Studio van na '95

Luca P
10 maart 2003, 23:05
Ik zou voor de Studio gaan. De "The Paul" heeft volgens mij geen gewelfde top. De Studio ziet er mooier uit. Ik ben ook niet echt kapot van de kwaliteit van de Gibsons van eind jaren 70.
Zelfs niet van de Custom die ik had van die periode.

andy
11 maart 2003, 00:25
was the paul niet altijd het betaalbare modelletje van Gibson?? Ik heb hem wel eens uitgeprobeerd. Het was the Paul of een Strat. Het werd de Strat, terwijl die een paar honderd piek goedkoper was, maar wel beter klonk. Maar het was wel de Stratocaster van halverwege jaren 80 en die was/is erg goed. Maar als ik indertijd de poen had, zou het wel een les paul geworden zijn. Geweldige gitaar.

vulvasonic
11 maart 2003, 12:35
De THE PAUL vind ik in ieder geval een heel mooi ding. En hij klinkt zeker niet verkeerd. Ik geloof niet dat er een groot kwaliteitsverschil is tussen de Studio en de THE PAUL. Het zijn 2 verschillende gitaren.

Bij de weg, had Sash niet een Les Paul Studio te koop????

skabouter
11 maart 2003, 13:34
the paul is veel goedkoper. misschien dan ook slechter. de Studio is al aan de goedkope kant voor een gibson......
studio`s ben ik trouwens wel over te spreken !

piezo
15 maart 2003, 09:36
Het belangrijkste verschil is vooral de houtsoort. THE PAUL is van walnoot. Bob Marley bespeelde meestal een THE PAUL.

Is er iemand hier die een goede American Standard Telecaster wil ruilen tegen mijn Les Paul Studio? Bordeaux rood, goudkl. hardware, geen slagplaat, bouwjaar 1989, normale gebruiksschade.

Jeee
15 maart 2003, 09:58
Een The Paul heeft ook een veel dunnere body dan een Les Paul.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jeee op 2003-03-15 16:11 ]</font>