PDA

View Full Version : peavey valveking 112 combo



metalllexica
13 december 2008, 14:29
hallo,
Ik ben aant overwegen om een peavey valveking 112 combo te kopen. Hij past nog net binnen mijn budget en heb er al veel goede meningen over gehoord.

Mijn vraag is echter of deze 50 watt buizen hard genoeg gaan voor in een band te spelen (vooral repeteren). Hij moet ook geschikt zijn voor thuis in mijn kamer. Wat denken jullie? :gitarist::)

thomas k
13 december 2008, 14:30
dat je in het verkeerde topic zit.

maar buiten dat gaat de peavey valveking 112 heel hard, je kan makkelijk meekomen met een extreem hard slaande drummer, je moet hem wel eerst testen voordat je koopt.

Luke-wannabe
13 december 2008, 14:32
Inderdaad verkeerde topic.

Maar om even antwoord te geven op je vraag:
50 watt buizen gaat echt zo ongelofelijk hard dat je echt niet bang hoeft te zijn om niet gehoord te worden.

Martijn-w
13 december 2008, 14:33
hallo,
Ik ben aant overwegen om een peavey valveking 112 combo te kopen. Hij past nog net binnen mijn budget en heb er al veel goede meningen over gehoord.

Mijn vraag is echter of deze 50 watt buizen hard genoeg gaan voor in een band te spelen (vooral repeteren). Hij moet ook geschikt zijn voor thuis in mijn kamer. Wat denken jullie? :gitarist::)

Ik heb zelf een 212 en die gaat meer dan hard genoeg voor in een band. Voor thuis is ie wat minder geschikt, want zacht spelen gaat niet zo goed.

bert k
13 december 2008, 15:27
Gaat naar Moderne versterkers.

J-sus Rulez
13 december 2008, 15:35
Hangt ervanaf welke muziekstijl je speelt, maar 50 watt is voldoende... Test hem anders even dan weet je het zelf zeker en zal je het ook wel horen...

pasqual
13 december 2008, 15:52
ik heb de valveking 212 en die hoef ik nooit verder open te draaien als 3 á 4 en dan gaat ie HARD! dat zal voor de 112 niet veel verschil maken. als je iets meer spreiding van je geluid wil, kun na een tijdje een extra 112 cab er bij kopen.
dit is een erg leuke versterker in deze prijsklasse. succes ermee.

groeten Pasqual.

Nitefly7
14 december 2008, 19:20
dat je in het verkeerde topic zit.

maar buiten dat gaat de peavey valveking 112 heel hard, je kan makkelijk meekomen met een extreem hard slaande drummer, je moet hem wel eerst testen voordat je koopt.

hij is gewijzigd door meneer de moderatoer, maar met 'topic' bedoel je 'forum'...

en je moet ervan uit gaan dat 1w of 2w al veel te hard is voor een gewone huiskamer.. 10/15w is voluit al te hard voor een klein café..
tel daarbij op dat wattages en volume niet geheel te vergelijken zijn qua maximum vermogen zijn (50w is niet 50x zo hard als '1w'.. bijvoorbeeld..)

ik had ooit een 50w Koch Multitone, en die stond niet harder dan 5 of 6....!

Geoffrey
14 december 2008, 22:33
Hier heb ik eigenlijk niets meer aan toe te voegen..
De Valveking gaat zeker hard genoeg en als je wil kan je er nog altijd een cabinet op aansluiten.