PDA

View Full Version : strange stuff...



kokteejl
10 maart 2003, 14:57
voor het laatst heb ik een deeltje van muse - new born proberen na te spelen. Het gaat nogal snel (niet met topsnelheid welteverstaan) maar het heeft nogal een raar effect...kan het zijn dat hij een soort van zenuwtrek imiteert? (sorry zo noem ik het) ik doe dat door heel mijn hand serieus op te spannen, en dan laat ik zo precies een paar spieren los en dan tokt mijn hand als een kip...ofwtel slaat hij zijn plectrum heel licht aan en krijgt hij een mandoline-effect, maar dat wil nog niet lukken, wie heeft ideeën?

LordSpeedyShit
10 maart 2003, 15:04
welk deel bedoel je precies van dat nummer?

kokteejl
10 maart 2003, 15:11
ergens in de helft, er komt nog een kort deel voor, met erg harde distortion (echt metal-sound) en dan begint het, het heeft dezelfde melodie als die piano in het begin....moet ik het tabben?

Negative K3 fan
10 maart 2003, 15:18
ded solo dus,

dat is tremolo picken (gewoon snel aanslaan, iedereen heeft daar zn eigen manier voor) en een whammy ingesteld op 2 octaven omhoog.

john.3001
10 maart 2003, 17:52
Op 2003-03-10 14:57, schreef kokteejl:
voor het laatst heb ik een deeltje van muse - new born proberen na te spelen. Het gaat nogal snel (niet met topsnelheid welteverstaan) maar het heeft nogal een raar effect...kan het zijn dat hij een soort van zenuwtrek imiteert? (sorry zo noem ik het) ik doe dat door heel mijn hand serieus op te spannen, en dan laat ik zo precies een paar spieren los en dan tokt mijn hand als een kip...ofwtel slaat hij zijn plectrum heel licht aan en krijgt hij een mandoline-effect, maar dat wil nog niet lukken, wie heeft ideeën?


Speel maar es 'nightrider' van Dick Dale, als je dat nummer heel vaak herhaald heb je opeens zo'n moment dat je er niet meer bij hoeft na te denken, dan neemt je hand het gewoon over (een prachtig moment overigens)...

kokteejl
10 maart 2003, 19:23
ok shall do that, maar kmoet nog effe geduld hebben ... kan nog een tijdje geen muziek downen...toch bedankt