PDA

View Full Version : Geeft een pedaal meer ruis?



Jordii
12 december 2008, 13:50
Als ik de overdrive optie op mijn versterker openzet, komt er veel ruis, en als ik m zacht zet klinkt het clean. Nu wil ik dus weten:
Komt er meer ruis als je een pedaal gebruikt.
Kun je met laag volume ook duidelijk overdrive ofzo horen?

ponq
12 december 2008, 13:51
wat bedoel je met ruis?

zie -> http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=38500

Jordii
12 december 2008, 14:19
Bij het volume helemaal open, of gain of de overdrive dus. Dan doet ie "sssssssssss"

Dirk_Hendrik
12 december 2008, 14:20
Alle elektronicaonderdelen in een distortion, zowel in en pedaal als in een versterker geven ruis. Als je meer gain gebruikt ga je die ruis mee versterken en wordt hij dus beter hoorbaar.

Jordii
12 december 2008, 14:30
Kun je er niks tegen doen?

robert-gitarist
12 december 2008, 14:45
Je kunt er weinig aan doen, je kunt het wel onderdrukken door middel van een ruis onderdrukker. Een Boss NS-2 Noise suppressor doet dat bijv. :)

Echt 100% voorkomen lukt niet geloof ik. Sowieso bij buizenversterkers heb je altijd wel wat ruis. Ruis is opzich ook niet zo heel erg mits je maar weet hoe je er goed mee om moet gaan ;)

Dirk_Hendrik
12 december 2008, 17:55
Kun je er niks tegen doen?


Je kunt in veel gevallen de ruis een stuk verminderen door ruisarmere componenten te gebruiken. Da's ook meteen een hoop modificeerwerk.

Arvoitus
12 december 2008, 18:27
Zorgen dat je gitaar en kabels goed geshield zijn ;) scheelt een hoop.

Anders een noisegate kopen. De ISP Decimator schijnt heel goed te zijn.

Nitefly7
12 december 2008, 19:03
welke versterker heb je?
betere versterkers hebben vaak minder ruis bij hogere volumes en meer gain dan de goedkopere versterkertjes...
de hoeveelheid ruis zul je altijd extra versterken met een overdrive/distortion pedaal..
als je op laag volume een duidelijke overdrive wilt, zul je je versterker moeten afstellen tot hij 'niet meer hoorbaar' ruist.. een overdrive pedaal kan dan op laag volume een minder ruisend overdrive-geluid laten horen..
wat ik vaak doe is gewoon een goed overdrive pedaal over 't clean kanaal zetten...


Als ik de overdrive optie op mijn versterker openzet, komt er veel ruis, en als ik m zacht zet klinkt het clean. Nu wil ik dus weten:
Komt er meer ruis als je een pedaal gebruikt.
Kun je met laag volume ook duidelijk overdrive ofzo horen?