PDA

View Full Version : Routing GCX en meer



Hubertus
12 december 2008, 18:42
Hallo, ik lees al een hele tijd mee. Nu heb ik zelf vragen. In het weekend ga ik me erin verdiepen maar ik vermoed dat hier mensen aanwezig zijn die het veel sneller kunnen en die mogelijk goede suggesties hebben.

Ik heb een rack met oa. een tuner, wireless, GP3, TC Major en en Mesa Boogie 20/20. Jaja, ik weet het, om bij de club te horen had dat eigenlijk een 2/50/2 moeten zijn en ik heb geen Bag Ends, maar PL cabinetjes, jaja, ik ben PL-fan, aardige gast ook als je niet honderen of meer euro's hebt uitgegeven. Nu hou ik op over die euro's, anders heb ik Mitch aan mijn broek hangen al tijdens mijn eerste post :-).

Dat komt wel een keer die 2/50/2. Mijn voorkeur gaat nu uit naar het uitgebreid kunnen bedienen van de setup. Lees: vervangen FCB1010.

Ik wil het volgende bereiken:
Algemeen: signaal via wireless of kabel (los van het vervolgtraject) en er moet altijd een signaal zijn naar de tuner.

Specifiek:
Direct daarna wil ik het signaal splitten. Of naar een DG-stomp die stereo naar de eindtrap gaat. Of naar:
een compressor (in een loop) die vervolgens naar de GP3 gaat. Het signaal wat hieruit komt wil ik weer splitten.
- droog naar de eindtrap, stereo, (2x mono, dus weer split, (GP3=mono)??)
- en de major in de loop, kill dry on, stereo naar de eindtrap.

De bediening wil ik als volgt inrichten (Ground Control Pro).
8 cc's:
- boost GP3
- EQ GP3
- Mute GP3
- en nog wat... :-), suggesties? Mute DG?, mogelijk reverb?

- compressor (pedaal)
- pitch (Major), voor de detunes
- chorus (Major), voor de flanger
- delay (Major)

De vier patches geeft ik de volgende patches:
- clean VHT
- rhythem VHT
- lead VHT
- clean DG stomp voor mooie proces-achtige cleane bells, best een leuk ding die Stomp, had alleen veel minder ruis in moeten zitten bij de leads (niet bruikbaar wat mij betreft). Zeker prachtig, als je de demonstratie-patches hebt van Joost Vergoossen :-).

Vragen:
Is bovenstaande uberhaupt mogelijk met één GCX?
Volgens mij moeten de CC's ook geen probleem zijn; loop van gcx en cc's binnen de TC major?
Als ik een expressiepedaal aansluit op de GCP, kan deze afhankelijk van het signaalpad het volume van de DG of het andere signaalpad controleren. Nu ik alles serieel heb, zonder de DG-stomp, doe ik dat via de Major, maar hoe moet dat in bovenstaande door de parelleliteit tussen de GP3 en de Major?
Als ik dit kan dan kan ik de mute cc's voor wat anders gebruiken; dan wil ik die cc's programmeren om binnen een patch het kanaal van de GP3 te veranderen.
Neem aan dat het inderdaad het beste is om de compressor in een loop te zetten ipv de send/return van de GP3, die voor een pedaldrawer bedoeld is?
Hebben jullie andere suggesties/routings? Brand los :-). Ik wil hier goed over nagedacht hebben voordat een en ander bekabeld wordt.

Zo dat was mijn eerste post, een aardige toch, niet?

Gegroet,
Hubertus.

hole
12 december 2008, 20:11
Hey

Ik heb je post 4 keer gelezen, en weet nog niet helemaal wat je bedoeld :D. Toch een paar ideetjes van mij.

Als je gewoon een expressiepedaal vooraan in de keten zet (dus gewoon op je pedalboard, niet gekoppeld aan je GCP) dan kun je het volume ongeacht welk pad het signaal aanpassen. Is ook het simpelste denk ik. (enige nadeel is dat het dan pregain is, maar dat zou voor mij niet echt een probleem zijn, misschien voor jou wel)

De compressor zou ik gewoon in de send/return van de GP3 doen, dan heb je een extra loop van de GCX vrij.

Wat betreft het parralel schakelen van GP3 en G-Major heb ik niet helemaal door wat je bedoelt, maar misschien dat je HIER (http://www.voodoolab.com/gcxdiagrams/04-Multiple_Preamps_Stereo_Loops_Stereo_PowerAmp.pdf) iets aan hebt?

