PDA

View Full Version : fulltone! ocd en fulldrive....



euroboy
13 december 2008, 18:42
Ik twijfel tussen de OCD en de fulldrive van fulltone vind ze allebij een vet geluid hebben... De ocd klinkt net iets vetter maar de fulldrive heeft een extra drive.... Wat moet ik nu doen ik wil alsins een vette distortion en een drive en ik heb geen hopen geld?? Toch gaan voor de ocd en een extra boost of drive kopen?

Mitch
13 december 2008, 18:48
Ik weet niet hoe de rest van je setup eruit ziet? Beide pedalen zijn totaal niet vergelijkbaar en dienen ook heel andere doeleinden.

Bernardduur
13 december 2008, 18:58
De OCD is wat transparanter; de Fulldrive heeft een lekkere mid boost. Ik gebruik beide (vergelijkbare) pedalen voor deze functies.

shredneck
13 december 2008, 21:42
Ik twijfel tussen de OCD en de fulldrive van fulltone vind ze allebij een vet geluid hebben... De ocd klinkt net iets vetter maar de fulldrive heeft een extra drive.... Wat moet ik nu doen ik wil alsins een vette distortion en een drive en ik heb geen hopen geld?? Toch gaan voor de ocd en een extra boost of drive kopen?

Loopt Turbonegro zo slecht dat jullie de Marshalls verkocht hebben? ;-)


Serieus: Ik heb ze beide gehad, mijn ervaring is dat de Fulldrive superieur is aan de OCD. Dat is slechts mijn mening, maar goed. De OCD is, zoals je ook leest in het stuk van Fuller zelf over het pedaal, een overdrive die een jtm45 op tien of een ac15 op tien simuleert...tenminste, dat is het idee. Ik was er redelijk gecharmeerd van, maar toen ik een Fulldrive Mosfet had was dat over, de Fulldrive is wat "losser" en "vloeiender", ik speel er makkelijker mee en mijn amps (twinreverb en plexi) reageren er beter op als op de OCD.

Fulldrive is mijn aanrader, en dan het liefste een Mosfet.

euroboy
14 december 2008, 12:11
Mijn setup is een vox AC 50 uit 1978 perfect bakje voor pedaaltjes heeft enkel 2 clean kanalen dus....
ALs ik de youtube filmpjes bekijk is het net dat de OCD net iets vetter en vuiler klinkt (srr ben heel erg slecht in geluiden verwoorden) Dan de fulldrive mosfet... Maar met de drive of de boost ingeduwd is de mosfet dan weer cooler dus ik twijfel echt... Nog mensen met ervaring?


2 shredneck met welke gitaar speel je?

the sure thing
14 december 2008, 12:43
Ik heb al jaren de FD II van Fulltone. Het is eigenlijk een heel uitgebreide TS-9. Het is een superveelzijdig OVERDRIVE pedaal. De boostfunctie werkt niet altijd: als de drive van het normale kanaal al voluit staat, is de boost LIVE nauwelijks meer als extra hoorbaar. Desalniettemin: het is een heel veelzijdig pedaal. Het pedaal is voor mij een blijvertje.

Ik heb heel lang getwijfeld om (ook) de OCD aan te schaffen: het vervelende is dat het pedaal een soort van uniek in zijn soort is. Iedereen hier op het forum is laaiend enthousiast over het pedaaltje en de manier hoe je m in kan zetten. Zoals Mitch al zegt: de FD en de OCD zijn NIET te vergelijken.

Persoonlijk heb ik voor het meer brute werk een Fulltone dist Pro erbij. Ik hoor minder lovende verhalen over dit pedaal, maar in combo met de FT kan ik "alle" geluiden creeeren. Van clean met een randje tot crunch tot brute scheur.

euroboy
14 december 2008, 12:55
Ik heb nog een big muff staan hier dus als ik een fulldrive koop heb ik dus een vette pedaal met extra boost en moest ik dan voor het iets zwaardere gaan kan ik mijn big muff er nog tussen smijten ofniet?? Is de FD hard genoeg voor de turbonegro sound,.... De bands in dat genre?


cheers en bedankt voor de info al :)

the sure thing
14 december 2008, 13:01
Ik heb ff op youtube geluisterd, maar als je van Turbonegro houdt, zou ik denk ik niet voor de FD gaan. Met humbuckers en de FD "voluit" (in boost stand) is dat soundje net haalbaar, maar de FD is beter op zijn plek in het lichtere werk. Ben je bekend met de TS-9 van Ibanez? Oftewel de tubescreamer? Daar lijkt de FD nog het meest op.

