PDA

View Full Version : stratje modden



Nocki
12 december 2008, 15:20
Hoi,

Ik heb een squiertje wat ik wil gebruiken voor de dingen waar ik mn andere gitaren niet mee naar toe wil nemen. Ik zal m ook eens laten liggen en dan is dat kwa diefstal wat minder gevoelig.

Dingen die ik wil veranderen zijn:

humbuckers erin
shielden
nieuwe tuners

zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?
Ik weet totaal niks van stratjes en hoop geen fouten te maken.
Kwa humbuckers weet ik dat ik f-spaced buckers moet hebben. klopt dat?

iemand nog verder ideeen wat ik absoluut moet doen of niet moet doen. vergeet ik nog iets?

JeroenSchaaf
12 december 2008, 15:30
Top kammetje eventueel vernieuwen? en een nieuwe tremelo? of tremelo vast zetten?

( Als die snel ontstemt ? )

Rutger
12 december 2008, 15:31
Sowieso even de potmeters en wiring vervangen, is een kleine moeite en kan best verschil maken

Nocki
12 december 2008, 15:44
Heel goed! topkammetje en tremolo was ik vergeten. Zo zie. best een vraag waar ik al veel mee had gevonden met dezoekfunctie maar dit was er door geslipt...

Tremolo zal ik waarschijnlijk wel vast moeten gaan zetten idd....

Nieuwe potmeters en bedrading zal ook wel gaan gebeuren. Ik twijfel nog of ik geen input aan de onderkant maak... Ik vind de input op de body niet echt handig... Maar daar denk ik nog over na.

Ik twijfel ook nog of ik 2 humbuckers erin zet of 3 (gewoon voor de lol) of HSH doe. Ik zou dan met aan en uit switches gaan werken waarschijnlijk. Ook alleen ene volume pot ipv de combinatie van 3 pots die er nu in zit...

Zou een compleet nieuwe brug ook een optie zijn? of is dat zo snel niet nodig?

Ht is een goedkope squier bullit maar hij speelt gewoon erg fijn.

Disndag mee genomen naar de oefenening en ik heb me rot gelachen door het gepiep en gefluit van de elementen bij de high gain stukjes... :)

marc_o
12 december 2008, 15:44
Waarom al die moeite voor iets wat je volgende week weer te koop zet?


:hippie:

JeroenSchaaf
12 december 2008, 15:47
Wat voor tuners ga je er op gooien?

En voor tremelo Wilkinson vs100

Nocki
12 december 2008, 16:01
Waarom al die moeite voor iets wat je volgende week weer te koop zet?


:hippie:

Die opmerking zit vast bij jou onder <shift-insert> :)


Wat voor tuners ga je er op gooien?

En voor tremelo Wilkinson vs100

Geen idee. Dat is de vraag nog. heb jij een idee?

toneblo
12 december 2008, 17:20
Misschien een klein detail;

Hoe wil je dat hij gaat klinken?!:???:




Ik zie hier allemaal opties voorbij komen waarvan ik denk; tja, ga je daar wel een happy feeling aan over houden? ( 3 humbuckers in een strat... ):o

Vergeet niet dat een strat je terug geeft wat je erin stopt ( lees spel ).
Als je wilt dat ie ook als een goede american gaat klinken, moet je eens aan ome keith vragen hoe je dat op kunt lossen.
I.d.d. electronica, maar ook constructie hals-pocket is van belang, welk "plankie "heb je mee te maken ( houtsoort ).
Hoe is de line-out van plank op hals... Fretten?!
Ik noem zomaar een paar dingen...



Kortom, je wilt nogal een hoop geld uit geven terwijl je nog niet eens goed weet wat je horen wilt...... Wat is je sound?! ( trademark ).

