PDA

View Full Version : valveking head probleem



vipskate
14 december 2008, 10:13
als ik mijn valveking head een beetje opendraai, volume 4 ofzo begint deze te piepen, irritant geluid. weet iemand waaraan het zou kunnen liggen? ik speel op een randall cabinet...

zou een van mijn buizen kapot kunnen zijn?

TimmU
14 december 2008, 10:25
waarschijnlijk gewoon feedback, als het je buizen waren dan gaf ie al eerder dat geluid. Probeer het eens op het cleane kanaal , en dan je Valveking een beetje opendraaien.Gebeurd er hetzelfde,dan is er wat anders aan de hand. IS ie dan wel stil,dan is het gewoon feedback(kleine ruimte,veel gain,en geen snaren die gedempt worden).

vipskate
14 december 2008, 10:48
ik heb dit probleem gehad op ons vorig optreden, vaak thuis ook en in repetitieruimte ook.
zou het ook de kabel kunnen zijn die mijn head met cabinet verbindt?

VanBiLL.com
14 december 2008, 14:24
Misschien is het even handig te vermelden wat voor gitaar je hebt. Het zou zo maar kunnen zijn dat je pickup's niet van de beste kwaliteit zijn en een beetje moeite hebben met volume/gain (lees: zouden gepotwaxed moeten worden of vervangen door betere exemplaren).

'K weet niet wat voor geluid je graag zoekt (type muziek), maar ik zie vaak dat gitaristen snel (te) veel gain gebruiken terwijl dat niet persé nodig is. Misschien kan je het eea wijzigen op je amp?

Dat allemaal uitgaande van dat niet een van je buisjes microfonisch is...

pasqual
14 december 2008, 19:04
ik heb zelf de valveking 212 combo en heb gemerkt dat als ik de gain op de helft zet, ik voor het gevoel genoeg gain heb maar wel véél meer dynamiek.
je geluid wordt er hoorbaar duidelijker door. en hij scheurt nog steeds genoeg.
je volume op 4? dat is toch wel redelijk hard met dit apparaat!

probeer eens uit: volume op 4, en je gain iets terug.
piept ie ook als je volume van de gitaar dicht staat? hoe oud zijn je buizen? en speel je veel over deze amp?

groeten Pasqual.

vipskate
14 december 2008, 20:22
ik speel wekelijks op repetities en eventueel optredens
voor mijn muziekstijl check: www.myspace.com/yettobenamedmusic

ik heb een ibanez signature model die ik leen van een vriend, een gitaar van om en bij de 1400 euro

ik zal tijdens volgende repetitie mijn gain is minder hard zetten, zien wat dat geeft