PDA

View Full Version : Napalm in the morning (Sodom)



Megadeth22
12 december 2008, 22:57
Geinig, hoe meer schoolwerk ik eigenlijk moet doen hoe meer van dit soort filmpjes er van mij verschijnen. :hippie:


http://uk.youtube.com/watch?v=ah-T0DO6egA

VHsologitarist
13 december 2008, 09:01
Tja kan eigenlijk niet goed kritiek geven hierop, omdat ik geen metalfan ben. Klinkt iig niet echt moeilijk. Maar jonge.. verwaarloos je school niet hè! Met dit soort filmpjes kun je iig niet je brood verdienen!

Megadeth22
13 december 2008, 12:43
Tja kan eigenlijk niet goed kritiek geven hierop, omdat ik geen metalfan ben. Klinkt iig niet echt moeilijk. Maar jonge.. verwaarloos je school niet hè! Met dit soort filmpjes kun je iig niet je brood verdienen!
Is ook niet echt moeilijk, maar ik kan sinds twee dagen dat splitscreen gebeuren doen dus ik ben druk bezig met dat soort covertjes van gitaar en bass op te nemen :satisfie:

glennshred
13 december 2008, 13:09
Ik heb al is meer van die dubbelfilmpjes gezien op youtube, is wel knap
gedaan..

Men vraag: hoe kan je dat geluid zo duidelijk laten klinken met die volle bass
en je gitaar, neem je op met een microfoon? ik zie dikwijls al is
filmpjes van anderen waar je een verschrikkelijk kamer geluid te horen krijgt
met de gitaar ver op de achtergrond..

Gebruik je daarvoor één of andere dure microfoon?

Cover is knap gespeeld :satisfie:

glennnietaanwezigophetmoment:cheerup:

Megadeth22
13 december 2008, 13:12
Ik heb al is meer van die dubbelfilmpjes gezien op youtube, is wel knap
gedaan..

Men vraag: hoe kan je dat geluid zo duidelijk laten klinken met die volle bass
en je gitaar, neem je op met een microfoon? ik zie dikwijls al is
filmpjes van anderen waar je een verschrikkelijk kamer geluid te horen krijgt
met de gitaar ver op de achtergrond..

Gebruik je daarvoor één of andere dure microfoon?

Cover is knap gespeeld :satisfie:

glennnietaanwezigophetmoment:cheerup:
Ik heb een kabeltje aangeschaft van ongeveer 16 euro (Istudiolink) en die gaat van mijn gitaar rechtstreeks in de lijningang van mijn computer (Macmini). En dan in Garageband kan je al het geluid tweaken (hij komt natuurlijk zacht en clean binnen, maar dit is het eindresultaat). Wel heb ik voor ongeveer 7 euro nog 250 presets gekocht, waarmee ik dus bijv. precies het intro geluid van nothing else matters kan spelen. :satisfie:

Hij kan dus ook bass opnemen, maar die moet ik zelf meer tweaken want ik heb daar maar 15 presets o.i.d. voor.
Het geluid is nog niet optimaal, want ik ben nog een newbie qua mixen van gitaar en bassgitaar geluid, maar het gaat al de goede kant op!

glennshred
13 december 2008, 13:30
Ik heb een kabeltje aangeschaft van ongeveer 16 euro (Istudiolink) en die gaat van mijn gitaar rechtstreeks in de lijningang van mijn computer (Macmini). En dan in Garageband kan je al het geluid tweaken (hij komt natuurlijk zacht en clean binnen, maar dit is het eindresultaat). Wel heb ik voor ongeveer 7 euro nog 250 presets gekocht, waarmee ik dus bijv. precies het intro geluid van nothing else matters kan spelen. :satisfie:

Hij kan dus ook bass opnemen, maar die moet ik zelf meer tweaken want ik heb daar maar 15 presets o.i.d. voor.
Het geluid is nog niet optimaal, want ik ben nog een newbie qua mixen van gitaar en bassgitaar geluid, maar het gaat al de goede kant op!



Ach ja, je hebt het daar al ééns iets over verteld in een thread van mij
sorry.. heb ik weer niet goed opgelet, tis dan ook wel knap gedaan.

Ga in de toekomst ook wel is een youtubefilmpje maken, in filmpjes die ik ooit
voor men pc gemaakt heb plakte ik de audiofile in pinnacle en daarna
playbackte ik er bij :listen:

Gisteren in de saturn prachtige pc gezien van 658 euro geloof ik
5gb werkgeheugen, ga hem volgende maand kopen als ik terug wat geld heb

Men cubase essential is deze week binnen gekomen (snelle levering)

VHsologitarist
13 december 2008, 14:18
Haha, oké, je gebruikt dus geen Adobe Premiere en/of After effects om die splitscreen te krijgen. Ik raad je aan dat programma eens te leren. Kun je nog veel wazigere trucks uithalen, vb: 4 schermen in een beeld... Kun je een hele band opnemen.


gr

Megadeth22
13 december 2008, 14:34
Ach ja, je hebt het daar al ééns iets over verteld in een thread van mij
sorry.. heb ik weer niet goed opgelet, tis dan ook wel knap gedaan.

Ga in de toekomst ook wel is een youtubefilmpje maken, in filmpjes die ik ooit
voor men pc gemaakt heb plakte ik de audiofile in pinnacle en daarna
playbackte ik er bij :listen:

Gisteren in de saturn prachtige pc gezien van 658 euro geloof ik
5gb werkgeheugen, ga hem volgende maand kopen als ik terug wat geld heb

Men cubase essential is deze week binnen gekomen (snelle levering)
Ik playback hier ook hoor, ik doe allemaal heel moeilijk (Neem dingen op in Garageband, deel met ITunes, importeer dat liedje in Imovie, neem mezelf op playbackend, effect erover heen, stuur naar Quicktime.

En dan heb ik mijn filmpje pas haha!

@VH; Haha ja ik kan nog meer effectjes hoor maar dat maakt het bestandje altijd zo ontiegelijk groot (Ik had een donker filmpje, wilde 'm lichter maken, was hij iets van 1,4 GB) :o

VHsologitarist
13 december 2008, 18:15
Door het toepassen van effecten wordt het bestand niet groter. Al is het beeld zwart. De grootte van het bestand is afhankelijk van het formaat waarmee hij opgeslagen wordt: bestandstype, compressie, lengte van het filmpje en resolutie. De inhoudt van de filmpjes hebben dus geen bij-effecten op de grootte van het bestand.

Bij het lichter maken van het filmpje zul je wel iets anders geëxporteerd hebben (ander bestandstype, lengte, compressie of resolutie).

Megadeth22
13 december 2008, 23:53
Door het toepassen van effecten wordt het bestand niet groter. Al is het beeld zwart. De grootte van het bestand is afhankelijk van het formaat waarmee hij opgeslagen wordt: bestandstype, compressie, lengte van het filmpje en resolutie. De inhoudt van de filmpjes hebben dus geen bij-effecten op de grootte van het bestand.

Bij het lichter maken van het filmpje zul je wel iets anders geëxporteerd hebben (ander bestandstype, lengte, compressie of resolutie).
Hmm ik weet niet.. achja. Met dat split-screen effect zijn mijn filmpjes 180 mb ongeveer, en die zet ik in Quicktime om naar een mb'tje of 20-40. En dan upload ik ze.

VHsologitarist
14 december 2008, 19:20
Hmm ik weet niet..

Ik wel anders zeg ik het je niet. Het is immers mijn vak ;) Quicktime sorenson 4 is een goede compressie. Wat je ook kunt doen is dit converteren naar een .flv (normaal doet YouTube dit converteren), maar op deze wijze heb je de compressie zelf in de hand.

Megadeth22
14 december 2008, 20:08
Ik wel anders zeg ik het je niet. Het is immers mijn vak ;) Quicktime sorenson 4 is een goede compressie. Wat je ook kunt doen is dit converteren naar een .flv (normaal doet YouTube dit converteren), maar op deze wijze heb je de compressie zelf in de hand.
Ach het kleiner maken van het file'tje is hetgene waar ik me het minst druk om maak :seriousf: Maar toch.