PDA

View Full Version : Isabella solo



Speulert
13 december 2008, 15:13
Hallo iedereen,tijdje weg geweest.En nu ook hier maar even mn laatste improvisatie frutseltje neergooien


http://www.soundclick.com/members/default.cfm?member=speulert&content=videos&vidID=74898&page=1&autoplay=1

Yanniick
13 december 2008, 16:26
Klinkt erg goed joh! Wat me opvalt is dat jij je pink vrijwel niet gebruikt bij het soleren! ( verder niet belangrijk ofzo ) :)..

Erg goed gespeeld!

Yannick

VHsologitarist
13 december 2008, 18:21
Hmm.. Ik ben niet gecharmeerd!

Spel is eentonig en je sound is ruk. Haal wat meer echo(delay) eraf en zet het geluid wat minder schel.
Kritiek puntje op je bends: bend zoveel mogelijk vanuit de pols en niet vanuit de vingers. Daarnaast probeer je duim op het midden van de hals te zetten (linkerhand). Ik ben me ervan bewust dat veel, ook goede gitaristen, dit niet doen, maar mijn ervaring is dat je op jouw manier je hand 'op slot' zet.

P.s. doe die riem aan man!

Speulert
13 december 2008, 23:00
thnx voor de reacties
Yannick klopt ik gebruik mn pink alleen als het onmogelijk is mn ring vinger te gebruiken.En je zegt verder niet belangrijk maar dat is het wel.Ik heb een flinke tijd moeten inhalen met oefenen om alleen maar mn pink te trainen.Die bij sommige composities nou eenmaal onmisbaar is

Och jee duim in het midden van de hals.geeft me flashbacks naar gitaarles tijden haha,denk ik net van die vervelende vent zn gezeur over m'n duim af te zijn ;)
Ik schakel altijd over tussen 2 standjes.Als ik gewoon simpele bluesy licks speel met veel bends dan moet ik die duim gewoon over de hals hebben.
En bij technisch ingewikkeldere stukken schakel ik over naar klassieke standje zeg maar.

VHsologitarist
14 december 2008, 19:24
i'll get ya.. Ach ja.. het is geen gezeur. Dit zijn goude adviezen. Ik spreek uit ervaring. Dus duim in het midden plaatsen tussen de wijs - en middelvinger.