PDA

View Full Version : Soleren met behulp van arpeggio's



Yanniick
12 december 2008, 17:43
Hallo allemaal, ik had een vraag..

Ik kan wel zeggen dat het me meestal wel aardig lukt op te improviseren over diverse backingtracks, maar af en toe heb ik een beetje het gevoel alsof ik in de toonladders blijf hangen, phrasen lukt al erg goed, en het is niet zo dat ik alleen maar toonladders op en neer speel zo snel mogelijk.. Maar ik zou toch 'ns willen proberen wat ik erg vaak zie en lees dat je soleert door middel van arpeggio's.. En dat je de akkoorden van de backingtrack volgt. Zodat je bijvoorbeeld zonder backing track toch zou horen wat het akkoorden schema is. Bij de video: Melodic control van marty friedman word hier een beetje over uitgelegd.

Ik zou toch willen weten hoe je daar goed mee kan oefenen en wat nou belangrijk is om dat te leren allemaal.. En mischien heb je een filmpje waar er op in word gegaan. Of goeie tips, of mischien een lesje ofzo!

Bij voorbaat dank!!

Yannick

Guitarmania
12 december 2008, 19:41
In wezen zou je gewoon eens kunnen beginnen met een 3 akkoorden liedje. Pak um beet een blues. Met een blues raak je ook meteen hard aan de slag. De meesten zijn gewend om daar gewoon met een penta overheen te gaan, ongeacht het onderliggende akkoord. Als je een simpele majeurblues arpeggiomatig benadert wordt het een heel ander verhaal, met alle modulaties van dien.

Yanniick
13 december 2008, 17:28
Thanks :)!

Nog meer tips ofzo?