PDA

View Full Version : versterker gezocht death metal sound



antoonhol
13 december 2008, 23:34
hallo ,

ik speel een tijdje in een death metal band alleen ik heb geen goeie versterker dus ik wil graag een versterker kopen met misschien een paar effect pedalen ofzo voor een goedkopen prijs weet iemand iets ?


btw kom niet aanzetten met marshall versterkers enzo want daar ben ik veel te arm voor , dus ik zoek een metal achtige sound ?
weet iemand iets ?
help me ! :gitarist:


groeten antoon:strat:

Mitch
13 december 2008, 23:36
Verplaatst, topic titel aangepast

Nielsje
13 december 2008, 23:49
Heb je wellicht een paar voorbeelden waar je geluid op moet gaan lijken?
Wat voor spullen heb je al?

Het wordt geen eenvoudige klus, simpelweg omdat je geen geld hebt. Ik zou toch adviseren te gaan sparen...
Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, kom je bedrogen uit. Je voorbeelden hebben waarschijnlijk duizenden euro's (en uren..) erin gestoken om hun geluid te krijgen. Dus..

Maar goed, wat we moeten weten:
* Budget
* Voorbeelden
* wat voor gitaar heb je
* wat zijn je wensen
* wat zijn je eisen
* wat vind je overbodig
* etc

Je bent minimaal 250 euro kwijt wil je iets serieus hebben (versterker + paar pedalen). En dan nog is het waarschijnlijk huilen met de pet op, of is het net voldoende voor je wensen.

antoonhol
14 december 2008, 00:00
ik heb een jack daniels sg gitaar
en ik heb niet echt een budget maar om meer dan 250 euro weg te geven dat vinden me ouders denk ik niet goed ik ben 13 dus jah .
het geluid dat is wil hebben is een beetje een sound als dit

http://www.youtube.com/watch?v=NQQdsKH3Qt8

kan iemand hier wat mee ?:???:

robert-gitarist
14 december 2008, 00:01
Laag budget, metal? Randall'
prima bakken, veel gain en bass etc. Maar zoals Nielsje al aangeeft, graag wat meer info ;)
Tweedehands combo van Randall moet wel lukken onder de 250 euro. Ik heb zelf een RG75 combo van Randall en speel dr vanalles mee, van rock tot nu-metal en death metal is dan ook zeker geen moeite voor deze bakken :D

antoonhol
14 december 2008, 00:04
is er een site ofzo waar ik zo iets kan bestelen waar je het nu over hebt robert ?

robert-gitarist
14 december 2008, 00:43
Bestelen? Nou doe maar even niet :D ;)

Maare bestellen? Ja dat kan maar zou je niet eerst eens even wat info inwinnen en wachten op andere reacties van andere mensen? En bovenal heel belangrijk: zelf uittesten. Feedback heeft misschien wel iets van Randall staan en zo kun je er toch een indruk van krijgen. Een nieuwe Randall voor onder de 250 euro gaat je echt niet lukken (een fatsoenlijke versterker dan, een 10 wattertje met 5 knoppies wel maar kun je weinig mee vrees ik).

almarvk
14 december 2008, 09:31
Inderdaad; met dat budget en met die leeftijd is het handig samen met iemand met verstand naar een muziekzaak te gaan en wat versterkers in je prijsklasse te gaan uitproberen.

AART
14 december 2008, 11:12
Roland Cube 30. Op recto stand kan zo'n ding prima in de buurt van die sound komen. nieuw 220 euro bij de feedback.

Ik heb niet zo heel veel verstand van goedkope amps maar mijn broer heeft zo'n ding en met een richwood LP is daar wel een acceptabele sound op laag volume uit te halen.

pol
14 december 2008, 11:58
voor 250 heb je wel wat opties he..
occassie H&K attax combo, peavey bandit, ouwe marshall valvestate, zo'n randall, allemaal wel te doen.

voor dat budget zou ik zeker niet nieuw kopen, kijk wat rond op Marktplaats en andere 2dehands site's, moet ergens wel iets deftig tussenstaan.

interessander
14 december 2008, 12:10
Je zit al in een band zeg je, speel je dan over de versterker die bij de oefenruimte hoort, en zo ja, welke?

Arvoitus
14 december 2008, 13:13
Line 6 spider ...