humbucker
14 december 2008, 13:52
ik heb ook een Fulldrive 2 (niet de mosfet) en ik vind het een erg lekkere combi met mijn AC15! De OCD heb ik eigenlijk niet getest dus ik kan daar niets over zeggen. Zoals gezegd is de Fulldrive meer geschikt voor het "lichtere werk", zeker met een SC-gitaar. Maar sounds à la ACDC of money for nothing van de dire straits (om maar een voorbeeldje te geven) haal je er makkelijk uit! Met humbuckers moet dit nog verder gaan, maar daar kan ik je niets over vertellen (ondanks mijn nickname :D)

euroboy
14 december 2008, 13:57
Ik ben niet bekend met de TS9 Ik ga binnekort wel pedalen testen... Wat raden julie mij dan aan voor een turbo negro/ el guapo stuntteam/ vette rock n roll sound met een supervet geluid??

Liefst dus een pdeaal met 2 knoppen de gewone overdrive en an nog de boost.

matto
14 december 2008, 15:06
Als je een beetje met de volumeregelaar op je gitaar werkt dan kun je met de OCD prima werken en hoef je niet te schakelen naar een andere sound.
Je draait er gewoon wat meer drive in met de volumeregelaar op de gitaar, het geluid blijft met een deels dichtgedraaide volumeknop transparant en helder genoeg om mee te kunnen werken.
Voor mij werkt dat tenminste prima.

the sure thing
14 december 2008, 15:34
Ik ben niet bekend met de TS9 Ik ga binnekort wel pedalen testen... Wat raden julie mij dan aan voor een turbo negro/ el guapo stuntteam/ vette rock n roll sound met een supervet geluid??

Liefst dus een pdeaal met 2 knoppen de gewone overdrive en an nog de boost. Blackstar HT pedalen, Fulltone GT500, of een OCD met een boost ervoor/erachter.

shredneck
14 december 2008, 16:44
2 shredneck met welke gitaar speel je?


Ik speel met een LP met humbuckers, p90's en ook met strats met singlecoils. De Fulldrive werkt met alles goed, gewoon een dikke drive maar geen distortion.

Als ik jou verhaal lees ben je eigenlijk beter af met de distortion pro van Fulltone, maar andere merken zoals Blackstar hebben zeer goede distortionpedalen.

Koop gewoon een Marshallstack, ben je klaar! :-)

Aca Ilic
14 december 2008, 16:52
Ik heb al jaren de FD II van Fulltone. Het is eigenlijk een heel uitgebreide TS-9. .

Fulltone heeft niks met TS 9 te maken, hij mist die mooi midden freq die TS 9 heeft. Meer een Rock dan een blues pedaal eigenlijk ,maar wel veelzijdig.

the sure thing
14 december 2008, 17:13
Fulltone heeft niks met TS 9 te maken, hij mist die mooi midden freq die TS 9 heeft. Meer een Rock dan een blues pedaal eigenlijk ,maar wel veelzijdig. De Fulldrive van fulltone heeft WEL alles met de TS-9 te maken. De TS-9 is bedoeld voor clean met een randje tot rock, en voor de Fulldrive geldt dat precies hetzelfde. Ik heb ze meerdere keren A/B naast elkaar getest. Je hoort wel verschillen en de TS-9 heeft iets meer midden, maar ze lijken qua klank voor 80% of meer op elkaar.

Ik sluit mij helemaal aan bij shredneck, de dist pro van fulltone zou ook een zeer goede optie voor je zijn! Ze zijn 2e hands volop te vinden.

Squier4ever
14 december 2008, 17:28
er staat een blackstar HT-dual op gitaarmarkt, voor 125 euro, niet duur en in België. kost nieuw 180 euro's en klinkt echt supervet. is 2-kanaals en van lichte lichte overdrive tot (bijna) metal haal je er allemaal uit en klinkt IMHO fenomenaal. wat ook erg vet werkt in dat genre is een Proco RAT. erg gaaf ding toch wel.

euroboy
14 december 2008, 18:02
Blackstar ziet er inderdaad vvet uit en klinkt ook super dinsdag eens gaan testen dus!! Stiekem vind ik een boss ds 1 ook nog (goed) klinken...

yhcmarc
14 december 2008, 18:17
Ik gebruik de fulldrive en is tot nu toe het fijnste pedaal dat ik heb gehad. Hierbij wil ik wel aanmerken dat ik hem eigenlijk alleen in de CC stand echt goed vind klinken, in de FM en Vintage standjes kan je net zo goed een TS9 of OD808 kopen.