Voor vragen sta ik altijd klaar

JeroenSchaaf
12 december 2008, 17:27
Sperzel locking tuners! :D

En een stratje met humbuckers is niks mis mee hoor!

toneblo
12 december 2008, 17:29
En een stratje met humbuckers is niks mis mee hoor!
True! .... maar 3 stuks?!!!!
:dontgeti:

JeroenSchaaf
12 december 2008, 17:31
True! .... maar 3 stuks?!!!!
:dontgeti:

ach waarom niet! :cheerup:

Wat voor stijl wil je er van maken Nocki? beetje supper stratje?

Nocki
12 december 2008, 17:33
Bedankt voor de serieuze reactie. Over een aantal dingen heb ik idd niet nagedacht. In principe is het genoeg als de gitaar lekker speelt en klinkt. het is voor die momenten dan ik speel over andere goedkope rommel (lees Marshall :) ) en op momenten dat ik gewoon niet mn gibsons mee wil nemen.
Als het niet piept en rondzingt en gewoon goed klinkt ben ik tevreden. Een echte stratsound is niet wat ik zoek. Het moet gewoon goed zijn en aangezien ik van de sound van HB's hou gooi ik die erin. clean en drive moeten goed zijn en thats it.
De bedoeling is uiteindelijk om een leuk goedkoop gitaartje te hebben. Dus alles zal 2ehands zijn wat er in gaat. Het moet wel goed zijn dus andere squier zooi zal ik er niet op gaan zetten natuurlijk.


3 is idd niet nodig maar wel gewoon leuk. Als gebuik ik het nooti is het wel grappig. misschien met een brian may schakeling ofzo... :)

Nocki
13 december 2008, 12:19
ach waarom niet! :cheerup:

Wat voor stijl wil je er van maken Nocki? beetje supper stratje?


Daar lijkt het wel op te gaan lijken idd. :)

Ik zoek nu al een paar dagen op het net naar 2ehands humbuckers maar volgens mij worden er gewoon de hoofdprijs gevraagd voor elementjes van niks. Misschien toch een goed idee om gewoon op thomann.de te bestellen ofzo...

Kunnen het voor nek en brug gewoon F-spaced elementen zijn?

En hebben er mensen nog tips kwa elementen?

Nocki
15 december 2008, 17:21
Ik heb vandaag eens even mn fantasie de vrije loop gegeven. Niet dat het dit persee moet worden maar gewoon eens lekker dromen.

Stratje. 3 humbuckers.

elke humbucker een eigen aan/uitschakelaar en een eigen fase schakelaar.

Boven elk element 2 3mm leds (rood en geel?)met mooie chrome ledhouders (waarbij de led uitsteekt zodat je het wel ziet als tie brand. Rood is aan geel is uit fase :)

1 volume knop en een drukschakelaar(moment) waarmee je het signaal uit zet... Misschien nog een buffer erin en dit alles aangedreven door een 9v batterij.

Tis niet echt een serieus idee maar lijkt me wel lachen om het te maken...

Ik ben ook nog even aan het kijken of het mogelijk is een sustainer zelf te bouwen. Zou ook wel leuk zijn om die erin te hebben... Maar of dat mogelijk is... :)

JeroenSchaaf
15 december 2008, 17:23
haha gaaf man! dat idee! gewoon doen!:cheerup:

toneblo
15 december 2008, 18:51
Boven elk element 2 3mm leds (rood en geel?)met mooie chrome ledhouders (waarbij de led uitsteekt zodat je het wel ziet als tie brand. Rood is aan geel is uit fase :)


....en jij dan nog een HELE GROTE "Fucki" of "Verzakkie " bril op om geen lasogen te krijgen!!.... of niet?!!:seriousf:





...als het zo'n strat moet worden: wel lachuh!!:blast:

Nocki
15 december 2008, 19:10
hihi. daarom geel en rood omdat die niet zo heel fel zijn. Blauw en paars was pas erg :)
De leds branden naar voren dus het publiek zou dan een zonnebril nodig hebben. Ik zelf zie alleen de top van de led dus heb geen last ervan... misschien toch maar blauw dan :)

Ik zit nog te twijfelen tussen 4 humbuckers of 3... 4 zou echt zijn voor de stoerdoenerij (ook leuk) maar 3 geeft ruimte aan een eventuele sustainiac...

