PDA

View Full Version : USB-condensator mic's, any good?



Jim Haagmans
12 december 2008, 13:37
Hey,

ik zoek een goedkope oplossing om thuis op te nemen. Eerst dacht ik aan een toneport, maar toen zag ik deze: http://www.thomann.de/nl/audio_technica_at2020_usb.htm

Een usb large diagram condensator mic dus. Weet iemand of de kwaliteit bij zo'n microfoon die je direct in je usb plugt veel onderdoet voor een setup als mic-toneport-pc?

bert k
12 december 2008, 14:03
Ik ken hem niet, maar feit is dat je vast zit aan de A/D converter in de mic, het ingebouwde geluidskaartje, zeg maar. Kan je nooit eens in een mooie pre-amp of een betere interface inprikken.

MjS
12 december 2008, 14:32
Ik vraag me af hoe het met monitoring zit als je met zo'n USB mic zit, ik zie op die AT2020 bijv. geen koptelefoon uitgang zitten, lijkt me toch vrij lastig. Denk dat je beter je budget ietsjes hoger kunt zetten en een goedkope interface + mic kunt kopen.

guhlenn
12 december 2008, 15:01
Monitoring verloopt via je normale geluidskaart. Met latency lijkt me... feest!

Jim Haagmans
12 december 2008, 15:30
Excuseer mijn onwetendheid maar het jargon dat jullie gebruiken is voor mij een beetje abracadabra ;) Ik wil de blijkgevingen van jullie expertise niet ondermijnen maar hoef eigenlijk alleen maar te horen of het een goedkopere oplossing is dan de combinatie line6 toneport + mic, maar wel ongeveer even goed.

MjS
12 december 2008, 15:45
Excuseer mijn onwetendheid maar het jargon dat jullie gebruiken is voor mij een beetje abracadabra ;) Ik wil de blijkgevingen van jullie expertise niet ondermijnen maar hoef eigenlijk alleen maar te horen of het een goedkopere oplossing is dan de combinatie line6 toneport + mic, maar wel ongeveer even goed.

Zonder teveel technisch geleuter: Toneport + mic is een veel betere oplossing. Wel eentje kiezen met fantoom (48v spanning voor condensator microfoon) en bijvoorbeeld een Studio Projects B1 microfoon erbij. Zit je wel meer dan 100 euro duurder helaas, maar zo'n USB microfoon is in feite alleen geschikt voor dingen als podcasting, online radio, etc.

Jim Haagmans
12 december 2008, 16:10
Top, dankjewel.