PDA

View Full Version : Fender hot rod deville/Twin/Vox AC-15 vraagje



Rbe3
12 december 2008, 17:31
Vandaag heb ik een hot rod deville getest, hij stond te koop voor 1008 (nieuw) er stond ook een Fender Twin 2dehands voor 750 (het heeft wat scheurtjes in de tolex maar intern is hij perfect in orde, dit lijkt mij een koopje?) en ik heb ook nog een Vox AC15 CC1x getest, hij was ook tweedehands voor ongeveer 550€. Ik zou toch eens graag jullie mening weten. Hierbij heb ik een paar vraagjes:

Welke fender klinkt het mooist door pedaaltjes, de deville of de twin?

Ik vond dat de vox AC15 mooi klonk op overdrive maar clean vond ik hem niet echt warm klinken, klinkt een AC30 warmer?

Kan zo een AC15 boven een drumstel geraken op kleine repetities?

Wat is algemeen de beste versterker qua kwaliteit?

Alvast bedankt!

gerwin
12 december 2008, 17:43
Ik speel nu een jaartje op een AC15 cc1, daar zat zo'n Warfedale speaker in. Deze heb ik vervangen voor een V30 en dat gaat erg goed. In de oefenruimte heb ik genoeg volume, en in kleine kroegen lukt het ook nog wel, maar op de wat groter podia's is het wat krap. Ik heb zelfer geen last mee omdat alles versterkt en ik zel met in ear speel.

humbucker
13 december 2008, 12:20
Ik vond dat de vox AC15 mooi klonk op overdrive maar clean vond ik hem niet echt warm klinken, klinkt een AC30 warmer?



Dat vind ik gek, ik vind het clean net het beste gedeelte van de amp. Klinkt toch wel echt warm imo. Maar hey, meningen kunnen nu eenmaal verschillen.

johanb
13 december 2008, 12:51
De AC 15 heeft in mijn beleving 1 sweetspot, en naast een fender zal hij denk ik niet zo helder klinken.De AC 15 heb ik ingeruild voor een AC 30, die klinkt hoe je hem hebben wil ,lief,bruut ,warm, helder behalve zware scheur zit er alles in ,maar dit is volgens mij en wie ben ik...

jan_bervoets
13 december 2008, 16:06
de deville slikt goed pedaaltjes , als ik mensen een deville zie gebruike is er meestal toch wel een pedaaltje bij om toch een mooie overdrive te krijge en deze gaan zeker luid genoeg ! + is hij niet zo veel duurder dan een hot rod die iets minder warm klinkt .

Gjalt
14 december 2008, 13:31
Ik heb de AC15 nooit gehoord maar de keuze tussen die andere 2 lijkt me makkelijk.

Ik zou zelf voor de twin reverb gaan met wat pedaaltjes voor. Ik heb op beide versterkers gespeeld (verschillende vrienden van me hebben 1 van beide) en een twin heeft een toch wat meer fender geluid dan een deville. maar de vraag is maar, wat voor geluid zoek je.

Comfortably Daniel
14 december 2008, 15:02
Inderdaad...de Twin zal het beste met pedaaltjes samen gaan. Super cleane versterker en de fender sound natuurlijk.

the sure thing
14 december 2008, 15:36
Inderdaad...de Twin zal het beste met pedaaltjes samen gaan. Super cleane versterker en de fender sound natuurlijk. En EUR 750 voor een twin die OK is, is niet duur. Behalve als het de Twin is met rode knoppen (de zg. The Twin). Als het de Twin reverb is (waarsch. de reissue) is het helemaal OK!

Rbe3
14 december 2008, 17:07
Het gaat hier om een Fender Twin Amp, niet om "The Twin" of Twin reverb!

Gjalt
14 december 2008, 17:52
Over de twinamp kan ik niks zeggen. alleen wel dat als ik de nieuwprijs zie dat die dingen nog ongeveer 1000 euro duurder zijn dan de prijs waarvoor jij 'm kan kopen.

Realeigo
14 december 2008, 22:40
Ik heb zelf weinig ervaring met Fender versterkers.

Maar mn gitaar leraar prefereert een Twin boven de Twin reverb heeft hij me verteld.

Ik denk dat ik binnenkort toch maar een wat fenders moet gaan proberen.

Comfortably Daniel
15 december 2008, 10:48
De Twin Amp is inderdaad ook niet verkeerd. En tjah...het is maar net wat je mooi vind klinken. Ik heb liever de Twin Reverb.

En €750,- is zeker niet duur.

heavy-metal-thunder
15 december 2008, 17:36
Vandaag heb ik een hot rod deville getest, hij stond te koop voor 1008 (nieuw) er stond ook een Fender Twin 2dehands voor 750 (het heeft wat scheurtjes in de tolex maar intern is hij perfect in orde, dit lijkt mij een koopje?) en ik heb ook nog een Vox AC15 CC1x getest, hij was ook tweedehands voor ongeveer 550€. Ik zou toch eens graag jullie mening weten. Hierbij heb ik een paar vraagjes:

Welke fender klinkt het mooist door pedaaltjes, de deville of de twin?

Ik vond dat de vox AC15 mooi klonk op overdrive maar clean vond ik hem niet echt warm klinken, klinkt een AC30 warmer?

Kan zo een AC15 boven een drumstel geraken op kleine repetities?

Wat is algemeen de beste versterker qua kwaliteit?

Alvast bedankt!

je hebt PM...