Ik heb hem dus in de CC stand staan, volume op 9 uur, tone op 12 uur, drive op 11 uur ofzo, en boost op 12 / 1 uur. Werkt echt dikke prima. Ik zelf en mijn amp(s) doen de rest wel.

Nitefly7
14 december 2008, 19:14
ik vond dat ze samen (fulldrive->ocd) een ijzersterke combinatie maken, die inderdaad totaal anders van smaak/klank zijn..
in tegenstelling tot veel mensen hier, vond ik de OCD voor mijn setup beter bruikbaar dan de Fulldrive.. die laatste is vooral op -zwaarder- live volume echt een pareltje..

het is weer een flinke zijstraat, maar zou je als 'extra Fulltone smaak', in plaats van je blindstaren op OCD of/of Fulldrive, die GT-500 niet eens proberen?
zit qua doel niet in de zelfde lijn als OCD of Fulldrive, maar eerlijk gezegd vind ik die 2 ook niet in elkaars lijn zitten..
beetje de vraag of je een Barber Direct Drive, of een TS-808 wilt testen; of verschil tussen T-Rex Alberta en T-Rex Möller/T-Rex Mudhoney...

Squier4ever
14 december 2008, 19:26
Blackstar ziet er inderdaad vvet uit en klinkt ook super dinsdag eens gaan testen dus!! Stiekem vind ik een boss ds 1 ook nog (goed) klinken...

een DS-1 is leuk voor solo boost, maar echt geen porem voor slagpartijen als je het mij vraagt. haalt meer van je sound weg dan dat het eigenlijk toevoegt. daarbij met toneknop boven 12 uur absoluut niet meer te gebruiken, idem voor de drive knop

euroboy
14 december 2008, 20:35
een DS-1 is leuk voor solo boost, maar echt geen porem voor slagpartijen als je het mij vraagt. haalt meer van je sound weg dan dat het eigenlijk toevoegt. daarbij met toneknop boven 12 uur absoluut niet meer te gebruiken, idem voor de drive knop



Dus Moest ik toch voor een OCD gaan zou een DS1 wel handig zijn als boost of zie ik het verkeerd? Ik heb daarjuist ook eens een filmpje bekenken van de GT 500 had ik men twijfels bij maarja ik had hem niet getest dus ik ga zeker de blackstar de OCD en de GT 500 testen en nog wat dingen (de de eigenaar van de winkel mij aanraadt) bedankt alvast voor de info iedereen!!

the sure thing
14 december 2008, 21:02
Dus Moest ik toch voor een OCD gaan zou een DS1 wel handig zijn als boost of zie ik het verkeerd? Ik heb daarjuist ook eens een filmpje bekenken van de GT 500 had ik men twijfels bij maarja ik had hem niet getest dus ik ga zeker de blackstar de OCD en de GT 500 testen en nog wat dingen (de de eigenaar van de winkel mij aanraadt) bedankt alvast voor de info iedereen!! Als JIJ vindt dat je Boss pedaaltje goed klinkt (of als booster wilt gebruiken), dan IS dat ook zo. En nog belangrijker: als je hebt getest: laat weten wat het geworden is en waarom! Daar kunnen anderen ook weer van leren/indrukken opdoen. Succes!

euroboy
14 december 2008, 21:11
Als JIJ vindt dat je Boss pedaaltje goed klinkt (of als booster wilt gebruiken), dan IS dat ook zo. En nog belangrijker: als je hebt getest: laat weten wat het geworden is en waarom! Daar kunnen anderen ook weer van leren/indrukken opdoen. Succes!

Ik laat zeker weten wat het geworden is aleen zal ik niet zo goed kunnen zeggen waarom ik ben echt ongeloofelijk slecht in een sound uit te drukken of zeggen waarom ik daarvoor gekozen heb het zal zijn daarom... omdat ik het het leukste en het vetste vond klinken...:dance: maar ik zal zeker men best doen!!


