PDA

View Full Version : Zoom G9.2 tt



habbe
13 december 2008, 20:18
Hallo iemand hier ook al ervaringen mee?Ik ben namelijk op zoek naar een leuk multieffect pedaal maar kan tot nu toe weing goeds vinden.De Boss en Digitech vond ik maar niks behoren volgens mij tot de zogenaamde tonesuckers.T is de bedoeling dat ik m gebruik bij een marshall jcm 800 2203kk.Nadeel is natuurlijk dat t maar 1 kanaal is en er al altijd een beetje gain doorheen zit.Nu zag ik dat in de zoom ook 1 of 2 buisjes in zitten,in hoeverre heeft dit invloed op t geluid in combinatie met mn versterker?Als iemand een antwoord op deze vragen heeft of ervaring met de zoom hoor ik t graag.Alvast bedankt

paulusdeBKB
14 december 2008, 00:41
De buisjes hebben een flinke invloed op het geluid, maar ze zijn niet bedoeld om mooie scheurpresets mee te maken oid. Ze zitten er vooral om iets meer buizenachtige respons te krijgen.

De effecten van de Zoom zijn prima voor elkaar, maar besef wel dat het een modeler is, dus met ingebouwde preamp. Deze kun je / moet je uitzetten als je hem als dedicated multiFX wilt gebruiken. Daarnaast is het ook nog eens een manier om je gitaarsignaal stereo op te nemen op een PC (via de ingebouwde usb geluidenkaart).

Al met al een prima ding! Maar de apparaten van Boss en Digitech zijn dat ook. Als je die twee al nix vindt dan vraag ik me af of de Zoom aan je eisen gaat voldoen. Je kunt dan ook eens kijken naar een Intellifex oid. Of je portemonnee trekken en meteen een G-force of dure Lexicon kopen.

Belangrijk: MultiFX vereisen veel aandacht bij het programmeren van presets. Wees je daarvan bewust bij het uitproberen en blijf niet steken in de fabriekspresets. Die zijn gemaakt om het apparaat te verkopen, maar doorgaans niet zo bruikbaar in een bandsituatie.

habbe
14 december 2008, 12:07
Ja iid P de B,ik vraag me nu ook sterk af of de zoom wel iets voor me is.Heb hier op dit forum even gezocht om de g major,schijnt erg goed te wezen,en ja voor de prijs maakt t niks uit voor 285 euro heb ik een nieuwe bij soundslive.Dus ik denk dat dit m maar gaat worden.Gelijk even een vraagje erbij doen welke footcontroller kan ik hier t beste bij doen?

VanBiLL.com
14 december 2008, 14:37
Behringer FCB1010?

Algmene MIDI controller en sterk gemaakt (zo ongeveer het enige goede van Behringer maar allez). Gebruikk 'm zelf icm met een Pod XT, wel even wat midi herprogrammeren moeten doen maar werk prima. Lijkt me voor een TC G-major hetzelfde...