Ook zou het mogelijk zijn een piezzo te doen... wie weet...

toneblo
15 december 2008, 19:13
4 is "the Bom!! "


Hail to the man with his 4 humbucking sweetspots!!!:blast:







...... doe het, je bent dan wel redelijk "anders"!!!

Ace 1.15.19
15 december 2008, 19:16
Om het dan helemaal kermis te maken kun je er net als Koen Bussemaker van het forum een VU-meter in zetten.

YouTube filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=HjOF1tgkMM4)

Nocki
15 december 2008, 19:43
hihi... geweldig!

Il_Falco
15 december 2008, 20:41
is het technisch niet mogelijk om 4 hb's erin te zetten en met een pot te switchen tussen verschillende wet/dry settings? pannen, ja pannen was het woord ik zocht...

van links naar rechts:

HB1 - HB1&2- HB1&2&3 -HB1&2&3&4 - HB2&3&4 - HB3&4 - HB 4

Of is dit technisch gezien niet mogelijk?:seriousf:
MAn, dan zou je pas rocken! :blast:

Ash ketchum
15 december 2008, 22:53
Graphtech brugzadels aka stringsavers, schijnen ietsje meer sustain te geven en beperken ook het knappen van de snaren. Heb ik ook op mijn cheapo squier gezet.

Nocki
16 december 2008, 08:31
is het technisch niet mogelijk om 4 hb's erin te zetten en met een pot te switchen tussen verschillende wet/dry settings? pannen, ja pannen was het woord ik zocht...

van links naar rechts:

HB1 - HB1&2- HB1&2&3 -HB1&2&3&4 - HB2&3&4 - HB3&4 - HB 4

Of is dit technisch gezien niet mogelijk?:seriousf:
MAn, dan zou je pas rocken! :blast:

de vraag is ga je dan blenden of ga je ze bij elkaar op tellen? Ik gebruik dit bij mn les pauls ook niet dus denk dat ik het toch bij toggleswitches houdt.



Graphtech brugzadels aka stringsavers, schijnen ietsje meer sustain te geven en beperken ook het knappen van de snaren. Heb ik ook op mijn cheapo squier gezet.

Ja. zou ook kunnen idd. ik denk nog om te gaan zoeken naar een leuke brug voor erin... of ik zet deze vast of er komt iets van een FR achtige in... ben er ngo niet over uit..


ondertussen is de strat klaar voor het begin van de verbouwing. Ik heb de zwembad routig nog wat vergroot... :)

http://img185.imageshack.us/img185/3725/26999158ge8.jpg

Il_Falco
16 december 2008, 08:40
wat is het voordeel van blenden tov bij elkaar optellen? signaal verlies?

Nocki
16 december 2008, 08:41
blenden heb je echt een mix van de sounds. bij elkaar optellen krijg je ook een volume versterking.
zeg maar in serie of paralel.

Il_Falco
16 december 2008, 08:48
je zegt dat je ze gaat togglen dan, in welke volgorde? hoe ga je solderen? hoeveel schakelaars ga je gebruiken?

(:)sorry voor de vragen hoor, kwil gewoon een volledig verslag van je bouwactiviteit :satisfie:)

pueblo
16 december 2008, 20:29
de kleur doet me direct hieraan denken
http://www.stars-music.fr/images_magasin/10339_image_med_epiphone_g400custom_antiqueivory.j pg

Nocki
17 december 2008, 08:10
ik zit te dneken aan dit:

http://img381.imageshack.us/img381/5640/schemabjpgmo3.jpg

als er 4 pu's in komen is dat alleen meer van hetzelfde. een eventuele fase schakeling ou bijna hetzelfde werken... ik denk alleen dat er 3 pu's in gaan komen. Ik zou dan ruimte over hebben voor een sustainer... Alleen snap ik nog niet echt alle info die ik over de sustainers heb gevonden...

G.G.
17 december 2008, 16:58
ik zit te dneken aan dit:

http://img381.imageshack.us/img381/5640/schemabjpgmo3.jpg

als er 4 pu's in komen is dat alleen meer van hetzelfde. een eventuele fase schakeling ou bijna hetzelfde werken... ik denk alleen dat er 3 pu's in gaan komen. Ik zou dan ruimte over hebben voor een sustainer... Alleen snap ik nog niet echt alle info die ik over de sustainers heb gevonden...

Die sustainer wordt erg krap denk ik. een optie kan zijn om de halshumbucker te vervangen door eentje in singlecoil formaat en deze samen met de sustainer in 1 humbuckerring te monteren (zie een van de projecten van Charlotte).

Nocki
17 december 2008, 18:21
Die sustainer wordt erg krap denk ik. een optie kan zijn om de halshumbucker te vervangen door eentje in singlecoil formaat en deze samen met de sustainer in 1 humbuckerring te monteren (zie een van de projecten van Charlotte).

Kan best idd. Als ik goed gemeten heb passen er 4 humbcuekrs in dus het zou misschien net kunnen maar het hoeft niet natuurlijk.

Vandaag is de 2e stap gemaakt. er zitten nu netjes 6 fender tuners op. kon ik 2ehands kopen dus dat moet beter zijn dan wat er op zat. voelt in ieder geval al een stuk zwaarder aan.

Nu nog de humbuckers en de rest van de spullen bestellen...

JeroenSchaaf
17 december 2008, 18:37
Ga het topic zeker weten even volgen!

G.G.
17 december 2008, 19:16
Heb je er rekening mee gehouden dat 4 humbuckers aardig wat stringpull gaan veroorzaken (mogelijk is dit effect merkbaar).

budje
17 december 2008, 19:30
Heb je er rekening mee gehouden dat 4 humbuckers aardig wat stringpull gaan veroorzaken (mogelijk is dit effect merkbaar).

t kan!!!!!!!!!!!!!!!!! (http://www.rockandrollweekend.com/Nigel%20-%20top.jpg)

Nocki
18 december 2008, 17:01
Heb je er rekening mee gehouden dat 4 humbuckers aardig wat stringpull gaan veroorzaken (mogelijk is dit effect merkbaar).


Ik heb daar vaker van gehoord (strateritus?) maar nog nooit zelf iets van ondervonden. misschien loop ik er tegen aan... ik ben erg benieuwd.

Vandaag zijn de onderdelen besteld...
onderdelen voor de diy sustainer
onderdelen voor de element schakelingen
alle leds en andere zooi.

Daarnaast ook nog 2 pedalen Flowerbooster en rangemaster.

Een inbouw germanium buffer heb ik nog liggen dus ook die gaat er in samen met aan/uit knoppies en een led :)

Ik hoop nu zsm de elementen en onderdelen in huis te hebben. 1 F-spaced element heb ik al. nu nog 3... :)

http://img122.imageshack.us/img122/7659/stratjebv9.jpg

Ook heb ik vandaag zilverpapier in de body geplakt. weet niet waarvoor maar had eens gelezen dat dat goed is om te doen. eene meneer faraday ofzo heeft dat gezegd... klopt dat? :)

Ook heb ik de trem erop gezet Achter de trem is precies genoeg ruimte voor de 9v batterij dus dat komt ook weer goed!


http://img122.imageshack.us/img122/1522/stratje2vs6.jpg


http://img258.imageshack.us/img258/328/stratje3if2.jpg

barno
18 december 2008, 17:54
Al es nagedacht over het waarom van de lege ruimte achter het tremblock? Alleszins niet bedoeld als opslagruimte voor bv een batterij, tenminste als je wil dat de trem goed werkt.

Nocki
18 december 2008, 18:04
Al es nagedacht over het waarom van de lege ruimte achter het tremblock? Alleszins niet bedoeld als opslagruimte voor bv een batterij, tenminste als je wil dat de trem goed werkt.