EDIT: Ik heb net nog een filmpje bekeken van de blackstar! echt volledig mijn ding! de sound spreekt me meer aan dan de sound van de GT 500... Die kerel van op gitaarmarkt die de blackstar verkoopt woont dan ook nog eens in gent! dus als ik hem dinsdag goed vind ga ik hem wss halen bij die kerel...

the sure thing
14 december 2008, 21:57
EDIT: Ik heb net nog een filmpje bekeken van de blackstar! echt volledig mijn ding! de sound spreekt me meer aan dan de sound van de GT 500... Die kerel van op gitaarmarkt die de blackstar verkoopt woont dan ook nog eens in gent! dus als ik hem dinsdag goed vind ga ik hem wss halen bij die kerel... Doen! Je zal er zeker geen buil aan vallen.

euroboy
16 december 2008, 18:39
Jaja... het is de satchurator geworden.... Ik heb de ht dual niet kunnen teseten maar wel een ander pedaal van blackstar en het was toch net niet wat ik zocht veel distortions en overdrives geprobeerd en dan probeerde ik de satchurator was perfect wat ik zocht al dacht ik totaal niet dat het mijn ding ging zijn... Ik heb toen nog naar wat pedalen gekeken en de MXR carbon copy komt hier ook in huis supervet pedaal! bedankt allemaal! juist nog een vraagje...


In welke volgorde???

Cry baby
satchurator
big muff
delay
stemapparaat.

bedankt!

Nielsje
16 december 2008, 18:48
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!

Met betrekking tot je vraag:

Hier kan je een heel mooi naslag werk vinden m.b.t. aansluitmogelijkheden (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=63857)

Succes!

euroboy
16 december 2008, 21:11
Juist eracter gekomen dat de koper van een gitaar van me de verkoop wil afblazen om een amp te kopen dus weg heerlijke delay en weg tuner :( dik kut ik had er me echt op verheugd!! Achja ik zal blij zijn als ik mijn distortion heb maar nu moet ik nog wachten tot nieuwjaar :sneaky:

strate
29 december 2008, 17:23
ik heb dit forum net even gelezen en veel opgestoken over de fulldrive 2. Nou heb ik nog een vraagje over dit pedaal, leek me het best om hier niet helemaal een nieuw topic voor te openen:
qua specs en sound die op het internet zijn te vinden vind ik de fulldrive helemaal te gek klinken, maar ik zie nooit in een filmpje dat alleen de boost word gebruikt. de boost word daar altijd gebruikt in combinatie met de overdrive. kan je je gitaarsound ook dus alleen boosten zonder de overdrive?
en nou zeg ik misschien iets heel stoms, maar ik zou hiermee graag een dikke, warme sound willen krijgen à la john mayer (bijv. de solo van slow dancing in a burning room en de solo van i don't trust myself allebei van het concert where the light is). Kan ik met die boost van de fulldrive deze sound krijgen?
misschien zeg ik nu iets heel stoms hoor, haha, maar dat hoor ik dan wel.
Ik gebruik als amp een '59 RI bassman, misschien ook nog wel handig om te weten(?).
ik ga de fulldrive natuurlijk binnenkort even uitproberen, de sound op internet is alleen even voor een indicatie

AoDf
29 december 2008, 19:01
...maar ik zie nooit in een filmpje dat alleen de boost word gebruikt. de boost word daar altijd gebruikt in combinatie met de overdrive. kan je je gitaarsound ook dus alleen boosten zonder de overdrive?...

Nee bij de fulldrive is de boost een extra laag op de overdrive. De boost werkt dus niet los van de overdrive. De fulldrive in CompCut stand levert wel een dikke cleanboost op, maar ook dan geld, de boost ligt als extraatje op de overdrive.

the sure thing
29 december 2008, 21:39
Nee bij de fulldrive is de boost een extra laag op de overdrive. De boost werkt dus niet los van de overdrive. De fulldrive in CompCut stand levert wel een dikke cleanboost op, maar ook dan geld, de boost ligt als extraatje op de overdrive.+1. De boost is niet apart te gebruiken.

euroboy
29 december 2008, 22:21
Even over het vox pedaaltje het klinkt echt geweldig als ik aleen speel maar als ik met de band speel is het wat minder...:dontgeti:

Ibanez666
29 december 2008, 23:22
Persoonlijk heb ik voor het meer brute werk een Fulltone dist Pro erbij. Ik hoor minder lovende verhalen over dit pedaal, maar in combo met de FT kan ik "alle" geluiden creeeren. Van clean met een randje tot crunch tot brute scheur.

