PDA

View Full Version : Wanneer is iets spam



Wizz
13 december 2008, 14:41
Naar aanleiding van het slotje op het jubel-topic over een nieuwe winkel in Nederland, in het subforum sites.
Gisteren heb ik de betreffende winkel, gerund door twee bevlogen gitaristen die hun sporen verdiend hebben op het podium, nog bezocht. De winkel is dus echt waanzinnig, het straalt er aan alle kanten vanaf dat hier de gitarist centraal staat en niet de Euro. Ik heb de heren op de man af gevraagd of zij de topicstarter waren of hadden aangespoord, en ik geloof ze op hun woord dat dit niet het geval is. De topicstarter was waarschijnlijk (terecht!) gewoon een entousiaste klant. Mijn reactie was ook entousiast, maar bedoeld als tip voor serieuze gitaristen, niet als poging hun omzet te boosten.
Ik begrijp Bert als hij het op slot gooit. Maar moet dan niet het hele subforum "sites" op slot ?

Wizz

Han S
13 december 2008, 15:13
Naar aanleiding van het slotje op het jubel-topic over een nieuwe winkel in Nederland, in het subforum sites.
Gisteren heb ik de betreffende winkel, gerund door twee bevlogen gitaristen die hun sporen verdiend hebben op het podium, nog bezocht. De winkel is dus echt waanzinnig, het straalt er aan alle kanten vanaf dat hier de gitarist centraal staat en niet de Euro. Ik heb de heren op de man af gevraagd of zij de topicstarter waren of hadden aangespoord, en ik geloof ze op hun woord dat dit niet het geval is. De topicstarter was waarschijnlijk (terecht!) gewoon een entousiaste klant. Mijn reactie was ook entousiast, maar bedoeld als tip voor serieuze gitaristen, niet als poging hun omzet te boosten.
Ik begrijp Bert als hij het op slot gooit. Maar moet dan niet het hele subforum "sites" op slot ?

Wizz

Beste Wizz ik ken een van de eigenaren persoonlijk en ik geloof je op je woord, maar voordat Bert de boel op slot gooide had de TS een verhaal gepost dat hij wijselijk weer heeft verwijderd, dus alleen een stuk of wat mods kunnen dat verhaal nog zien. En dat was dus spam.

Bert heeft het ook netjes uitgelegd, de mannen kunnen gewoon adverteren in gitaarmarkt en ik zou het persoonlijk leuk vinden om op dit forum René Rutten tegen te komen. Die mag dan net als iedere ondernemer zijn website in zijn sig linken want dat wordt hier gedoogd, soepel genoeg lijkt me.

pimmetje
13 december 2008, 15:20
Er is een verschil tussen een klant-verhaal en een reclame-verhaal... ook al wordt het laatste door een klant gepost.

Een verhaal over hoe goed je bent geholpen in een winkel met een specifiek artikel of stukje service, eventueel af en toe eens wijzen op een specifieke absurd mooie aanbieding, etc... dat is natuurlijk niet snel een probleem.
Dat gebeurde hier niet... meer algemene reclame feel.

Maar ik zal ook meteen toegeven dat spam/geen spam regelmatig een van de minder gemakkelijke beslissingen is.
Persoonlijk zou ik de aanleidings-post voor dit onderwerp ook onder de spam hebben geschoven.

peter_heijnen
18 november 2010, 15:15
Vandaag heb ik twee topics uit het lessen subforum gerapporteerd. Later zag ik pas dat lessen gewoon mogen worden aangeboden. Nu geef ik geen les, maar heb wel mijn lesbevoegdheid.

Wat is de reden dat het aanbieden van lessen tegen betaling niet als spam wordt aangemerkt?

pimmetje
18 november 2010, 15:45
Als je nog mod was geweest, had je kunnen zien dat er net een draadje bij de mods is gestart :D.

Vooruitlopend op wat er uit die discussie komt, kan ik je wel mijn gedachtengang vertellen: als het gaat om het online leren van speeltechnieken of theorie, dan hebben we daar "Speeltechnieken en Theorie" als subforum voor. Het lessen-subforum is er voor de markt van leszoekenden en lesgevenden. Dat is eigenlijk per definitie een spammig gebied.

Er zijn natuurlijk wel manieren om ook daar de spam-regels (strenger) te laten gelden, maar het zou denk ik niet netjes van me zijn om nu al zó ver vooruit te gaan lopen op de discussie die achter de schermen nog in volle hevigheid moet losbarsten.

peter_heijnen
18 november 2010, 16:13
Aha, ben weer eens te vroeg vertrokken! :)

Ok, speeltechnieken en theorie dat snap ik natuurlijk wel, maar terwijl er geen onderscheid gemaakt wordt tussen winkels en particulieren die spullen aanbieden vind ik het laten vallen van dat criterium bij het tegen betaling aanbieden van lessen op zijn minst vreemd.

Enfin, ik ben benieuwd wat er uit jullie koker komt.