PDA

View Full Version : Shortscale Bassen?



Mr_Moustache
13 december 2008, 17:24
Hallo allemaal, ik ben een gitarist, maar wil ook een basje, voor d'r bij. Ik speel af en toe wat baslijntjes op de gitaar, maar das toch niet echt "echt".

Nu, terwijl ik even op thomann zat te kijken, zag ik tussen de squiers ook een shotscale fender bronco bas staan. Naast het feit dat ik de vorm van de body erg mooi vindt, was ie ook maar 170 euro. (+verzendkosten) Even verder gekeken, en daar zag ik een Epiphone EB model, voor 155. Ook shortscale.

Ik heb even gezocht (hier op het forum ! ;) ) en daaruit concludeer ik dat je met een shortscale bas eigenlijk gewoon hetzelfde kan als met een normale (nja, shortscale heeft minder frets/andere toon)

Maar, wat is nu de beste? De Sqiuer of de Epi? Of kan ik toch beter een normale bas kopen? Ik zal er waarschijnlijk Nine Inch Nails, blues en indie rock achtige dingen mee gaan spelen.

Mr.Fingers
13 december 2008, 17:36
Die epiphone is een multiplexbak van samengeperst houtafval, en klinkt erg vet, modderig & zompig. Ik zou voor die squier gaan, dat zijn echt goede basjes, klinken erg fris & sprankelend, maar toch vet genoeg voor een goeie pomp

Saf
14 december 2008, 11:45
ik heb ze beide, de squier vind ik een veel lekkerdere hals hebben, eerlijk gezegd vind ik de squier bronco een van de fijnste bashalzen hebben die ik ken. het geluid is lekker en met een goede amp ook genoeg diep te krijgen zonder dat hij modderig word. De epi is een goede leuke bas, is inderdaad van multiplex het grootste nadeel is zijn een hals element dat geeft idd zoals mr. fingers zegt ee nerg modderig geluid. wel bruibaar opzich maar je moet er van houden. De squier is zeker meer alround. De hals van de epi is wel weer smaller.

Mr_Moustache
14 december 2008, 14:39
Ok, bedankt :)

Wanneer de financien het toelaten zal ik een squier bronco gaan aanschaffen !