De Dist Pro die ik heb vind ik ook erg lekker bruut, maar daar verschillen de meningen inderdaad over. Ik vind wel dat je de Dist Pro moet gebruiken als je buizen amp lekker hard staat

shredneck
30 december 2008, 02:26
Even over het vox pedaaltje het klinkt echt geweldig als ik aleen speel maar als ik met de band speel is het wat minder...:dontgeti:


Dude, realiseer je 1 ding, you need mids! In een band heb je een drummer die met zijn bekkens in het midhoog en tophoog zit en je bassist zit in het laag, gitaargeluid moet daar ongeveer tusseninzitten. Als je geen midden in je sound hebt (ik heb de satchurator getest) dan verdwijn je in de mix.

Mijn tip is simpel, probeer wat meer mids op je amp bij te draaien en probeer het pedaal zo droog mogelijk in te stellen. Ik vond het niet een heel slecht geluid, maar te veel gain(distortion/vervorming) maakt het pedaal fizzy,mushy of in het nederlands....zonder ballen.

Ik zou, voor jou wensen, gewoon een marshall stack aanraden. Een Valvestate 8100 heeft een goed scheurgeluid en is niet duur. Je noemde een DS1......weet je , als je daar al een goed gevoel bij had, koop dan gewoon zo'n ding, daar val je geen buil aan, kurt cobain gebruikte hem ook wel eens.

Ik zag ooit Bolt Thrower, vond ik altijd een vet gitaargeluid......wat lag er op het podium? Een DS1 voor een cleane London City.
Tja.....zo simpel kan het zijn, gewoon de boel open zetten en blazen man.


Succes!

TimmU
30 december 2008, 09:21
bij de satchurator, gain op 8 , pad switch uit, tone op 6 , en dan volume op 7 á 8. zonder boost, want die boost moet je juist erbuiten zoeken, als je dat pedaal boost klinkt ie nog vetter.

schizo910
30 december 2008, 10:43
ik heb dit forum net even gelezen en veel opgestoken over de fulldrive 2. Nou heb ik nog een vraagje over dit pedaal, leek me het best om hier niet helemaal een nieuw topic voor te openen:
qua specs en sound die op het internet zijn te vinden vind ik de fulldrive helemaal te gek klinken, maar ik zie nooit in een filmpje dat alleen de boost word gebruikt. de boost word daar altijd gebruikt in combinatie met de overdrive. kan je je gitaarsound ook dus alleen boosten zonder de overdrive?
en nou zeg ik misschien iets heel stoms, maar ik zou hiermee graag een dikke, warme sound willen krijgen à la john mayer (bijv. de solo van slow dancing in a burning room en de solo van i don't trust myself allebei van het concert where the light is). Kan ik met die boost van de fulldrive deze sound krijgen?
misschien zeg ik nu iets heel stoms hoor, haha, maar dat hoor ik dan wel.
Ik gebruik als amp een '59 RI bassman, misschien ook nog wel handig om te weten(?).
ik ga de fulldrive natuurlijk binnenkort even uitproberen, de sound op internet is alleen even voor een indicatie

Nope, de Fulldrive boost kun je niet standalone gebruiken. Bij de Fulltone GT-500 kan dat wel, daar zit eigenlijk een fatboost in waarmee je ook nog eens kan kiezen of je de boost voor of na de distortion wil hebben d.m.v. een switch. Een totaal ander geluid dan de Fulldrive en het is een pedaal om even in te duiken, maar ik ben verliefd op dat ding!

strate
30 december 2008, 10:53
bedankt voor de reacties! wel balen dat het niet kan, maar met de overdrive valt vast ook wel iets te klooien dat je er een clean boost uit kunt krijgen. dus als je op de boost drukt zonder dat de overdrive aan staat gebeurt er gewoon helemaal niks?

schizo910
30 december 2008, 12:33
bedankt voor de reacties! wel balen dat het niet kan, maar met de overdrive valt vast ook wel iets te klooien dat je er een clean boost uit kunt krijgen. dus als je op de boost drukt zonder dat de overdrive aan staat gebeurt er gewoon helemaal niks?

Klopt. De linker schakelaar zet het effect aan en uit, de rechter boost dat effect. Maar zodra je dus de schakelaar uit trapt is het effect van de boost ook foetsie...

strate
30 december 2008, 12:39
Klopt. De linker schakelaar zet het effect aan en uit, de rechter boost dat effect. Maar zodra je dus de schakelaar uit trapt is het effect van de boost ook foetsie...

bedankt voor de info! helaas dus geen clean boost, moet ik toch maar binnenkort een two-rock aan gaan schaffen:satisfie: