PDA

View Full Version : Covertje!! John Mayer - Gravity



Luke-wannabe
12 december 2008, 22:21
http://nl.youtube.com/watch?v=7D2W4IJoO-k



Aantal nare nootjes enzo, maar ik vind het hier en daar wel leuk.

Een goede opbouwende solo vind ik nog steeds moeilijk om te spelen, maar ik had niks te doen en ik dacht laat ik eens een covertjes van Sjonnie doen :satisfie:.

Comments en opbouwende kritiek, please! :D

VHsologitarist
13 december 2008, 08:58
Hey Lukie,

Wanneer je een nummer speelt, probeer dan aan een backing te komen. Nu klinkt het al snel onrustig doordat je de solo van Jhon Mayer er doorheen hoort. Maar als ik daardoor heen luister, vind ik je toon mooi. Het heeft wel de warmte die John Mayer ook heeft, alhoewel YouTube je sound een klein beetje verkracht ;). Je speelt wel met gevoel, maar ben niet gecharmeerd van je spel. Het lijkt er af en toe op dat je wat aan rotzooit. Soms speel je ook een paar valse noten, maar dat gaf jezelf ook al aan. Een opbouwende solo spelen is ook moeilijk en al helemaal wanneer je improviseert! Al met al vind ik je het goed doen! Alleen.... ga eens een keer naar de kapper joh! Offuh.. nee misschien hoort dat wel bij je 'imago' ;)

Gr
Fer

Luke-wannabe
13 december 2008, 11:38
Hey thnx!!

Ja backing ben ik nooit zo'n fan van. Ik vind deze versie juist geniaal gespeeld door de andere muzikanten buiten John zelf zeg maar.

Opzich is het wel waar dat ik maar wat aan rotzooi. Zeker in die 2de solo. Hij is natuurlijk vrij lang, en ik vind het echt moeilijk om het boeiend te houden (zo te horen). Ik vind mezelf ook geen geweldige sologitarist.
Opzich weet ik wel wat ik speel en wat ik niet kan spelen qua toonaard en akkoorden. Ik moet zeggen dat ik als ik het terug luister, ook lang niet alles lekker vind (soms zelfs lelijk).

Maar thnx voor de kritiek in ieder geval!


Edit: Ik hoor wel dat het vrij lastig om te horen wat ik nou speel met John er doorheen inderdaad. Erg lastig om de lijn in mijn spel te horen.

Luke-wannabe
15 december 2008, 11:39
Heeft dan niemand kritiek voor mij?

Keesz
15 december 2008, 13:30
vind het erg vet klinken!

Heb je dat scale'tje zelf bedacht? of wat is de naam ervan? geeft een heel vet tintje aan t nummer

Luke-wannabe
15 december 2008, 13:49
Hoe bedoel je? Scale'tje?

Keesz
15 december 2008, 14:26
naja er zit zo'n soort vibe over t nummer heen, beetje moeilijk uit te leggen, doelde op t gebruik van (extra) halve noten enzo, gaf een leuk tintje aan het nummer

Reel Big Fish
17 december 2008, 09:36
Topic opgeschoond.