PDA

View Full Version : Bassist Volumia



fcxdb
10 maart 2003, 16:17
Heeeey,

Ik speel zelf piano, en ben/was grote fan van volumia. nu lijkt mij bas ook wel wat.
Ik vind de bassen die de bassist van volumia heeft, richard, erg mooi. Wie weet wat voor merken en types hij allemaal heeft?
Groetjes -xxx-
Fcxdb

basswasp
10 maart 2003, 16:35
Een 5-snaar van Knooren bijvoorbeeld: http://www.knooren.nl, maar gezien de prijs is dit niet echt een ideale bas om mee te beginnen.

Hebben we trouwens weer een vrouwelijk persoon erbij op 't forum? :smile:

bassopotmus
10 maart 2003, 16:42
K zal t eens vragen...waarschijnlijk loopt tie wel ergens rond op limburgse festivals.
Hij was laatst in mn local shop(geen idee wat tie daar doet??? als je op knooren speelt)

prs
10 maart 2003, 16:46
Hallo Fcxdb,
Richard ritterbeeks speelt inderdaad op een 5 snarige Knooren basgitaar (toevallig heb ik er zelf ook eentje). Het is zoals Basswasp correct zegt niet de meest ideale bas om mee te beginnen vanwege hun prijzen.
Maar de kwaliteit is ontzettend goed.
Verder speelt richard nog op een gouden bas (in zijn nieuwe band the crox, veel beter dan volumia overigens) waarvan ik het merk even vergeten ben.
Ook heeft hij nog een fretloze 6 snarige aria basgitaar. Volgens mij zeg ik het goed.
Nou ja...iemand met aanvullingen is welkom.
HP (gitarist volumia) speelt overigens voornamelijk op 3 prs'en (toevallig heb ik ook eentje). Hij heeft een Teal black custom 24. Een Mc carthy Goldtop en een Witte custom 24 (deze was voorheen rood).
Hopelijk heb ik je hiermee al een eindje op weg geholpen.
Groeten,
PRS

prs
10 maart 2003, 16:48
In wat voor een shop werk jij dan Bassopotmus, en waar?
PRS

prs
10 maart 2003, 16:48
In wat voor een shop werk jij dan Bassopotmus, en waar?
PRS

Wouter J
10 maart 2003, 17:29
Okee, hier het antwoord van een insider die aan Richard's bas heeft meegewerkt en die hem samen met jan ook heeft gemodificeerd naar Richard's nieuwe wensen. (Hij wou een agressiever geluid omdat dat beter bij the Crox zou passen.

Voordat hij op onze bassen speelde gebruikte hij twee Tobias bassen een donker rode en een Goud kleurige. En hij heeft ook een Vijfsnarige Van der End bas en een zessnarige fretloze Aria.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter J op 2003-03-10 17:31 ]</font>

fcxdb
11 maart 2003, 15:03
Heeeej,

Leuk dat er hier mensen zijn die Richard persoonlijk kennen. Ik heb eens gekeken maar al die bassen zijn inderdaad zeer prijzig.
De enige die ik niet heb gevonden is die aria. Die 6 snarige fretloze. Wie weet wat dat precies voor model is?
Groetjes -xxx-
Fcxdb

AntY
11 maart 2003, 15:12
uhm

je meot geen bas kopen omdat je grote idol er op speelt. ik bedoel, je wilt later toch ook niet klinken als die jim of jamai??

ff serieus, ik zou gewoon naar de muziekzaak gaan en dan de bas kopen die jou zelf t beste bevalt, en niet per se een bas willen die je idool heeft. je moet zelf je klank zoekn. bovendien zal je nooit zo klinken als hem, klank zitg namelijk ook in de vingers!!

bassopotmus
11 maart 2003, 15:51
Naja werk er niet HAHA, local bedoel in me stad en ik ken ze beetje van naam enzo weten waarop ik speel en waar ik naar uitkijk die dingen.De zaak is trouwens Guss Aarons in Heerlen(zijn naaiers volgens mij) Maar ze gaan binnenkort een guitarshop only een paar meter verderop openen.
Ik heb de bouwtekeningen mogen bekijken en het word mooi, beetje keulen idee van Musikstore. Naja ik aas eigenlijk wel op een baantje daar dan! Kan ik echt eens wat info opdoen

Nog een insider...Klopt met de PRS'en die gast geeft gitaarles op me muziekschool, ben zn naam ff kwijt.Was laatst een demo op muziek school en had hij 3 prs'en (ik ben er geen fan van, net als Porshe er rijden er te veel rond om exclusief te zijn) en had er trouwens een andere brug op gezet.