Als je kijkt naar de wijze waarom de veren vast zitten kan je zien dat ik de trem niet ga gebruiken. Ik ben wel van plan om redelijk orignieel te laten maar ik ga m niet echt gebruiken zoa.s het hoort... :) maar bedankt voor je opmerking. zou niet fijn zijn om daar later pas achter te komen.

barno
18 december 2008, 19:33
Als je kijkt naar de wijze waarom de veren vast zitten kan je zien dat ik de trem niet ga gebruiken. Ik ben wel van plan om redelijk orignieel te laten maar ik ga m niet echt gebruiken zoa.s het hoort... :) maar bedankt voor je opmerking. zou niet fijn zijn om daar later pas achter te komen.


ik zie niks raars aan die veren hoor, mss wat straf ingesteld, ok maar soit. Nu als je de trem helemaal niet gebruikt, zou ik de veren weglaten en het blok gewoon klemmen met een stuk hout zoals gebruikelijk.

niekb
18 december 2008, 19:55
Dat wordt wel een spannend stratje!

Hoe ga je dat doen met de slagplaat? Kan je er 4 in kwijt zonder ringen? Ik neem aan dat ze helemaal tegen elkaar aan komen te zitten. Je krijgt dan een soort van badkuiprouting in je slagplaat.

Nocki
18 december 2008, 20:29
ik zie niks raars aan die veren hoor, mss wat straf ingesteld, ok maar soit. Nu als je de trem helemaal niet gebruikt, zou ik de veren weglaten en het blok gewoon klemmen met een stuk hout zoals gebruikelijk.

heb ik idd express niet gedaan. Eerst even proberen wat ik in gedachten heb... de tremelo krijgt pas meer aandacht als de gitaar "af" is.


Dat wordt wel een spannend stratje!

Hoe ga je dat doen met de slagplaat? Kan je er 4 in kwijt zonder ringen? Ik neem aan dat ze helemaal tegen elkaar aan komen te zitten. Je krijgt dan een soort van badkuiprouting in je slagplaat.

idd. spannend stratje. ook voor mij want dit is mn eerste over de top project :)

Het zal idd een zwembad routing worden. als ik goed uit heb gemeten is er genoeg ruimte voor 4 humbuckers.
Toevallig heb ik onder tussen bij elkaar 7 humbuckers gevonden waarvan 4 van hetzelfde merk met hetzelfde uiterlijk. ( als het goed is).
De andere 3 humbuckers die ik teveel heb worden dan misschien voor een ander project en anders gaan ze de verkoop weer in. Erg leuk om te doen dit.
Ik twijfel nog over een nieuwe slagplaat of deze verbouwen... komt vast wel goed :)

Nocki
20 december 2008, 12:16
http://img386.imageshack.us/img386/4634/strateritusks0.jpg

Vandaag zijn de elementen en alle onderdelen van newtone binnen gekomen.

Even de oude slagplaat voorzien van wat gaffa tape :) en ze er even in gezet.

De bedoeling is om een neiuwe slagplaat te maken ervoor maar eerst wil ik zeker weten dat alles op de goede plaats komt ze zitten en dat ik niets verziek...

strakjes verde rmet de elementen aan sluiten. Pas als alles kwa controlls een plektje heeft ga ik de leds enzo doen. maar eerst zorgen dat de gitaar het doet! :)

Nocki
20 december 2008, 18:00
Ondertussen alles maar even aangesloten om te kijken of het werkte... en jahoor. :)

http://img386.imageshack.us/img386/1041/stratafwe1.jpg

Alles op deze manier aangesloten werkt feilloos en nu kunnen we weer verder naar de volgende stappen...