Kun je zeker wel 2de hands onder de 250 euro vinden, en er zit gain genoeg in. En heel misschien kun je er wel een leuke sound uit krijgen.

sjaak1990
14 december 2008, 14:45
Goedkope metal versterker is er niet echt vind ik. Zo'n versterker moet en bruut zijn, toch strak en toch definitie hebben, dan kom je al snel bij een hoog bedrag uit. Ik zou zeggen doorsparen. Line6 heeft wel gain, maar dat klinkt als een kraakje over de clean sounds heen, ik vind het niet als distortion klinken maar gewoon tja een kraakje. Randall zal dan beter zijn.

JeanPaul du Vinnie
14 december 2008, 20:49
Randall, Roland Cube (ga dan wel voor een 30 of meer, geen Microcube) en Line 6 Spider lijken me allemaal goeie opties.

TimmU
14 december 2008, 21:29
Een ENGL SE lijkt mij een uitstekende keuze voor death-metal.

Arvoitus
14 december 2008, 21:38
Een ENGL SE lijkt mij een uitstekende keuze voor death-metal.
Pff, lees dan toch. Dat is veel te duur voor hem man. Een nieuwe Peavey 6505 past veel beter in zijn budget.

robert-gitarist
14 december 2008, 21:49
Pff, lees dan toch. Dat is veel te duur voor hem man. Een nieuwe Peavey 6505 past veel beter in zijn budget.

Iets van een Bogner Uberschall misschien wel wat :D ;)

TimmU
14 december 2008, 21:54
Pff, lees dan toch. Dat is veel te duur voor hem man. Een nieuwe Peavey 6505 past veel beter in zijn budget.

mwuahahahah!

Megadeth22
14 december 2008, 21:56
Haha 13-jarige in een death metal band, waar gaat het heen met de wereld!

Arvoitus
14 december 2008, 22:07
Even een serieus antwoord:

Ik denk dat je voor het minste geld en het beste geluid een Line 6 Pod 2.0 of XT kunt kopen.
Kun je thuis met je koptelefoon oefenen, en bij je repetitie/optreden in de PA prikken.

TimmU
14 december 2008, 22:54
voor 250 heb je wel wat opties he..
occassie H&K attax combo, peavey bandit, ouwe marshall valvestate, zo'n randall, allemaal wel te doen.

voor dat budget zou ik zeker niet nieuw kopen, kijk wat rond op Marktplaats en andere 2dehands site's, moet ergens wel iets deftig tussenstaan.

Zal ik eens een wild voorbeeld geven? ik heb in april een 120 watt buizen top(peavey Deuce) met een okaye 2x12 gekocht. Doe daar een vox satchurator bij,en je bent klaar(Peavey's moet je geluk hebben, 150 is te doen).

Bijvoorbeeld. Any weird amp will do. Die Satchurator trekt je er wel doorheen.

Kellet
14 december 2008, 23:45
Roland Cube kan (death) metal goed aan. Vooral de rectifier patch is goed.
Line 6 Spiders hebben ook wel goeie sounds, maar een beetje luid en het klinkt nie lekker, vind ik.
Of een Peavey zoals eerder vermeld. Zijn allemaal goeie versterkers.

Wiellem
15 december 2008, 15:04
Randall, Roland Cube (ga dan wel voor een 30 of meer, geen Microcube) en Line 6 Spider lijken me allemaal goeie opties.

Gewoon de 60 watt versie nemen 30 zal echt te weinig zijn.

JeanPaul du Vinnie
15 december 2008, 16:52
Feit, zie net dat hij in een bandje speelt. 60 is de way to go!

(Btw, respect voor uw sig. De lyrics van Lamb Of God zijn geniaal, zeker op Ashes Of The Wake, met die op 't randje van het hilarische brutaliteit. In elk geval een pak beter dan wat de gemiddelde metalzanger uit z'n pen perst.)

TimmU
15 december 2008, 17:54
Heerlijke plaat ook , kan hem helemaal speulen.Beukriffs tot en met.

Nielsje
15 december 2008, 18:27
Gewoon de 60 watt versie nemen 30 zal echt te weinig zijn.


Feit, zie net dat hij in een bandje speelt. 60 is de way to go!

Onderbouw dat eens heren, wilt u zo vriendelijk zijn?

TimmU
15 december 2008, 18:35
60 watt transistor is wel het minimum in een beetje metalband,Nielsje, denk je ook niet?

