PDA

View Full Version : MESA: DUAL OF SINGLE



FrankieGntb
10 maart 2003, 14:44
ik speel in een hardcore band, en wil een nieuwe mesa gaan aanschaffen. wat klinkt nou het lompste???

Rectifier
10 maart 2003, 15:08
Voor't geld raad ik je een Engl Powerball + 4x12 aan.
Universeler dan een Dual/Single Recto.
Ik had een Single Recto en klonk best goed maar wel duur. Voor minder heb je'n Powerball.

dml
10 maart 2003, 15:20
Koch Powertone (II) + Koch 4x12, bijvoorbeeld.

Nocki
10 maart 2003, 15:24
het lompste lijft denk ik een marshall, een crate of een hughes & knetter.
maar als je echt een mooi geluid wilt dan een dual rectifier...
maar ja daar zit weer geen leuke clean op dus toch maar een diezel...

Nocki

Rectifier
10 maart 2003, 15:32
Lomp?? Wat is lomp. Ik vind een Marshall niet lomp, maar nog netjes.

Je moet de nieuwe Rivera Knuckelhead 2 afwachten. 2 kanaals amp die echt lomp klinkt.

Ga naar beyers musik in Bochum en check daar een Dual Rectifier tegen een Powerball.

Zhou
10 maart 2003, 16:26
Als je 't geld er toch voor hebt, waarom niet voor een 19" versterkerset gaan?

Een simulclass 2:90 in combinatie met een mesa quad of triaxis is bruut

Ic3gl0vE
10 maart 2003, 16:36
die knakker van finger eleven klinkt lomp en die speelt op een bogner

FrankieGntb
10 maart 2003, 19:39
ok. thnx iedereen! maar 'k weet al zeker dat ik een mesa wil. alleen gaat het me erom of ik nou een dual of en single moet hebben. voor lompe hardcore dus!

BLOK182
10 maart 2003, 19:41
Mijn lijkt het niezo gek veel uitmaken, ik meen dat de single een wat betere clean had? En je hebt natuurlijk nog het prijsverschil, ik zou de single pakken.

Nielsje
10 maart 2003, 19:48
je kan natuurlijk ook gewoon bas gaan spelen, nog een octaaf lager, 14 distortions erover en gewoon akkoorden pakken met een capo, nou dan klinkt het vast wel lomp |:P

eh...ff bij het topic blijven... als je mesa wil is dat wel mooi, maar ook wel erg duur.. en tja. anders test je ze toch ff allebei?

Rectifier
10 maart 2003, 21:06
Beetje voorbarig amps kopen maar goed.
Neem dan de RoadKing als je perse een Rectifier wil hebben :grin:

De Single klinkt overstuurd identiek aan de Dual/Triple. De Dual en Triple hebben meer headroom omdat ze meer vermogen hebben.
De Single heeft echter een beter clean kanaal. Let wel, t'is clean en verre van een Mesa Mark 1-2-3-4 clean.
De Dual/Triple hebben beide een gelijkrichter/rectifier waardoor ie iets meer zal compressen maar die kan je aan en uitzetten. En schijnbaar klinkt ie in transistor stand strakker.
De vernieuwde Dual (3-kanaals) Rectifier heeft inmiddels een wat beter clean en 3 onafhankelijke kanalen.

Tadaaa!!!

Zhou
11 maart 2003, 21:47
zó daar krijg je toch een erectifier van

jij weet er veel vanaf zeg :wink:

Negative K3 fan
11 maart 2003, 21:52
weetje zeker dat je mesa wilt? die dingen hebben neit zon beste prijs/prestatie verhouding hier in europa.

in amerika zitten ze massaal te geilen op engl en wij zitten met zn allen te geilen op mesa.

maar laat me je niet van je doel afbrengen!

gerrekat
12 maart 2003, 16:27
Ooooppppss, sorry hoor maar er zijn veel betere amps op de markt voor veel minder geld!!!

zeker voor hardcore heb je een strakkere amp nodig!

Bijv een powerball!

Phizer
13 maart 2003, 19:01
hmm ik zou voor de dual gaan, je kan er altijd 2 eindbuizen en een gelijkrichter uitslopen en dan heb je de single maar wel met meer opties..... maarja je betaald wel wat meer voor de dual