Aantal dingen die ik waarschijnlijk anders ga doen. zijn de bedrading van de humbuckers (serie paralel en fase. 4 humbuckers achter elkaar zijn leuk maar paralel naast elkaar doet het eigenlijk niet veel meer dan er leuk uit zien :)

Ik ben nog niet met de kill switch aan de gang gegaan of de leds want ik wou eerst weten hoe het was...

JeroenSchaaf
20 december 2008, 18:08
Ondertussen alles maar even aangesloten om te kijken of het werkte... en jahoor. :)

http://img386.imageshack.us/img386/1041/stratafwe1.jpg

Alles op deze manier aangesloten werkt feilloos en nu kunnen we weer verder naar de volgende stappen...

Aantal dingen die ik waarschijnlijk anders ga doen. zijn de bedrading van de humbuckers (serie paralel en fase. 4 humbuckers achter elkaar zijn leuk maar paralel naast elkaar doet het eigenlijk niet veel meer dan er leuk uit zien :)

Ik ben nog niet met de kill switch aan de gang gegaan of de leds want ik wou eerst weten hoe het was...

heej gaaf man!

kun je eens een foto posten van iets dichterbij, voornamelijk de slagplaat?

barno
20 december 2008, 18:14
doet me wat denken aan deze

http://www.ernieball.com/images/clb/spinaltap.jpg

Nocki
20 december 2008, 18:15
klikkerdeklik


http://img75.imageshack.us/img75/5271/img8708nm0.th.jpg (http://img75.imageshack.us/my.php?image=img8708nm0.jpg)

forceps
20 december 2008, 18:22
Zijn dat Carvin elementen?

Nocki
20 december 2008, 18:24
ja. idd carvin elementen.

JeroenSchaaf
22 december 2008, 09:10
En hoe klinkt het nocki?

Of moet je de rest nog aansluiten?

Nocki
22 december 2008, 09:21
hihi. het klinkt geweldig maar ik moet zeggen dat alles geweldig klinkt over de CAE dus ik wacht even de eerste keer af dat ik over de avt150 speel. Dit is nog even de test op stelling maar ik verwacht het neit zo te gaan doen.
4 humbuckers zien er geweldig uit maar het geeft niet zo heel veel meer sounds. een humbucker uit fase of een humbucker in seri vindt ik ook niet zo heel veel toevoegen dus ik denk dat ik straks een slagplaatje koop er er 2 humbuckers in gooi.
De eruimte die er dan over is zal ik benutten voor een buffer en een booster en dat soort geintjes. en natuurlijk de ledjes :) als ben ik daar nog niet zo heel zeker van :)

JeroenSchaaf
22 december 2008, 09:24
Hahah!

Owke dan ;) 2 Humbuckers zijn ook gaaf!

pueblo
22 december 2008, 10:47
gooi er drie in, dat ziet er heftiger uit dan 2

JeroenSchaaf
22 december 2008, 11:44
Is dit niet heftig?;)
http://img241.imageshack.us/img241/7894/dsc0800bn3.jpg

Nocki
22 december 2008, 11:46
Is dit niet heftig?;)
http://img241.imageshack.us/img241/7894/dsc0800bn3.jpg


nee. niet echt :) er kunnen nog loads of ledjes, toggles en effectjes ingebouwd worden!

Een strat is er om te verzieken...

DeiDRagonas
22 december 2008, 22:25
Is dit niet heftig?;)


JA!

Als er een Gibson body om die humbuckers had gezeten wel ja!

Lol.. R.

JeroenSchaaf
22 december 2008, 22:27
JA!

Als er een Gibson body om die humbuckers had gezeten wel ja!

Lol.. R.

Ja dat kan ook, maar zou echt zonde zijn ;)

Ledjes zijn cewl Nocki! Absoluut doen!

Nocki
26 december 2008, 10:27
Ja dat kan ook, maar zou echt zonde zijn ;)

Ledjes zijn cewl Nocki! Absoluut doen!

Nou bij deze dan.

http://img224.imageshack.us/img224/5112/stratafitusiy6.jpg

http://img387.imageshack.us/img387/9310/stratafitus1in2.jpg

3 elementen dit keer. 3x on off met rode led.
1x fase switch met groene led (nek pu) en 2 x sc schakeling op de nek en midden pu.