Wiellem
15 december 2008, 19:21
Onderbouw dat eens heren, wilt u zo vriendelijk zijn?

Nou ik gebruik een cube 60 en een vriend ook in bandverband en ik vind dat die Cubes ook op hoger volume iets minder klinken maar wel voldoen.

caliban
15 december 2008, 19:29
Onderbouw dat eens heren, wilt u zo vriendelijk zijn?
30 watt transistor is toch een beetje weinig voor een metalbandje hè.

Steven Otto
15 december 2008, 19:33
Ligt eraan hoe hard je de drummer drumt. Ik kan in principe goed meekomen met mijn Cube 30. Hij gaat echt wel harder dan een gemiddelde 30 watt transistor.

antoonhol
15 december 2008, 19:36
ik heb hem nodig voor repetities en voor waarschijnlijk ooit ook optredens alleen met death metal word er wel hard gedrumd.

Dark_Tranquillity
15 december 2008, 19:37
Voor een beginner is de Cube geweldig, heb hem zelf ook gehad, maar eerlijk gezegd trekt ie het stevige Death Metal werk gewoon niet. Niet de old-school sound althans. Voor moderne death (blergh...) is de rectifier patch wel te pruimen.

antoonhol
15 december 2008, 19:57
ik ben geen beginner meer he.

:gitarist:

Dark_Tranquillity
15 december 2008, 19:59
13 jaar, Sjek en Dendy SG, Death Metal band, das toch vrij beginner, vooral gezien Satyricon geen DM is ;)

antoonhol
15 december 2008, 20:02
maar dat is gewoon een mooie sound wij spelen haast alle stijlen van metallica tot devildrivers en six feet under, cannibal corpse .

dat ik gewoon een jack & danny sg hebt betekent niet dat ik een beginner ben maar dat ik een arm nietondekt talent ben.

Dark_Tranquillity
15 december 2008, 20:26
Je kunt zo met de Monolith Deathcult meespelen, die zijn ook iets te arrogant over hun prestaties.

macwilliams
15 december 2008, 20:40
Je kunt zo met de Monolith Deathcult meespelen, die zijn ook iets te arrogant over hun prestaties.

Tjah dat krijg je met kampenaren....
Die zijn allemaal heeeel erg goed:chicken:

Dark_Tranquillity
15 december 2008, 20:41
Achja, ze vinden Kahlers ook beter als Floyd Rose's, dus waar maken we ons druk om?

Geoffrey
15 december 2008, 21:38
Simpel:
2de hands Peavey Bandit en je zal er zeker niet aan bedrogen zijn!!!

Tip..
Hier zijn er trouwens verschillende die er één te koop hebben..


Haha 13-jarige in een death metal band, waar gaat het heen met de wereld!
Wat is hier trouwens zo grapig aan? Jij bent toch ook pas 17?
Men moet er vroeg aan beginnen ;)

JeanPaul du Vinnie
15 december 2008, 22:03
Ligt eraan hoe hard je de drummer drumt. Ik kan in principe goed meekomen met mijn Cube 30. Hij gaat echt wel harder dan een gemiddelde 30 watt transistor.
Dan nog, als ik in een beginnende metalband speelde zou ik liever wat meer investeren zodat ik niet de hele tijd mijn versterker tot het uiterste moest drijven. Ik heb het zelf ook nog gedaan met mijn Fender transistortje en dat ding is ook niet volledig ongeschonden uit de strijd gekomen...

Geoffrey
15 december 2008, 22:08
Maar daar heeft de TS helaas geen geld voor..

JeanPaul du Vinnie
16 december 2008, 01:01
Tweedehands? Zou ik sowieso doen in zijn plaats - niet eens enkel in zijn plaats, ik koop zelf bijna al mijn gitaargerief tweedehands.

iWishmaster
16 december 2008, 08:49
Roland Cube voor deathmetal? Zo'n Cube30 komt trouwens ook maar net boven een drummer uit, Cube60 zal beter gaan. Maar een Line6 is echt pakken beter voor zware metalsounds. Veel strakker en ook vooral veel meer gain.

almarvk
16 december 2008, 08:57
Mijn persoonlijke ervaring is dat het allemaal leuke versterkertjes zijn, maar in een band het niet te vergelijken is met een goede buizenversterker. En vooral voor een stevige death-metal is volumen en veel 'druk' nodig.

