PDA

View Full Version : Hulp gevraagd!



Evolet
13 december 2008, 22:58
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje marktplaats aan het afstruinen voor een mooie 2e handse beginners gitaar. Nu heb ik wel allerlei tips gelezen maar ik heb er zelf de ballen verstand niet van. Dus is er iemand die in omgeving Amsterdam woont en ik een geschikte gitaar wil gaan bezichten met mij meegaat om zo te beoordelen of de gitaar wel in een nette staat is?

Groetjes!

robert-gitarist
13 december 2008, 23:16
Waarom koop je niet gewoon save een gitaar in een muziekwinkel? Voordeel is dat je dan garantie hebt en de keus hebt om diverse soorten en merken uit te proberen etc. Enige aandachtspuntje kwa merken is, blijf vooral weg van merken zoals Stagg, QTX etc. Das echt brandhout. En nog een tip, gebruik hier de zoek functie even of lees de bovenstaande topics eens door, daar staan een heleboel tips en punten in!

Succes.

P.s. zie mijn onderschift, prima gitaartje :D ;)

Evolet
13 december 2008, 23:30
Hoi bedankt voor je reactie.

Mij is aangeraden om 2e hands te gaan omdat dit vaak veel scheelt met nieuw en hierdoor kan ik dus een wat duurdere en kwalitatief betere gitaar aanschaffen. Ik heb al veel topics doorgespit en allen zeggen hetzelfde koop wat je lekker vind. Probleempje bij mij is ik kan nog geen noot spelen tjah snaartje aanslaan oke. En de winkeliers kunnen ook nog wel is uitgekookt gaan doen.

Mischien een tip voor een goede zaak dan in Amsterdam waar je echt eerlijk word voorgelicht?

Trouwens gitaartje in je onderschrift, fotaux?

pasqual
13 december 2008, 23:45
eigenlijk heb je gewoon gelijk: het beste is dat je iemand bereid vindt in je omgeving om mee te gaan kijken/uitproberen. vooral omdat je zegt dat je er geen kijk op hebt. en verkopers kunnen inderdaad best wel uitgekookt zijn.
maar als jij aangeeft wat je budget is, zullen ze toch in het algemeen het beste in die prijsklasse voor je uitzoeken. en meestal heb je snel in de gaten wanneer zo'n verkoper uit z'n nek lult ( als je kromme tenen begint te krijgen van "het toontje". ).

groeten en succes, Pasqual.

robert-gitarist
13 december 2008, 23:58
Klopt je hebt inderdaad wel een goed punt.Bij een tweedehands plank kun je toch net wat meer scoren aan kwaliteit e.d. maar pas op, er zijn ook een hele hoop oplichters in het tweedehands wereldje helaas. Over noten lezen gesproken, ik ken geen noot lezen, maar akkoorden des te beter ;) en die zijn heeeeel makkelijk te vinden op google, zat schema's met akkoorden te vinden, heel simpel :)
Foto heb ik wel, ga ik alleen hier niet plaatsten, dan word het net een beetje té veel spam ;) Eigelijk ga ik al nét het boekje te buiten door jouw te verwijzen naar mijn gitaar maar als je graag een foto wilt zien en meer info, stuur me dan even een PM of check even speurders.nl of marktplaats (op marktplaats staat ie wel onder effecten overigens :D)

*edit: over betrouwbare winkels in A'dam, geen idee maar ben toen eens bij Dirk Witte geweest en werd daar prima geholpen en had ook wel de indruk dat dit een goede zaak is maar pin me hier niet aan vast.

Bmweber
14 december 2008, 00:23
dirk witte goed? :???: :P ik heb er slechte ervaringen mee, dat wanneer ik een normale vraag stel over een gitaar hij mij niet begrijpt... maarja ze hebben natuurlijk wel meerdere verkopers en hoeven niet allemaal slecht/dom te zijn

maar het is idd wel handig dat je iemand vind die mee wil :) geen vrienden om je heen die gitaar spelen?

robert-gitarist
14 december 2008, 00:36
Ik ben er niet vaak geweest maar de keren dat ik er ben geweest ben ik gewoon netjes behandeld :)
Of je steld de vraag misschien niet goed :D ;)

Mr_Moustache
14 december 2008, 01:27
Ik vind dirk de witte eigenlijk een prettige zaak, alleen een beetje krap op de gitaar afdeling.

Qua starters gitaar, ligt het er maar aan wat je wilt qua genre. Als je de metal kant op wilt, zou ik een ibanez zoeken, pop/blues een (tele?)Stratocaster, en rock een Epiphone les paul.

Stratocaster kan je een london city strat/tele nemen; die zijn nieuw een 215-250, nieuw. Of een goede sqiuer. Je kan het eventueel 2ehands doen, maar als je er echt nog niks vanaf weet... is het toch lekker om een winkel binnen te lopen als er iets mee is.

Evolet
14 december 2008, 11:03
Bedankt voor alle reakties!

Ik heb gisteren even gegooled en kwam op 3 interessante winkels uit in Amsterdam. 1 van die winkels verkoopt en koopt 2e handse gitaren deze wil ik dus zo snel mogelijk bezoeken de eigenaren zijn beide vervent gitaarspelers.
De andere is een zaak die al een heus begrip is als ik de site mag geloven. En de 3e die veel beroemdheden over de vloer heeft gehad dus dat moet ook wel iets zeggen. Alle shops spreken me wel aan en ik heb er nog tientallen gevonen in amsterdam maar ik moet er even over nadenken of ik daar wel heen wil.
En nee ik heb geen vrienden in mijn directe omgeving die echt goed spelen de meeste die ik ken hebben net 1 á 2 lessen gehad :cheerup:.

Hier de links:
The String (http://www.thestring.com/)
sacksioni/ (http://www.sacksioni.nl/)
De plug/ (http://www.deplug.nl/)

Groetjes!