PDA

View Full Version : Wie kent ze: Ton van Bergeyk, Leo Wijnkamp?



JanB
10 maart 2003, 16:05
Bij een andere vraag zat ik te vertellen over de cursussen van Stefan Grossman die ik vroeger op cassette bandjes kocht. En schoot me het volgende te binnen.

In die tijd (jaartje of 20 geleden), waren er ook cursussen die werden gegeven door 2 Nederlanders. Als ik me goed herinner Ton van Bergeyk en Leo Wijnkamp (kan me ook wat vergissen) Vond ik toen fantastische gitaristen, m.n. de eerste van wie ik de cursus advanced fingerpicking jazzguitar doorgeworsteld heb in die tijd.

Heb me er altijd erg over verbaasd dat een Sacksioni, met zeker in die tijd eenvoudige deuntjes, veel meer bekendheid genoot dan deze twee, terwijl ze toch, in mijn ogen in elk geval, in die tijd, zoveel beter waren.
En in elk geval toen al lieten zien dat de soms geclaimde Sacksioni stijl, niks unieks is, en door vele gitaristen wordt gespeeld.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of anderen hen ook kennen? Spelen ze nog?

Jan

JanB
16 augustus 2004, 14:52
Ton van Bergeijk inmiddels gevonden. Hij speelt tegenwoordig banjo het The Dutch Swing College Band... Wel heeeel wat anders lijkt me.

Jan

JanB
16 augustus 2004, 14:53
Ton van Bergeijk inmiddels gevonden. Hij speelt tegenwoordig banjo het The Dutch Swing College Band... Wel heeeel wat anders lijkt me.

Jan

Chrissie
16 augustus 2004, 21:05
Leo Wijnkamp geeft/gaf volgens mij les bij Ward De Beer in Antwerpen (www.warddebeer.org), want ik heb daar ewen aantal jaar geleden een aantal lessen van gehad. Ik heb hem ook zien werken in musictelex (www.musictelex.com)

CGCGCE
17 augustus 2004, 14:35
Leo Wijnkamp heb ik een paar maanden geleden ontmoet tijdens een concert van Jacques Stotzem in Brussel. Hij zei dat hij teveel gitaar gespeeld had, zo'n 10-12 uren per dag, het nu kotsbeu is en geen gitaar meer aanraakt ("who cares ?") en dat hij sinds een paar maanden de eerste vast betaalde job van zijn leven had, in een partiturenwinkel in Antwerpen. Hij had het ook over Stefan Grossman en vooral hoe ze absoluut niet met elkaar konden opschieten. Ik vond het allemaal nogal tragisch, hoe de ene (Stotzem) erin slaagt te leven van zijn muziek en een publiek warm te maken (het was een schitterend concert), terwijl de andere, die evengoed getalenteerd is en eraan gewerkt heeft, het heeft moeten opgeven.

Chrissie
17 augustus 2004, 15:12
die partiturenwinkel is dus musictelex op de oude beurs in antwerpen