Anti
16 december 2008, 09:28
Een Ibanez halfstack (klik (http://www.2dehands.be/mooie-ibanez-versterker-52592558.html?qq=ibanez%20versterker)) in combinatie met een Boss Metalzone en een equalizer. Tel hiervoor +- 300€-400€

iWishmaster
16 december 2008, 09:37
Mijn persoonlijke ervaring is dat het allemaal leuke versterkertjes zijn, maar in een band het niet te vergelijken is met een goede buizenversterker. En vooral voor een stevige death-metal is volumen en veel 'druk' nodig.

Tja, maar als straatarm muzikaal genie moet je iets :D

Ik vond mn Line 6 best goed en snapte weinig van al dat gezeur over buizen totdat ik in een bandje ging spelen. Twee akkoorden naast een fatsoenlijke buizenamp en hij kroop jankend weg in een hoekje van de oefenruimte.

Maar t is een aardige versterker en ik heb er lang plezier van gehad.

marter544
16 december 2008, 12:14
Simpel:
2de hands Peavey Bandit en je zal er zeker niet aan bedrogen zijn!!!

Tip..
Hier zijn er trouwens verschillende die er één te koop hebben..


Peavey Bandit is een goede tip, ook een 2e hands randall zal et wel doen;

http://link.marktplaats.nl/215029885

marter544
16 december 2008, 12:17
Mijn persoonlijke ervaring is dat het allemaal leuke versterkertjes zijn, maar in een band het niet te vergelijken is met een goede buizenversterker. En vooral voor een stevige death-metal is volumen en veel 'druk' nodig.

Dat sowieso, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat hij met z'n toekomstige versterker niet naast een Engl, 5150 oid., staat te blazen, maar meer een gelijksoortig versterkertje, dus ze zullen zich wel kunnen horen, en ik denk niet dat de heren in kwestie erg hoge eisen aan het geluid zullen stellen, dus iets meer veel volume en gain moet het doen..

almarvk
16 december 2008, 13:11
Dat snap ik ook wel. Ik ga er vanuit dat een 13 jarige met z'n vriendjes staat te spelen en dan is een transistor prima. Maar ga er niet vanuit dat je opeens een top sound hebt.

Dick Wolkendeck
16 december 2008, 13:31
Death? Luister eens naar Severe Torture. NL topband in dit segment. De gitarist speelde jaaaaren over een Roland (of Boss, whatever) GX 700 en losse endtrap. En misschien speelt hij er nu nog steeds over. Kortom: mijn tip. Hij heeft een erg bruut geluid en toe wij eens een gezamelijke avond in Schagen haden, keek hij naar mijn 5150 en zei dat hij die 5150's te weinig gain vond hebben. Mooi, toch? Dat zegt m.i. genoeg over de herrie die je uit de GX700 kan krijgen.

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fq%3Dgx700+roland%26hl%3Dnl%26rlz%3D1T4ADB F_nlNL258NL259%26sa%3D2&url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/effecten/211981804-boss-gx-700-gitaar-effect-processor.html%3Fxref%3D1


Een advertentie, maar ik denk dat ze goedkoper te krijgen zijn.

En dan ben je meteen helemaal klaar met alle effecten. Goede chorus, trouwens.

Groet!

antoonhol
18 december 2008, 21:20
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/215029885-peavey-bandit-112-zgan.html%3Fxref%3D1


is dat misschien iets , heb geen idee hoeduur het ongeveer is.


help me :punk:


gr antoon

antoonhol
18 december 2008, 21:28
en deze is dat iets?
http://www.mainmusic.nl/nl/product/12312/197/gitaar/gitaarversterkers/elektische_gitaar/stack/bogey/gitaarversterker_stack__60_watt_reverb.html

en deze
http://www.feedback.nl/?b=990102702&a=45


gr antoon:jam:

Squier4ever
18 december 2008, 21:34
nee en nee. allebei crap want de eerste advertentie bestaat niet en de tweed is echt niet oke. spaar gewoon nog een jaartje door, vraag sinterklaas een versterker en voor je verjaardag alleen maar geld. dan kun je iig iets fatsoenlijk(er)s kopen.

macwilliams
18 december 2008, 22:11
Niet om het een of ander maar kun je niet beter eens gaan proberen? Er zijn toch redelijk wat voorbeelden voorbij gekomen. Als je eenmaal een paar hebt gehoord weet je hoe ze klinken en of ze passen bij het geluid dat je zoekt.