Meer is niet nodig wat dat heb ik nooit mooi gevonden.

De nek pu kan dus uit fase met de brug en het midden pu. En de nek pup kan single in combi met het midden pu.

Dit werkt en nu weer rommelen met de knoppen voor aan uit (op dit moment op de onderste tone regeling plaats) en de buffer en booster in bouwen...

erg leuk om te doen maar ik merk wel dat functionaliteit voorgaan boven leuk spelen... :) en dat is maar goed ook. wel leuk om te zien dat je dit soort dingen heel makkelijk zelf kan met een beetje jezelf erin verdiepen enzo!

Henri H
26 december 2008, 11:48
Leuk project!
Ik vond 4 PU's toch vetter lijken. ;)
Waarom zit het middelste element niet "mooi" in het midden?

Nocki
26 december 2008, 11:52
Dit is weer op een ander slagplaatje gedaan en nog niet de uiteindelijke versie.
Ik ben nog steeds aan het kijken en rommelen wat ik wil...

PU zit niet in het midden omdat ik de bestaande gaten heb gebruikt om te vergroten. Dat is neit zo;n probleem want dat kan alle kanten op maar de schroefgaatjes erbijven zijn niet meer weg te halen vandaar de keuzen om de schroefgaten te vullen met de leds.

T verdient niet de schoonheids prijs maar vindt dit zelf wel mooi eigenlijk. leuker dan precies in het midden :)..

Nu weer verder rommelen ermee!

JeroenSchaaf
26 december 2008, 12:13
hahaha goed bezig man! ziet er leuk uit! ben benieuwd naar het ''eind'' resultaat!

macwilliams
29 december 2008, 09:13
Nu weer verder rommelen ermee!


Welk aansluitschema heb je gebruikt?
Ik ben ook bezig met het opbouwen van een slagplaat
gevuld met 2 dimarzio's 2x mega drive en 1x DP 102.

De DP 102 wordt gebruikt in de brug.

Nu wil ik dus eigenlijk dat ze alle splitbaar zijn
en daarna gewoon naar een 5 standen schakelaar.
Ik weet namelijk niet wat dat uit fase moet toevoegen

jij wel????


Dus wat wil ik?

stand 1 v 5= Brug (splitbaar door mini switch)
stand 2 v 5= Brug +mid (elk splitbaar door separate ms)
stand 3 v 5= mid (splitbaar door ms)
stand 4 v 5= mid +hals (splitbaar door separate ms)
stand 5 v 5= hals (splitbaar door ms)

Geeft dit een beetje diversiteit? Ik heb geen idee wat ik moet verwachtten
dus wat was het resultaat bij jou?

Verdere bruikbare input wordt op prijs gesteld:dontgeti:

Nocki
29 december 2008, 10:02
Welk aansluitschema heb je gebruikt?
Ik ben ook bezig met het opbouwen van een slagplaat
gevuld met 2 dimarzio's 2x mega drive en 1x DP 102.

De DP 102 wordt gebruikt in de brug.

Nu wil ik dus eigenlijk dat ze alle splitbaar zijn
en daarna gewoon naar een 5 standen schakelaar.
Ik weet namelijk niet wat dat uit fase moet toevoegen

jij wel????

Ik heb geen schema gebruikt. Gewoon even goed nadenken en wat hulp vragen als je iets neit zeker weet helpt enorm.
als je een element ten opzichte van een ander uit fase zet krijg je een wat neuzig geluid. Is niet zo heel erg bruikbaar maar kan soms wel leuk zijn. Het is iets wat brian may wel vaker gebruikt.