Dat niet kunnen switchen tussen 2 kanalen binnen een patch is inderdaad een gemis van de FCB (of je moet geen CC's voor de G-major gebruiken)


P.S. Ik heb geen GCX, ook geen GCP, dus kan zijn dat ik het helemaaal mis heb
P.P.S. Ook al zit ik klaarblijkelijk bij "de club" (whatever that may be) hoop ik dat je er iets aan hebt ;)

Hubertus
12 december 2008, 21:58
Hoi,

Dank voor je reactie. Dat van het volumepedaal lag zo voor de hand dat ik het over het hoofd heb gezien. De sheets van Voodoolab had ik al geprint en ben ik nu aan het bekijken.

Mijn serie vragen wil ik even terugbrengen naar 1 vraag. Laten we net doen of ik alleen een GP3, Major, GCX en een eindtrap heb. Het signaal van de GP3 wil ik altijd droog naar de eindtrap hebben. Daarnaast wil ik de mogelijkheid hebben om de MAJOR (full wet) toe te voegen aan dit signaal. Dit verloopt dus parallel. Kan dit met de GCX? Ik het idee dat dit niet kan en dat ik dan een echte mixer nodig heb.

Groet,
Hub

Bram78
13 december 2008, 09:19
Lijkt mij wel. Kan me voorstellen dat mensen juist in jouw geval minder snel naar een mixer zullen grijpen omdat juist een mixer je in staat stelt je wet-level te bepalen. En aangezien jij full-wet wilt?!?

Ik heb je post niet vier keer gelezen maar begrijp ook niet helemaal wat nu eigenlijk de bedoeling is en waarom er een GCX aan te pas moet komen...
Waarom een externe loop gebruiken als de GP3 die ook heeft?

hole
13 december 2008, 23:06
Wat bedoel je trouwens met " full wet", enkel het wet signaal, of het dry signaal met daarover de effecten??

Als je bedoelt: OF alleen GP3 OF GP3 en G-major serieel kan dat met de GXC

GCX kan je kanaal splitsen. op de achterkant zit een gitaar out en feed through. Als je de feedthrough aan de voorkant niet gebruikt, dupliceert de achterste feedthrough het signaal van de input.

De setup wordt dan:

GP3l => GCX => Guitar out => Loop1, send naar linker input Gmajor, Linker output Gmajor naar de return. => linker kanaal poweramp

Feed through, => loop2 maar dan voor het rechter kanaal.

Zonder loops: dry, met loops : dry+wet

Zoiets? Da's wel serieel, maar is volgens mij wat je bedoelt.

Edit: plaatje
http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/GCX.gif

Edit2: Bovenstaande werkt trouwens niet, want je hebt kill-dry on. Ik zal er nog eens over nadenken, maar denk dat je eerder een mixer dan een GCX nodig hebt.

Hubertus
14 december 2008, 12:18
Hallo,

Wat ik bedoelde is met full wet was dat ik altijd het droge signaal heb maar DAARBIJ de major met kill dry on (de MAJOR dus op wet). Dus een parallelopstelling.

Gisteren heb ik de handleiding doorgebladerd en de sheets bekeken van Voodoolab. Ik weet nu hoe ik een en ander ga aansluiten. Echter, het parallel aansturen gaat m.i. niet via de switcher, daarvoor zou ik echt een mixer nodig hebben. Ik kijk of ik straks ook een plaatje kan maken met mijn opstelling. Een plaatje zegt meer dan woorden.Kan ik alleen maar een plaatje invoegen als ik deze ergens op internet heb staan?

In woorden:
<wireless> - <feed thru achterkant> - <via feed thru voorkant naar pedalboard VOL en WAH> - <guitar in GCX> - <loop 1: COMPRESSOR> - <output loop naar GP3 AUX IN>. Vanuit de GP3 gebeurt het volgende:

<GP3 FX SEND naar tuner>
<GP3 AUX OUT naar DG> - <output DG naar return Loop 2>
<GP3 OUTPUT naar input Loop 2>
Loop 3: FX1 mono
Loop 4: FX2 Links
Loop 5: FX2 Rechts

Loop 1: schakelt de compressor aan/uit
Loop 2: selecteert GP3 of DG
Loop 3: schakelt FX1 aan/uit
Loop 4: schakelt FX2 links aan/uit
Loop 5: schakelt FX2 rechts aan/uit

Na tientallen schetsen kom ik hierop uit.

Groet,
Hub