The crox is inderdaad een nieuwe band, een wat meer rock geluid en agressief..Een vriend van me heeft al demo's gehoord van de leraar..was zwaar owkee zei die.
Wat is er gecustomised aan de bas?

Goh wat een insiders...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-03-11 15:59 ]</font>

bassopotmus
11 maart 2003, 15:55
owjah Van der End..een jazz bass toch?
Heeft hij ook niet wat gemaakt voor de bassist van Anouk? En heeft hij nu niet samen met Paul Sips een collum in dat nieuwe Nederlandse basblad??

basswasp
11 maart 2003, 16:20
Op 2003-03-11 15:12, schreef AntY:
uhm

je meot geen bas kopen omdat je grote idol er op speelt. ik bedoel, je wilt later toch ook niet klinken als die jim of jamai??

ff serieus, ik zou gewoon naar de muziekzaak gaan en dan de bas kopen die jou zelf t beste bevalt, en niet per se een bas willen die je idool heeft. je moet zelf je klank zoekn. bovendien zal je nooit zo klinken als hem, klank zitg namelijk ook in de vingers!!


Achja... je moet ergens beginnen... al is 6-snarig fretless misschien niet het beste :wink:

Maar misschien is fcxdb (hoe kom je op zo'n naam?) alleen benieuwd naar Richard's bassen :smile:

fcxdb
11 maart 2003, 16:38
heeeeeey mensjes,

Ik was gewoon geinteresseerd in zijn bassen, meer eigenlijk niet. en het is echt niet zo dat ik er exact zo eentje wil hebben als hem, het is geen idol.
groetjes -xxx-
fcxdb (fanclub xander de buisonje)

Wouter J
11 maart 2003, 18:28
Richard vroeg of wij de oude Lane Poor elementen konden vervangen die in zijn Oranje Knooren bas zaten. Die zijn vervangen door Harry Haussel Musicman humbuckers. Richard wou dat rauwe Fender geluid in combinatie met die EMG voorversterker die al in zijn bas zat. Het resultaat is een geluid wat heel erg op dat van een Alembic lijkt. Richard heeft zijn bas nog niet opgehaald dus ik kan nog niet zeggen of hij er blij mee is.

Toen Richard ons belde om te vragen of zijn bas al klaar was heb ik hem meteen eens zijn mening gevraagt over Xander's solo optreden op de vrienden van Amstel live. Hij zei me dat hij het Jammer vond dat Xander zo vals zong en dat zijn nieuwe band de partijen verkeerd speelde. Steek dat maar in je broek Xander.

dikkie dik
11 maart 2003, 18:37
nou ik was bij de vrienden van amstel live. sander heeft niet vals gezongen (ik was er op zaterdag). en de partijen kunnen best verkeerd gespeelt zijn , want ik ken die niet. ik denk meer dat de richard een beetje jaloers is :grin:

bassopotmus
11 maart 2003, 20:25
Goh leuke info...anders kom ik em wel eens proberen?? Die knooren met nieuwe elementen ?HAHA..

basswasp
12 maart 2003, 15:36
...ach, als hij 'm niet wil dan kunnen ze 'm altijd nog bij mij kwijt :wink:

emielow
12 maart 2003, 20:04
die knakker van volumia speelt op n aria 6 snaar volgus mij

bathmutz
15 maart 2003, 13:39
soryy hoor: "hahahahahahaha!!!"

:smile: :wink: !!!

BathMutZ