PDA

View Full Version : P90's....welke?



Don Olivier
12 december 2008, 23:50
Wat zouden jullie aanraden?

Ben een leek op het gebied van P90's. Maar ben wel benieuwd naar de verschillende ''soorten' voor een Les Paul - type gitaar.

Dank

Orgasmocaster
13 december 2008, 00:02
Zitten er nu mini-hb's in?
maw wat voor routing heb je?

Don Olivier
13 december 2008, 00:59
Nee, ik ben van plan P90's te gaan installeren in een Les Paul type gitaar en wil graag wat info over wat voor types het 'beste' zijn

Gearjunkie
13 december 2008, 10:20
Nee, ik ben van plan P90's te gaan installeren in een Les Paul type gitaar en wil graag wat info over wat voor types het 'beste' zijn

Maar je wil je gitaar toch in originele staat kunnen terugbrengen? Vandaar de vraag of het mini HB's zijn. Anders moet je gaan hakken...

Chris Winsemius
13 december 2008, 10:40
Nee, ik ben van plan P90's te gaan installeren in een Les Paul type gitaar en wil graag wat info over wat voor types het 'beste' zijn

Er bestaan ook P90s in humbucker-formaat. Zelf nog niet geprobeerd maar misschien even het duitse amberpickups.xxx contacten/checken?

Succes!

^smurf
13 december 2008, 11:14
Heb zelf een setje SD phat cats in mn super swede zitten, en ben daar zeer tevreden van.(zijn hb sized p90's dus). Met andere heb ik wel geen ervaring

Luke-wannabe
13 december 2008, 11:30
De Duesenbergs zijn cheap en erg goed!

Meneer I.
13 december 2008, 11:34
Ik heb zelf ooit eens Mean 90s van guitarfetish in een LP gezet, klonk erg lekker. Dit zijn P90 in HB format.

yhcmarc
13 december 2008, 13:12
Ik ben zelf erg tevreden over mijn setje Vintagevibeguitars HS90 (HB Sized P90's) pickups. Ik wil misschien binnenkort in een van mijn gitaren eens zo een Duesenberg gaan proberen.

Don Olivier
13 december 2008, 13:22
A, die Duesenbergs lijken me ook wel wat.

Maar; ik ben eigenlijk op zoek naar de best klinkende witte Soapbar P90's.

Om het wat duidelijker te maken:
Waar moet ik op letten? Dingen zoals de magneet? Aantal Kohm? Hou er rekening mee dat het om een Les Paul type gitaar gaat. En ik weet dat ze groter zijn dan een HB, maar dat maakt in dit stadium niet uit. Dus alle info is welkom! Dus ook van die HB spaced P90's

Ik wil dus een P90 voor de bridge en neck die klinken als een PAF met de helderheid van een single coil. Nogmaals, ik heb echt 0 verstand van P90's, dus hoe meer er wordt aangeraden, hoe beter.

Agent_Smith
13 december 2008, 13:54
Hou er rekening mee dat het om een Les Paul type gitaar gaat. En ik weet dat ze groter zijn dan een HB, maar dat maakt in dit stadium niet uit. Dus alle info is welkom! Dus ook van die HB spaced P90's


Nee, ze zijn niet groter dan een HB. HBs zijn groter.
P90 hebben exact dezelfde inbouwmaten als de minihumbuckers (uit een Deluxe). Heeft ook even niks met de spacing te maken.
Het gaat er nu dus even om wat voor routing die gitaar heeft.

En qua klank...tsja...er zijn talloze merken/soorten. Is hier als veel over geschreven.
Wil je echt vintage output? Of iets meer?

Don Olivier
13 december 2008, 14:23
O sorry, dat wist ik niet! Ik dacht dat die P90's breder waren?

Afijn, ja, vintage geluiden, dus zeker geen high gain. Ergens tussen een opgevoerde PAF en een single coil 'twang' dus....

yhcmarc
13 december 2008, 14:23
hmmm, ik zie net dat bij tonefactory die Duesenbergs een stuk duurder zijn geworden. Misschien toch maar een VVG bestellen dan.

Don Olivier
5 januari 2009, 07:58
Iemand bekend met de P90's die gemaakt worden door de Duitse fabrikant Haussel?

http://www.acys-lounge.de/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=62

Ben nog steeds op zoek naar een goede P90 bridge namelijk!

Aan welke eisen moet ie voldoen?
- Vet en helder
- Mooi opschonen, dus niet te schel/dun opschonen

Dus eigenlijk gewoon een PAF type met de helderheid van een single coil!

fredv
5 januari 2009, 23:30
Probeer via ebay P90's uit de jaren 60, of begin 70 (71-72) te pakken te krijgen. Die klinken echt superieur. Ik heb 2 identieke Gibsons, 1 met P90's uit 1971, en 1 met P90's uit 2008. Die ouwe klinken zo veel beter: veel meer output, veel meer warmte, volheid, maar ook scheur.

Orpheo
5 januari 2009, 23:58
Probeer via ebay P90's uit de jaren 60, of begin 70 (71-72) te pakken te krijgen. Die klinken echt superieur. Ik heb 2 identieke Gibsons, 1 met P90's uit 1971, en 1 met P90's uit 2008. Die ouwe klinken zo veel beter: veel meer output, veel meer warmte, volheid, maar ook scheur.

nog meer output?! damn, that will set my amp on fire! De gibson p90's uit 1999 die ik heb, zijn al zo hot. maar ja, ik zou wel een p90 wilen die juist wat minder output heeft, maar wel veel ranziger klinkt, veel puurder, directer, smeriger, nasty... bijna tele-like. nog nooit een p90 gehoord waar ik van dacht, te gekkkk!!!! nja, eeeen keer, maar goed, de gitaar was ook te gek.

telecastermaster
8 januari 2009, 01:29
hmmm, ik zie net dat bij tonefactory die Duesenbergs een stuk duurder zijn geworden. Misschien toch maar een VVG bestellen dan.


Kut, dat is jammer, zeg. Ik wou ook net een paar Duesenbergs kopen. Ze bevallen wel goed namelijk. Iemand een idee waar je ze nog voor 50 euri kunt kopen?