PDA

View Full Version : Ibanez OMR1



Whiplash
14 december 2008, 12:34
Gisteren wat rondgekeken bij feedback, aantal gitaren bekeken/bespeeld en toen viel mn oog op de OMR1, Omar Rodriguez-Lopez signature. Erg fijne hals, en een niet al te grote body. Het feit dat er maar 1 element in zit stoort me niet aangezien ik toch altijd alleen maar mn brug elementen gebruik(behalve bij het gebruik van een E-bow). Erg fijne gitaar voor een leuk prijsje!
ook gelijk een Electro Harmonix Holy Grail meegenomen, en kreeg nog een leuke korting aangezien het van zowel de gitaar als het pedaal de laatste waren.

http://pic18.picturetrail.com/VOL905/3212915/19218722/347133932.jpg
en een wat duidelijker plaatje van internet
http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/2510015080001.JPG

Nils47
14 december 2008, 12:39
Hey dat is zeker een toffe gitaar! Gefeliciteerd ermee!

Alleen dat behang op de foto dude :P ... shiiit...

Daan_B
14 december 2008, 14:16
Gave gitaar én behang dude!:hippie:

Bram+
14 december 2008, 16:18
Leuke no bullshitgitaar is dat, ook met een redelijk korte schaal dacht ik. Het is ORM1 trouwens, Omar Rodriguez-Lopez Model 1. Die DMM1 vind ik ook een gaaf ding.

Saf
14 december 2008, 16:46
gave gitaar! recht voor je raap plank. maken ze die ook linkshandig?

Bram+
14 december 2008, 17:08
gave gitaar! recht voor je raap plank. maken ze die ook linkshandig?
Ja, en dat is vrij uniek bij Ibanez, van de meer dan honderd modellen die verkrijgbaar zijn in 2008, zijn er maar zo'n 5 (ook) linkshandig geloof ik. In dit geval heeft het er natuurlijk mee te maken dat OR zelf ook linkshandig is, maar desalniettemin is de linkshandige versie (vooralsnog) niet verkrijgbaar in de US.

Whiplash
14 december 2008, 17:52
Haha ja het is ORM1 inplaats van OMR1 zie het nu pas haha.

de hals is 24" scale, kleiner dan ik gewend ben maar bevalt me prima!

thomas k
15 december 2008, 17:27
leuke gitaar,

maar word je niet gek van dat behand.

Luke-wannabe
16 december 2008, 02:29
Ja vette gitaar. Heb hem zelf ook al een aantal keer bespeeld. Het is een verrassend klein ding, maar wel onwijs lekker!
Ben je ook Mars Volta fan of dat niet?

Whiplash
16 december 2008, 19:38
Ja ik ben ook ATDI en The Mars Volta fan, de laatste tijd luister ik vooral omar zon solo werk. Had al zn albums wel in huis maar nooit echt grondig beluisterd zit erg gaaf spul tussen!

Luke-wannabe
16 december 2008, 19:39
Ja ik ben ook ATDI en The Mars Volta fan, de laatste tijd luister ik vooral omar zon solo werk. Had al zn albums wel in huis maar nooit echt grondig beluisterd zit erg gaaf spul tussen!
Cool man! Dan is het helemaal cool natuurlijk. Nogmaals congrats ik vind het een erg tof instrument.

JimiDylan
16 december 2008, 20:23
DDUUUUUDDDEEE!! ZZoooo vet behang :D Waar heb je dat vandaan? :D

geert1976
19 december 2010, 22:48
Ik heb er sinds vandaag ook eentje.

Voor ragwerk met overdrive/distortion is die prima, maar clean valt die wat mij betreft door de mand.

Niet echt sprankelend, eerder een beetje aan de doffe kant.

Ik heb er een setje 0.11 snaren op gegooid, mede vanwege de scale (24,0)

had hem eigenlijk gekocht voor mijn vriendin, maar die vond het helemaal niets.....

vulvasonic
19 december 2010, 23:06
Oogt goed in het het zwart, met tortoise slagplaatje en al dat chroom. Ik ken 'm verder niet. Wel eens gezien, maar nooit op gespeeld. Het lijkt me geen gitaar waar je snel fout mee kan gaan.

En dat behang..., jij hebt geen drogerende middelen nodig om je kamer te laten draaien. :D

http://www.bezoekme.nl/gezichtsbedrog/beweging3.gif