PDA

View Full Version : Hofner Verythin vs. Epiphone Sheraton II



Dries44
14 december 2008, 13:41
Na een tijdje overwegen heb ik besloten om een nieuwe gitaar te kopen, en na de verschillende mogelijkheden binnen mijn prijsklasse ( Max. 600 euro) af te gaan heb ik besloten om voor een es-335 kopie te gaan. Ik wil er jazz/blues mee spelen maar het mag ook wat harder gaan, zoals groepen als Black Rebel Motorcycle Club (veel gain vaak, maar geen metal). Dus is mijn oog gevallen op deze 2 modellen, de Hofner Verythin en de Epiphone Sheraton II. Als ik kon was ik ze al gaan vergelijken in de muziekwinkel zelf maar de Hofner is nergens in Brussel hier te vinden. Wat zijn de verschillen tussen deze 2 gitaren en welke raden jullie mij aan? Ik speel op een Vox AC15 en gebruik ook een tubescreamer.

Alvast bedankt,

Dries

jimihattricks
14 december 2008, 13:49
Check mijn topic eens:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=115569&highlight=es-335+budget

zou moeten helpen.. ik ben uiteindelijk bij een Ibanez Artstar uit de 80's uitgekomen, valt misschien nog net binnen jouw budget. In ieder geval geen slecht idee om 2ehands te kijken.

succes!

Luke-wannabe
14 december 2008, 20:35
Ik vind ze allebei erg goed. Heb nog nooit een 1 op 1 vergelijking gedaan, maar ik heb zelf een verythin en een van mn beste maten een sheraton. Allebei erg chille gitaren.

Jay75
14 december 2008, 21:59
Ik heb een sheraton en een ac15, BRMC fan en je kan die sound echt wel redelijk eruit krijgen!
Die hofner ken ik niet, maar de sheraton moet je 2e hands, voor rond de 400 kunnen vinden, die van mij was maar 375 euro met een hardcase.

omni
15 december 2008, 10:20
Om het allemaal nog iets moeilijker te maken. Kijk ook eens naar Yamaha (en dat zeg ik niet omdat ik er één te koop heb ;) maar als je toch gaat voor een aziaat dan mag yamaha echt niet ontbreken. Sterker nog ik vind ze kwalitatief beter, maar goed dat moet je zelf maar uitvinden.

frekie
15 december 2008, 20:48
Yamaha SA2200, ok is wat duurder. De beste semi-solid die ik ooit heb gehad. Heb ik in de UK gezien voor 900 pond= 1150 euri. Washburn HB35, nieuw pakweg 700 euri. Ibanez de betere Artcores. Vintage Westone/Aria early 1980s Matsumoku, 2dehands 300 euri. Bij 2dehands gitaren uiteraard de hals (krom, getordeerd) en het fretwerk goed checken. Richwood RE400: als je er 1 treft die WEL goed fretwerk heeft :listen: upgraden met Seymours enz. Michael Kelly misschien. Shine. Swing. Staar je niet blind op een merk, Epiphone is en was (ja ook in de Korea periode) zeer wisselend van kwaliteit.

tomcat
17 december 2008, 15:38
Zowiezo ga ik voor de Höfner:

- perfect afgewerkt
- heel goede klank
- echt dun, sustainblok werkt perfect, je kan er goed mee scheuren
- geweldige hals
- mooie (als je van de klassieke headstock houdt), originele gitaar
- persoonlijk: overklaste elke Yamaha en Epi op alle vlakken

Let wel op:

- de hals is breed en heel snel, maar je moet wel redelijk grote handen hebben
- zoals bij vele van deze modellen: wegens kleinere, holle klankkast, een beetje topzwaar
- en ten slotte: moeilijk te vinden, zeker in B en NL. Maar je kan ze wel bestellen in D, FR en GB.
Ik kocht de mijne tweedehands (voor 300 euro) van iemand die ze via internet bij Thomann (of was het Music Store) had gekocht.
Eén van m'n beste kopen (en ik heb er wat gedaan ondertussen).