PDA

View Full Version : Promopakket voor het regelen van Gigs



Dribbel_
14 december 2008, 15:12
We zijn nu dus weer serieus bezig bezig met het regelen van optredens, nouja ik ga er weer hard mee aan de slag aangezien ik deze taak op mij heb genomen binnen de band.

Maar hoe pakken jullie dit precies aan, we willen op het moment een promopakket samenstellen waar de betreffende zaken tenminste wat aan hebben en waar ze mee kunnen zien wat ze in huis hebben zonder 100x heen en weer gemail over kleine details.

Maar wat moet er nou precies in dat pakket ik zat even zelf te denken en kwam op de volgende dingen.

-Biografie/Bandinfo/Bandfoto
-Stageplan/Technische Rider
-Aanbod wat wij kunnen spelen qua set en eventuele packagedeal
-Demo met betreffende muziek natuurlijk

Maar hier hang ik nu een beetje vast wat zal er voor de rest nog bij moeten en mag absoluut niet ontbreken?

Misschien dat hier wat planners ook aanwezig zijn die op een rijtje kunnen zetten wat zij verwachten wat de bands meesturen om een goede indruk te krijgen.

paulusdeBKB
14 december 2008, 23:47
Ik ben bang dat onze medeforummers de beste ideeën voor zichzelf zullen houden, tenzij ze aan de opdrachtgever-kant zitten. In algemene zin moet je 3 zaken voor elkaar zien te krijgen:

1. Vertrouwen in een publieksopkomst
2. Professionaliteit
3. Partnerschap

pimmetje
15 december 2008, 09:57
Die technische rider hoeft niet direct in het promo-pakket. Uit de bio hoort wel leesbaar te zijn of 't om een 9-koppige soulband gaat of een rockabilly-trio. De rider kan je wat later meesturen (of mailen) met een bevestiging/contractje als je het optreden eenmaal hebt geregeld.

Ik zou sowieso niet zo maar promo-pakketten rond gaan sturen... eerst bellen en zorgen dat je de naam van de programmeur hebt en hem liefst nog ff persoonlijk hebt gesproken.
Dan kan je tnv <naam> doen ipv "tnv de programmering" en bestaat het promo-pakket uit:
- brief met referentie aan gesprek. Daarin kan je je prijsstelling, package-deals en weet ik veel wat nog ff netjes neerzetten.
- biografie
- demo
(- viltje van de band... zo'n soort lullig dingetje kan net ff helpen om op te vallen tussen de rest van de demo's).

Zorg vooral dat alles er netjes uit ziet. Logo, bandnaam uitgeschreven en adresgegevens netjes bovenaan... datum en de hele shit. Benader de brief goeddeels als bedrijfs-correspondentie. IETS minder formeel, maar niet alsof je je bassist om half vier 's nachts sms't :D.

B_2_the_a
15 januari 2009, 03:38
Misschien beetje laat, maar ik gebruik zelf het volgende indien een zaal de band nog niet kent/er geen contact is geweest:

Je maakt een cdtje met 2 of 3 nummers, meer hoeft niet (want ze luisteren er toch maar 2 of 3). In het hoesje (beste is zo'n zacht plastic hoesje):
- de cd met daarop duidelijk een bandlogo + contactgegevens + adres van website
- 1 a5 met op de 1 kant de bio + contactgegevens + adres van website en op de achterkant korte omschrijving van de rider (zodat ze weten of ze het technisch aankunnen) en misschien een bandfoto (mensen willen toch ook gezichten zien)
- Misschien stickertje of iets geks erbij (biervieltje met bandlogo bijv)

Opsturen, week later bellen en dan via mail verder contact houden en onderouden. In dt mail contact ga je dieper op de zaken inspelen.


Op deze manier heb ik veruit de beste resultaten met nog niet echt grote bands.

Solidkick
15 januari 2009, 09:57
recensies!

B_2_the_a
15 januari 2009, 14:02
recensies!

Verwerk ze in je biografie.

bert k
15 januari 2009, 14:38
Doe het rustig aan met recensies, tenzij je de Grote prijs van Nederland gewonnen hebt. Zo'n collage van gekopieerde krantenknipseld gaat dus helemaal niemand zitten lezen.

pimmetje
15 januari 2009, 14:53
heheh... wat Bert zegt is heel erg waar.
Ik zou 't ook in de brief of in de bio verwerken, tenzij je idd echt iets te showen hebt qua recensies. Idd iets als grote prijs van NL als je 't standaard gebruikt voor alles wat je stuurt...

Maar je kan ook iets gerichter werken. Bijvoorbeeld kijken wat je hebt liggen van de regio de specifieke kroeg of zaal o.i.d.. Maar idd niet zo maar een boel irrelevant leeswerk meesturen.

B_2_the_a
15 januari 2009, 15:06
Ik heb ook niet gezegd dat je complete recencies erbij moet knallen, maar bijvoorbeeld goeie quotes bijv: "Robbie the LOO is also called the Dutch Slash, only the top hat is missin'" dit soort geintjes (even een voorbeeld van de band waarvoor ik nu werk).