Dus wat wil ik?

stand 1 v 5= Brug (splitbaar door mini switch)
stand 2 v 5= Brug +mid (elk splitbaar door separate ms)
stand 3 v 5= mid (splitbaar door ms)
stand 4 v 5= mid +hals (splitbaar door separate ms)
stand 5 v 5= hals (splitbaar door ms)

Geeft dit een beetje diversiteit? Ik heb geen idee wat ik moet verwachtten
dus wat was het resultaat bij jou?

Verdere bruikbare input wordt op prijs gesteld:dontgeti:

Niet echt bijzonder een gewone manier van aansluiten. je krijgt gewoon een hoop mogelijkheden. thats it.
verder heb ik er ook geen verstand van :)

macwilliams
29 december 2008, 10:31
Ik heb geen schema gebruikt. Gewoon even goed nadenken en wat hulp vragen als je iets neit zeker weet helpt enorm.
als je een element ten opzichte van een ander uit fase zet krijg je een wat neuzig geluid. Is niet zo heel erg bruikbaar maar kan soms wel leuk zijn. Het is iets wat brian may wel vaker gebruikt.




Niet echt bijzonder een gewone manier van aansluiten. je krijgt gewoon een hoop mogelijkheden. thats it.
verder heb ik er ook geen verstand van :)

Ik heb even bij dimarzio op de site gekeken is eigenlijk heel simpel allemaal
Maar er staat ook nog zoiets als de 2 spoelen niet splitten van elkaar
maar van serie naar parallel schakelen. De brom reductie functie zou dan in
tact blijven maar wat is dan het verschil tussen echte single coil en deze ?

Nocki
29 december 2008, 23:32
Ik heb even bij dimarzio op de site gekeken is eigenlijk heel simpel allemaal
Maar er staat ook nog zoiets als de 2 spoelen niet splitten van elkaar
maar van serie naar parallel schakelen. De brom reductie functie zou dan in
tact blijven maar wat is dan het verschil tussen echte single coil en deze ?


Het verschil tussen serie en paralel is dat de hb's ipv naast elkaar (HB) achter elkaar komen te staan. In dat laatste geval krijg je 2x de waarde van de 2 single coils dus meer output maar met single coil sound.
Het klopt niet helemaal maar het is wel de gedachte. ik had ooit de jimmi page schakling op mn lp en als alles in serie stond ipv paralell ha dik meer output/volume.

Vandaag voor het eerst met mn stratje gespeeld maar op de een of andere manier denk ik dat ik straks eindig met een strat met lp setup :)

Ik zal er nog eens wat mee gaan rommelen maar ik denk dat het straks echt 2x hb wordt en 1 toggle switch :)

macwilliams
30 december 2008, 08:28
Tjah, met dat ik er mee bezig ben denk ik ook een beetje of dit allemaal de
functionaliteit wel ten goede komt. Ik weet het niet, maar ik denk zelf ook
van niet. Ik ga het in iedergeval zo aansluiten zoals ik het voor ogen heb en
ga dan eens goed luisteren naar het resultaat van de mogelijke schakelingen.
Mocht dit te weinig zijn dan ros ik de zooi er weer uit en ga daarna weer terug
naar de basis maar dan wel met maar 2 humbuckers of hsh. Het is allemaal
heel leuk om je creativiteit op los te laten maar als het alleen voor de looks is
dan verliest functie het van de vorm. Zoals eerder gezegd geeft het wel
inzicht in mogelijkheden.

Die LP config waar je het over had, je bedoeld zoals die van joene?
Dat ziet er ook heel sjiek uit maar toch die elementenkapjes vind ik
net weer te veel van het goede. Misschien toch eens een zwarte
slagplaat met die SD blackouts proberen. Kan vast geen kwaad
voor heffie metul--->:rockon:

Nocki
30 december 2008, 08:53
zoals je het nu stelt is het wat te overdreven. Gisteravond heb ik m binnen een band gebruikt waar ik 90% van de tijd op kanaaltje 3 hang met mn brug pickup. en uiteindelijk is de gitaar daar niet voor gemaakt.
Maar 3x on/off en 3x sc/hb zal het wel gaan worden denk ik...